فستیوال پاییزه فانوس‌های کاغذی در تایلند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از جشن‌های آیین بودایی که سال‌هاست در تایلند برگزار می‌شود و هر ساله، گردشگران بسیاری خود را برای حضور در این فستیوال در ماه‌های اکتبر و نوامبر به تایلند می‌رسانند.
جشن فانوس تایلند

جشن فانوس تایلند، یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های پاییزه تایلند است که از جذابیت بالایی برای گردشگران برخوردار است و پرواز فانوس‌ها در آسمان، منظره بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. این جشن برای مردم تایلند که پیرو آیین بودایی هستند، اهمیت بسیاری دارد و اگر قصد سفر به تایلند در زمان برگزاری جشن را دارید، بهتر است که با آداب و رسوم برگزاری آن نیز آشنایی داشته باشید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با زمان و نحوه برگزاری جشن فانوس تایلند بیشتر آشنا شوید.

معرفی و تاریخچه جشن فانوس تایلند

برگزاری جشن فانوس تایلند به دوران سلطنت‌های شرقی برمی‌گردد که زمانی‌که راهبان بودایی به ملاقات ساریرا می‌رفتند، فانوسی را برای ادای احترام روشن می‌کردند که این رسم ادامه پیدا کرد، تا جایی که در حال حاضر، یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های تایلند می‌باشد و گردشگران بسیاری در آن شرکت می‌کنند.

جشن فانوس تایلند

در زمان برگزاری جشن، تمام افراد شرکت کننده به طور همزمان، فانوس‌های خود را روانه آسمان می‌کنند که معمولا از قبل، نوشته‌هایی بر روی فانوس‌ها می‌نویسند. به پرواز درآمدن هزاران فانوس در آسمان، فضا و تصویر بسیار فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند و بسیاری از افراد، فانوس‌ها را همراه آروزهای خود، روانه آسمان می‌کنند. مردمان تایلند بر این باورند که نور فانوس‌ها روح انسان را جلا می‌دهد و درون فرد سرشار از نور، روشنایی و امید خواهد شد.

زمان برگزاری جشن فانوس تایلند

جشن فانوس تایلند به طور معمول در ماه‌های اکتبر و نوامبر و با توجه به زمان بندی تقویم بودایی برگزار می‌شود که ممکن است حالت چرخشی و جابجایی هم داشته باشد، اما به طور کلی در ماه‌های پاییز برگزار خواهد شد. پس اگر قصد سفر به تایلند و شرکت در این فستیوال هیجان انگیز را دارید، مهر و آبان را در نظر داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  شهر انبه ایران کجاست؟

محل برگزاری جشن فانوس تایلند

جشن فانوس در شهر چیانگ مای تایلند برگزار می‌شود که ساعت شروع برنامه، 6 عصر و همزمان با مدیتیشن و سرود بودا است. در ابتدای مراسم، تعدادی فانوس با شروع دعای راهب‌های بودایی به آسمان فرستاده می‌شوند و در انتهای مراسم نیز تمامی فانوس‌ها رها خواهند شد. شما هم می‌توانید در این مراسم شرکت کنید و فانوس‌ها را با نوشته‌ها و آرزوهای خود به آسمان بفرستید.

جشن فانوس تایلند

مقررات شرکت در جشن فانوس

از آنجایی که این مراسم جزء آیین بودایی است و در معبد انجام می‌شود، حتما در زمان حضور خود باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • پوشش شرکت در مراسم باید به گونه‌ای باشد که شانه‌ها پوشیده شده باشند.
  • سکوت باید در تمام طول مراسم رعایت شود.
  • امکان روشن کردن فانوس در فضای داخل معبد وجود ندارد.
  • حتما به ساعت روشن کردن فانوس‌ها که در بلندگو اعلام می‌شود، دقت کنید.
  • ورود کودکان زیر 13 سال ممنوع است.
  • کشیدن سیگار و خوردن غذا در طول مراسم ممنوع است.

تعداد کلمات مطلب: 449

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

راهنمای جامع نگهداری از گیاهان در پاییز

نگهداری از گیاهان در پاییز نیازمند توجه به نکات خاصی است که با توجه به کاهش دما و نور، تغی…