پتانسیل ساخت وساز در اصفهان وجود دارد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان: این استان پتانسیل بالایی برای سرمایه‌پذیری در حوزه مسکن دارد اما اگر به معضل فرونشست زمین توجه جدی نشده و زاینده رود جاری نشود مردم ناچار به مهاجرت خواهند شد.
ساخت وساز در اصفهان

 به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از غلامحسین عسکری اگرچه پتانسیل بسیاری برای ساخت وساز در اصفهان وجود دارد اما لازم است مطالعاتی در حوزه تاب آوری شهر و توان جمعیت‌پذیری استان نیز انجام شود.

اصفهان به دلیل جمعیت، موقعیت جغرافیایی استراتژیک و همچنین پتانسیل‌های اقتصادی خود، ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌پذیری در حوزه املاک و مستغلات دارد که متاسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

می‌توان اصفهان را جاده ابریشم ایران دانست بنابراین ظرفیت‌های مناسبی برای ساخت‌وساز در جای جای این استان به ویژه شهر اصفهان وجود دارد.

غلامحسین عسکری درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن استان اصفهان اظهار کرد: اگرچه آمار و ارقام درستی در این خصوص وجود ندارد اما به طور مسلم پتانسیل بسیاری برای ساخت وساز در اصفهان وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر برنامه‌ای مدون با عنوان «طرح مسکن» تهیه و ظرفیت‌های استان به ویژه شهر اصفهان شناسایی شود، به منظور جلوگیری از ایجاد فشار مضاعف بر اصفهان، امکان ایجاد شهر دیگری در کنار این شهر اصفهان وجود دارد.

غلامحسین عسکری گفت: باید تمهیدات فنی مناسب برای مناطق دارای فرونشست اندیشیده شود. جاری شدن زاینده رود برای اصفهان حیاتی است. متخصصان پیش‌بینی کرده‌اند که اگر جاری نشدن زاینده رود تا ۱۰ سال دیگر ادامه داشته باشد، این تمدن خواهد مُرد و مردم باید از اصفهان مهاجرت کنند.

مطلب پیشنهادی:  بازار اجاره «رهن کامل» مسکن رونق گرفت

زلزله خاموش زیر پوست اصفهان

زلزله خاموش زیر پوست اصفهان

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان اظهار کرد: اگرچه شهرداری اصفهان مطالعاتی را در حوزه فرونشست زمین در شهر اصفهان انجام داده اما می‌طلبد که سازمان‌های مربوطه این مسئله را در کل استان پیگیری کنند.

فرونشست زمین یک زلزله خاموش زیر شهر است و متاسفانه روزی متوجه خواهیم شد که بسیاری از ابنیه تاریخی و ساختمان‌های نو موجود دچار شکست و فرونشت شده است.

بر اساس آخرین آمار در دسترس، فقط در شهر اصفهان حدود ۴، ۵ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد. این بافت‌ها پتانسیل خوبی برای ساخت‌وساز دارد و همه امکانات زیربنایی و روبنایی را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: دولت باید امکانات ساخت وساز در اصفهان را فراهم کند. برای مثال از افزایش قیمت مصالح ساختمانی جلوگیری کند یا زمین‌های دولتی فراوانی که در اختیار را دارد را با تسهیلات به انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران واگذار کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «واگذاری زمین رایگان برای نهضت مسکن» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 363

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …