آیا تورم مسکن صفر می‌شود؟

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
گروهی از کارشناسان معتقدند که تورم مسکن صفر می‌شود و گروه دیگر تاکید دارند که تورم ماهانه ادامه خواهد یافت. آیا تورم مسکن صفر می‌شود یا ادامه می‌یابد؟
شرایط بازار مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بازار معاملات مسکن با میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در پایتخت در میانه تابستان نسبت به تیرماه ۳ درصد رشد کرد این درحالی است که شرایط بازار مسکن همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد

برخی از کارشناسان معتقدند روند تورم ماهانه مسکن ادامه خواهد یافت اما گروهی دیگر همچنان امیدوارند بازار در مسیر توقف قیمتی قرار گرفته و تورم مسکن صفر شود.

شناخت و درک درست از مشخصات شرایط بازار مسکن توسط دولت و انتخاب تیم اقتصادی جدید می تواند آینده تازه‌ای را پیش روی بازار ملک قرار داده و تصمیم گیری درست تر در ارتباط با نحوه عمل در این بازار داشته باشند.

هم‌اکنون این بازار از یک سو با شرایط فوق‌العاده حساسی به لحاظ عمق زیاد رکود روبرو است و از سوی دیگر با خروج بازار از دسترس سمت تقاضای مصرفی به ویژه خانه‌اولی‌ها مواجه شده است.

در این رابطه مهم‌ترین برنامه دولت رئیسی در بخش مسکن به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای چهار سال پیاپی اختصاص داده شده است.

مطلب پیشنهادی:  متوسط زمان انتظار برای خانه دار شدن ۴۰ سال شد!

دولت جدید اعلام کرده قصد دارد از طریق اجرای این برنامه عرضه مورد نیاز در بازار را تامین کند. همچنین فعالان بازار اعم از گروه خریدار، فروشنده، سازنده، مالکان زمین و واسطه‌های بازار معاملات مسکن را کمک رسانی کند.

تصمیمات و سیاست‌های جدید به قدری از اهمیت برخوردارند که می‌توانند جهت کلی بازار را در چهار سال آینده تعیین کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «قول وزیر راه برای مسکن اقشار کم درآمد» از مجله دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 244

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …