درست است که داشتن مهارتهای متقاعدسازی و دانش بالا در فروش از خصوصیات اساسی یک مشاور املاک حرفهای است، اما برخی مهارتها میتوانند تفاوت بین یک فروشنده خوب و عالی را مشخص کنند؛ مثل درک مفهوم زبان بدن و استفاده موثر از آن که میتواند برای افراد فعال در حوزه خرید و فروش ملک و مشاورین املاک، معجزه کند. در این مقاله لیستی از نکات طلایی زبان بدن برای مشاوران املاک را تهیه کردهایم که به شما کمک میکند مسیر هموارتری برای موفقیت داشته باشید.
اقدامات، واضحتر از کلمات صحبت میکنند
در هر معامله تجاری، ارتباطات بسیار مهم است. به همین ترتیب، ارتباطات غیرکلامی نیز نقش خود را در تمامی معاملات ایفا میکنند. شاید با خودتان بگویید که چرا یادگیری زبان بدن و تسلط بر آن تا این اندازه مهم است؟ آشنایی با زبان بدن به افراد کمک میکند تا شرایط مختلف را بهتر تحلیل کنند. در طول مذاکرات، اگر یک فروشنده زبان بدن مشتری را بفهمد، میتواند واکنشهای مناسبتری حتی در شرایط پیچیده نشان دهد.
علاوه بر این، مشتریان ممکن است یک مشاور را بر اساس زبان بدن او قضاوت کنند. بنابراین، درک زبان بدن برای افزایش احتمال بستن معاملات و پیشرفت در هر شغلی به خصوص مشاوره املاک ضروری است.
نکات زبان بدن برای مشاوران املاک
بازار املاک یک صنعت رو به رشد در جهان است. ایدههای متنوع برای کسب و کار در این حوزه، فرصتهای زیادی برای افرادی که میخواهند بخشی از این بازار باشند به وجود آورده است.
با توجه به این موضوع، نکات کاربردی را برای آشنایی با زبان بدن مشاوران املاک گردآوری کردهایم تا افراد شانس موفقیت خود را در این بازار افزایش دهند.
۱. خواندن زبان بدن مشتری
جهت قرارگیری پاها میتواند نشان دهد که آیا مشتری علاقهمند است یا خیر. با توجه به تحقیقات در حوزه رفتارشناسی، افراد معمولا پاهای خود را به سمت چیزی که به آن علاقه دارند، میچرخانند. اگر مشتری پاهایش را به سمت شما قرار داده باشد، این به معنای توجه او به شماست.
- علائم بصری را بخوانید: به علائم بصری توجه کنید. برای مثال، اگر مشتری هنگام صحبت سرش را تکان میدهد اما کلامش مخالف است، ممکن است صرفا از روی ادب موافقت کرده باشد.
- چشمها هرگز دروغ نمیگویند: نگاه مستقیم مشتری نشاندهنده علاقه او به صحبتهایتان است. اما اگر چشمانش به اطراف میچرخد، احتمالا توجه خود را از دست داده است.
۲. اعتمادسازی با رعایت نکات زبان بدن مشاور املاک
- پنهان نشوید: اشیایی مانند میز و نیمکت را بین خود و مشتری قرار ندهید، زیرا این رفتار ممکن است نشاندهنده عدم راحتی باشد.
- صاف بایستید: حالت ایستادن مناسب نشاندهنده اعتمادبهنفس است، در حالی که قوز کردن میتواند پیام منفی منتقل کند.
- ژست مناسبی داشته باشید: بازی با موها، نگاه کردن به ساعت یا عدم تماس چشمی میتواند بیاحترامی تلقی شود.
- لباس مناسب بپوشید: لباسی مرتب و مناسب تأثیر زیادی در اعتمادسازی دارد.
- لبخند بزنید: لبخند زدن یخ روابط را میشکند و احساس مثبتی ایجاد میکند.
- یادداشتبرداری کنید: هنگام صحبت با مشتری، نکات مهم را یادداشت کنید تا نشان دهید چقدر متعهد و دقیق هستید.
- زبان بدن مشتری را تقلید کنید: برای ایجاد رابطه سریع، ژستهای مشتری را به طور نامحسوس تقلید کنید.