تسهیلات طرح مسکن حمایتی شامل چه کسانی می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مسکنی که قرار است برای افراد فاقد مسکن ساخته شود تا تبعیض و طبقات اجتماعی در کشور کاهش پیدا کند.
مسکن حمایتی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، رقم پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای ارائه تسهیلات طرح مسکن حمایتی به ساکنان داخل شهر تهران و افرادی که در بافت فرسوده برای ساخت اقدام می‌کنند، ۴۵۰ میلیون تومان است.

قاسمی می‌گوید: می‌توانیم بگوییم که احتمال قوی در بحث زمین برای ساخت مسکن‌های حمایتی کمبودی نخواهیم داشت.

محمود محمودزاده گفت: ما برای آنکه مشکلی برای متقاضیان ایجاد نشود فرصت یک ماهه برای ثبت‌نام کنندگان در نظر گرفته‌ایم که حجم ورودی برای ثبت‌نام در روزهای ابتدایی زیاد نشود.

محمودزاده افزود: هیچ اولویتی و تفاوتی برای ثبت‌نام کنندگان در روزهای ابتدایی ویا روزهای پایانی ثبت‌نام وجود ندارد چراکه بسیاری از متقاضیان این طرح در مناطقی ساکن هستند که حتی دسترسی به اینترنت و یا تلفن همراه برای ثبت‌نام ندارند بنابراین اگر بخواهیم اولویتی در این بخش رعایت کنیم در حق این افراد جفا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۴۰۰ میلیون تومان برای شهرهای بالای یک میلیون جمعیت، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها، ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرهای کشور و ۲۵۰ میلیون تومان برای مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

مطلب پیشنهادی:  12 هزار خانه لوکس مشمول مالیات شد

او ادامه داد: این پیشنهادات باید در شورای عالی و پول اعتبار تصویب شود و پیشنهاداتی که ما اعلام کردیم امیدواریم در هفته‌های آتی به تصویب شورای برسد.

محمودزاده افزود: هر متقاضی در شهر مورد تقاضا که واحد در آنجا ساخته خواهد شد بعد از آنکه واجد شرایط شناخته شد، قیمت تمام شده آن‌ها مشخص خواهد شد.

او توضیح داد: تمامی واحدهای نهضت ملی مسکن توسط سازندگان وبخش خصوصی ساخته می‌شود و دولت در طرح مسکن حمایتی با خدماتی که ارائه می‌کند و مدیریتی که انجام می‌دهد سعی می‌کند قیمت این واحدها را ارزان‌تر از واحدهای مشابه بخش خصوصی و عادی تمام شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بازار ملک و مسکن آرام گرفت» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 294

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …