حفظ فاصله از مشتری یک اصل مهم

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فاصله از مشتری، نزدیک یا دور؟

در شغل مشاوره املاک، حفظ فاصله از مشتری را جدی بگیرید. این اصل به نوع تعامل و شرایط اجتماعی بستگی دارد. رعایت همین اصول کلیدی در ارتباطات فیزیکی و غیرفیزیکی می تواند به ایجاد یک فضای حرفه‌ای و راحت کمک کند. در این ویدیو “جناب دکتر صادقی” درباره این مبحث، به خوبی مطالب مفیدی ارائه کرده اند که با هم به تماشا مینشینیم.

فاصله فیزیکی

وقتی با مشتریان صحبت میکنید، باید متناسب با فرهنگ و آداب اجتماعی فاصله خود را حفظ کنید. در بسیاری از کشورها فاصله از مشتری برای یک گفتگوی حرفه‌ای حدود ۱ تا ۱.۵ متر می باشد. در این فاصله هم می توانید به راحتی با مشتری صحبت کنید هم مشتری احساس راحتی و احترام متقابل را دریافت خواهد کرد.

راحتی مشتری را در نظر بگیرید

برخی از مشتریان در هنگام مشاوره تمایل دارند فاصله بیشتری از شما داشته باشند. دقت کافی داشته باشید و به نشانه ها و زبان بدن مشتری دقت کنید، تا مطمئن شوید با شما احساس راحتی دارد. در کل هر چقدر شما به نیازهای شخصی یک مشتری و راحتی او دقت کنید، احتمال موفقیت شما به عنوان یک مشاور املاک بیشتر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  ۶ فایده موز سیاه شده که نمی‌دانید

حفظ فاصله حرفه ای

برای اینکه یک مشاور حرفه ای به نظر برسید، جداً از ایستادن یا نشستن در فاصله نزدیک به مشتری خودداری کنید. فاصله کمی بیشتر از یک متر برای موقعیت‌هایی که نیاز به ارائه اطلاعات دقیق یا توضیح دارید، مناسب است.

در دسترس باش اما مزاحم نباش

شما باید در دسترس مشتری باشید و مهربانی خود را حفظ کنید، اما حتماً از دخالت‌های بیش از حد در فضای شخصی مشتری خودداری کنید. این توازن را می توانید به شکل غیرکلامی از طریق حالت بدن و نحوه نشستن یا ایستادن به طور موثر برقرار کنید.

در نهایت، اصول احترام و راحتی برای مشتری و ایجاد ارتباطی شفاف و موثر، کلید موفقیت شما در شغل مشاوره املاک است.

تعداد کلمات مطلب: ۳۱۵

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مهارت‌های فروش

همچنین بخوانید

اهمیت فن بیان برای مشاوران املاک

باید بدونید که داشتن یک فن بیان عالی در همین حرفه ای که به اون مشغول هستید به شدت می تونه …