درمان پوکی استخوان با میوه جادویی سیاه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پوکی استخوان که یکی از بیماری‌های شایع و ناراحت‌کننده است، با کاهش تراکم و افزایش خطر شکستگی استخوان‌ها همراه است.
درمان پوکی استخوان

درمان پوکی استخوان با این میوه جادویی سیاه مانند معجزه است. همانطور که می‌دانید این بیماری بیشتر افراد سالخورده را درگیر می‌کند و باعث از کار افتادگی آن‌ها می‌شود. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم شما را با میوه‌ای جادو آشنا کنیم که درصد مبتلا شدن به پوکی استخوان را کاهش داده و آن را درمان می‌کند؛ آلو سیاه.

خواص آلو سیاه برای درمان پوکی استخوان

آلو سیاه میوه‌ای غنی از مواد مغذی حیاتی است که برای سلامت بدن بسیار مفید است. ضمن اینکه این میوه جادویی سیاه، بهترین میوه برای جلوگیری و درمان پوکی استخوان است.

درمان پوکی استخوان

ویتامین C

آلوسیاه منبع غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از شکستگی استخوان جلوگیری می‌کند. جالب است بدانید که آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه باعث ساخت کلاژن در بدن می‌شود که برای حفظ و تقویت بافت استخوان لازم است.

کلسیم و فسفر

یکی از مهم‌ترین مواد معدنی که به حفظ بافت استخوان کمک می‌کند و از پوکی آن جلوگیری می‌کند، کلسیم و فسفر است. آلو سیاه به طور کلی حاوی مقادیر بسیاری کلسیم و فسفر است که برای تشکیل استخوان و استحکام آن مفید است.

پلی‌فنول و فلاونوئید

پلی‌فنول و فلاونوئید از آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که در میوه‌هایی با رنگ بنفش مانند آلو سیاه یافت می‌شود. جالب است بدانید که این آنتی‌اکسیدان‌ها برای کنترل استرس و کمک به سلامت استخوان‌ها فوق‌العاده هستند.

درمان پوکی استخوان

در تحقیقات علمی اخیر نیز اثبات شده که پلی‌فنول و فلاونوئید در برابر استرس اکسیداتیو که نقش بزرگی در تحلیل و تضعیف استخوان دارند، از بدن محافظت می‌کند.

چگونه آلو سیاه پوکی استخوان را درمان می‌کند؟

به طور کلی پوکی استخوان با ایجاد عدم تعادل در بازسازی استخوان آغاز می‌شود و با تحلیل استخوان، از تشکیل و بازسازی آن جلوگیری می‌کند. اما آلو سیاه چگونه از این بیماری جلوگیری کرده یا درمان می‌کند؟

مطلب پیشنهادی:  چگونه جای مناسب یخچال در خانه را بشناسیم؟

از بین بردن استرس اکسیداتیو با آنتی اکسیدان

همانطور که قبل‌تر به آن اشاره کردیم، آلو سیاه حاوی مقادیر بسیار زیادی از آنتی اکسیدان است که در برابر استرس اکسیداتیو مقابله می‌کند. استرس اکسیداتیو با افزایش فعالیت استئوکلاست‌ها که مسئول تجزیه ماده زمینه استخوان در استخوان‌سازی هستند، تحلیل استخوان را تسریع می‌کند. اما میل کردن آلو سیاه به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی قوی که دارد، از این اتفاق جلوگیری می‌کند.

افزایش تراکم استخوان با مواد معدنی

یکی از دلایل اینکه آلو سیاه برای درمان پوکی استخوان مفید است، محتوای پلی‌فنولی آن است که باعث افزایش فعالیت سلول‌های استخوان‌ساز می‌شود و در نتیجه، تقویت استخوان‌سازی را به همراه دارد.

درمان پوکی استخوان

در این مورد لازم است بدانید که آلو سیاه فرآیند معدنی شدن سلول‌های استخوانی را افزایش می‌دهد و همچنین، افزایش تراکم معدنی استخوان (BMD) را به همراه دارد.

خواص ضدالتهابی

التهاب مزمن یکی از شناخته شده‌ترین عوامل پوکی استخوان است که بیشتر خانم‌های یائسه را درگیر می‌کند. اما غلظت بالای آنتوسیانین و تانن آلو سیاه این التهاب‌ها را کاهش می‌دهد و در نتیجه برای درمان پوکی استخوان مفید است. ضمن اینکه آلو سیاه با تعدیل سیتوکین‌های پیش التهابی، برای کاهش تخریب استخوان کمک کننده است.

تعداد کلمات مطلب: 496

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

سم زدایی بدن در یک لیوان آب میوه طبیعی

سم زدایی بدن فرآیندی است که به کمک آن می‌توانیم مواد زائد و سموم را از بدن خارج کنیم. یکی …