آیا از معایب خرید خانه کنار اتوبان مطلع هستید؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شما اگر جزو کسانی هستید که خرید خانه در نزدیکی اتوبان را انتخاب کرده‌اید باید یکسری نکات در این خصوص بدانید که ما در این گزارش به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
خرید خانه در کنار اتوبان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، شاید فکر کنید تنها معایب خانه‌های مجاور اتوبان‌ و خیابان‌های اصلی مشکل آلودگی صوتی به دلیل صدای مکرر بوق ماشین‌ها باشد؛ اما اینگونه نیست چرا که طبق گفته‌های متخصصان امر، افرادی که در این مکان‌ها زندگی می‌کنند، کلسیم بیشتری اطراف قلب‌شان را می‌گیرد.

بررسی‌های آنها نشان می‌دهد کسانی که کمتر از 10 متر با ترافیک خیابان فاصله دارند، 10 درصد بیشتر از دیگران دچار گرفتگی رگ‌های خونی می‌شوند. البته  آلودگی و سر و صدای بیش از حد به یک میزان به بدن و اعصاب آنها فشار می‌آورد و بیمارشان می‌کند. بررسی‌ها ثابت کرده فشارخون، قند خون و چربی خون همگی با زندگی در نزدیکی خیابان‌های شلوغ دچار نوسان و اختلال می‌شود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد زندگی در کنار بزرگراه‌ها باعث افزایش زوال عقل می‌شود و آرامش فکری افراد ساکن در این محل‌ها بسیار کمتر از افرادی است که خانه‌هایشان به دور از جاده‌های اصلی است که باید در برنامه‌ریزی شهری و ساخت ساز شهری برای کاهش این خطر فکری شود.

خرید خانه در کنار اتوبان

دانشمندان دانشگاه لستر پس از انجام یکسری تحقیقات به این نتیجه رسیدند که کودکانی که محل سکونتشان در مجاورت خیابان‌های اصلی شهر قرار دارد، بیشتر از سایر کودکان در معرض ابتلا به سرفه قرار دارند.

مطلب پیشنهادی:  جزئیات تامین زمین برای ساخت مسکن ملی

همچنین مسائل دیگر شهری مانند توسعه پیدا نکردن کیفیت ساختمان سازی در کلانشهرها به ویژه در تهران باعث شده این معایب چند برابر شود و مشکلات ناشی از ترافیک آلودگی هوا و صوتی را برای ساکنین اطراف اتوبان‌ها افزایش دهد.

مدیریت شهری تهران باید در نظر داشته باشد که قبل از احداث اتوبان‌ها و بزرگراه هایی که در کنار بافت مسکونی قرار دارند فاصله مورد نیاز را رعایت کند و در عین حال با در نظر گرفتن هزینه‌ای برای دوجداره کردن خانه‌های اطراف این بزرگراه‌ها به عنوان یکی از متولیان حفظ سلامت شهروندان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

مطالعه بیشتر: مطلب «کاربرد مصالح محافظ الکترومغناطیس در ساختمان‌ها» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 312

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …