با این چند کار، میوه و سبزی را برای مدت طولانی تازه نگه دار

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهی میوه و سبزیجات را برای مدت طولانی نگه داری و تازه بماند، مطلب زیر را بخون.
سالم ماندن میوه و سبزیجات

تازه ماندن میوه و سبزیجات، یکی از اصول مهم خانه داری است. در بیشتر مواقع، ما میوه و سبزی را تازه خریداری می‌کنیم و مصرف می‌کنیم. اما گاهی پیش می‌آید که بخواهیم آن‌ها را چند روز بعد مصرف کنیم. پس خیلی مهم است که سالم باقی بمانند و خاصیت‌شان هم حفظ شود. ما در این مطلب از مجله دلتا، قصد داریم راه‌های تازه ماندن میوه و سبزیجات را به شما ارائه بدهیم.

سالم ماندن میوه و سبزیجات

ترفندهای تازه ماندن میوه و سبزیجات

یکی از موارد تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات، نگهداری از آن‌ها در یخچال است که به بررسی این مورد هم خواهیم پرداخت. اما در اینجا قصد داریم چند فوت و فن مهم در تازه باقی ماندن این مواد را بررسی کنیم.

  1. میوه‌ها را جدا از هم نگهداری کنید.

برخی میوه‌ها مانند سیب و موز، زودتر می‌رسند و احتمال خراب شدن‌شان بیشتر است و سریع‌تر باید مصرف شوند. تحقیقات نشان می‌دهند برخی از میوه‌ها، گاز اتیلن تولید می‌کنند که می‌تواند باعث خراب شدن دیگر میوها و کاهش زمان مصرف‌شان شود. به همین خاطر، از قرار دادن میوه‌ها در کنار هم تا حد امکان خودداری کنید. به طور مثال از نگهداری موز در کنار سیب و گلابی، خودداری کنید.

  1. سبزیجات تازه را در دمای آشپزخانه قرار ندهید.

سبزیجاتی مانند کاهو و بروکلی را بعد از خرید، در هوای آشپزخانه قرار ندهید. محیط نگهداری این قبیل سبزیجات باید خنک و تا حد امکان تاریک باشد.

  1. از حوله یا دستمال کاغذی استفاده کنید.

برگ کاهو و خیار را درون حوله کاغذی گذاشته و داخل یخچال بگذارید. این حوله رطوبت را جذب می‌کند و از تغییر رنگ برگ کاهو و یا پلاسیده شدن خیار جلوگیری می‌کند.

  1. از ظروف مناسب استفاده کنید.

اگر می‌خواهید برخی میوه‌ها را داخل ظرفی درون یخچال بگذارید، توجه داشته باشید که ظرف باید ضد آب باشد. از طرفی، توصیه می‌شود از ظروف دردار استفاده کنید تا رطوبت و هوا وارد ظرف نشود و میوه و سبزی تازه‌تر باقی بماند.

  1. یخچال را تمیز نگه دارید.
مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه دلمه کاهو

یخچال و جای نگهداری میوه و سبزیجات باید هر چند وقت یکبار تمیز شود، به خصوص اگر میوه‌ خراب شده بود و یا کپک زدگی داشت.

سالم ماندن میوه و سبزیجات

  1. میوه و سبزیجات را خشک کنید.

زمانی که میوه و سبزی را خریداری می‌کنید، حتما باید قبل از مصرف به خوبی بشویید و ضدعفونی کنید. اما نکته اینجاست که برای تازه ماندن میوه و سبزی برای مدت طولانی‌تر، ابتدا اجازه دهید تا آب آن‌ها کامل گرفته شود و سپس داخل یک پارچه یا کیسه بریزید و داخل یخچال بگذارید.

شرایط تازه ماندن میوه و سبزی در یخچال

  • برای تازه ماندن میوه و سبزی در یخچال، حتما دورشان حوله بپیچید.
  • سبزیجاتی مانند نخود فرنگی، لوبیا سبز و باقالی را اگر می‌خواهید برای مدت طولانی نگه دارید، داخل فریزر بگذارید. این سبزیجات را قبل از گذاشتن داخل یخچال، چند دقیقه با آب جوش بجوشانید.
  • هر چه میوه و سبزیجاتی که داخل یخچال می‌گذارید، خشک باشند، مدت زمان بیشتری سالم و تازه باقی می‌مانند.
  • بادمجان، کدو سبز و خیار را دور از گوجه فرنگی بگذارید.

به طور کلی، توجه داشته باشید که میوه و سبزیجات پخته و خام را برای مدت زمان طولانی نگه ندارید. اما با روش‌های گفته شده، صیفی جات تازه‌تری را مصرف خواهید کرد.

تعداد کلمات مطلب: 522

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

با نوشیدن آب سرد کالری بسوزانید و لاغر شوید

هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن نوشیدن آب سرد برای سلامتی وجود ندارد. هم آب سرد و هم آب هم‌دمای…