سقف نهایی تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اگر ساختمانی مراحل اجرایش دو سال طول بکشد، اقساط آن ۱۸ سال تقسیط می‌شود
طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل معاون وزیر راه و شهرسازی، رقم پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای ارائه تسهیلات به ساکنان داخل شهر تهران و افرادی که در بافت فرسوده برای ساخت اقدام می‌کنند،۴۵۰ میلیون تومان است.

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات جدید تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن گفت: شامگاه سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ درباره اعداد و ارقام صحبت و مصوب شد و بر روی مبالغ حدوداً اجماع وجود دارد و هفته آتی به امضای اعضای شورای عالی مسکن خواهد رسید.

وی اظهار کرد: همچنین ۴۰۰ میلیون تومان برای شهرهای بالای یک میلیون جمعیت، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها، ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرهای کشور و ۲۵۰ میلیون تومان برای مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بازپرداخت مجموعاً ۲۰ سال دوران ساخت و فروش اقساطی است به این مفهوم که اگر ساختمانی مراحل اجرایش دو سال طول بکشد، اقساط آن ۱۸ سال تقسیط می‌شود و بسته به شرایط ساخت دارد و مجموعه آن ۲۰ سال برای پروژه در نظر گرفته شده است.

مطلب پیشنهادی:  کدام خانه‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟

محمودزاده گفت: کسانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، مراحل خود را طی می‌کنند و ما مصوبه‌ای را پیشنهاد کردیم که تمام کسانی که در طرح‌های قبلی ثبت نام کرده اند، مشمول مزایای این طرح خواهند شد

محمود محمود زاده در پایان گفت: فرق نمی‌کند که از طرح خارج شوند و وارد طرح جدید شوند چرا که ممکن است با افزایش قیمت‌ها مواجه شوند و توصیه ما این است که پروژه‌های خود را ادامه دهند و با تعیین سود تسهیلات مشمول پروژه‌های قبل نیز خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «سیمان روی دست کارخانه‌ها ماند» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 284

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …