روش تضمینی رفع بوی عرق

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خلاص شدن از تعریق و بوی بد، با روش‌های تضمینی و گیاهی.
رفع بوی عرق

رفع بوی عرق، به خصوص در روزهای گرم تابستان، معضلی است که بسیاری از ما درگیر آن هستیم. قطعا بوی بد بدن می‌تواند اعتماد به نفس ما را پایین بیاورد و مشکلاتی را در روابط اجتماعی‌مان ایجاد کند. در بیشتر موارد، افراد ترجیح می‌دهند که از اسپری‌های خوشبو کننده بدن استفاده کنند، اما خود این محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند و می‌توانند مضراتی را به همراه داشته باشند. ما در مجله دلتا، شما را با روش‌های تضمینی از بین بردن بوی عرق آشنا می‌کنیم.

رفع بوی عرق

علل ایجاد بوی عرق

زیر بغل، یکی از نواحی است که بیشتر درگیر تعریق و بوی بد می‌شود، اما گاهی ممکن است احساس کنید بدن‌تان بوی خوبی نمی‌دهد. عوامل مختلفی در بروز بوی عرق دخیل هستند که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • کمبود برخی ویتامین‌ها از جمله ویتامین C و آسکوربیک
  • افزایش ترشح غدد آکرین و آپوکرین

غدد آکرین به سطح پوست باز می‌شوند و مایع شفافی را تولید می‌کنند که باعث می‌شوند بدن بو نگیرد. اما زمانی‌که باکتری‌های پوستی این غده را تجزیه کنند، بوی عرق ایجاد خواهد شد.

غدد آپوکرین نیز در نواحی مانند کشاله ران و زیر بغل بیشتر وجود دارند و مکانیسم عمل آن‌ها به گونه‌ای است که وارد فولیکول‌های مو می‌شوند و آن‌جا آزاد می‌شوند.

  • مصرف مواد غذایی تند مانند سیر و پیاز
  • مصرف بیش از حد لبنیات
  • بالا بودن سطح قند خون
  • دوران قاعدگی و سندرم پیش از قاعدگی (PMS)
  • استرس و اضطراب

راهکارهای موثر در رفع بوی عرق

جهت کاهش و یا پیشگیری از عرق، توصیه می‌شود که بعد از فعالیت‌های روزانه، استحمام کنید و لباس‌های خود را به طور مرتب بشویید. از طرفی، پوشیدن لباس‌های نخی و گشاد، می‌تواند در جلوگیری از بروز بوی عرق موثر باشد. اما روش‌های تضمینی در رفع بوی عرق عبارتند از:

  1. استفاده از جوش شیرین

خاصیت جوش شیرین به این صورت است که رطوبت را جذب می‌کند و مانع از رشد باکتری‌ها می‌شود. تنها کافی است مقداری جوش شیرین را در آب حل کرده و به زیر بغل یا هر ناحیه دیگری از بدن‌تان بزنید تا دیگر بوی عرق ندهید.

  1. روغن نارگیل

یکی از بهترین روش‌های رفع بوی عرق در ناحیه زیر بغل، استفاده از روغن نارگیل است. این روغن را همچنین می‌توانید در سایر قسمت‌های بدن که احساس می‌کنید درگیر تعریق هستند، بزنید.

مطلب پیشنهادی:  راز آپارتمان مخفی برج ایفل فاش شد!

رفع بوی عرق

  1. روغن نعناع

خود نعناع خاصیت آنتی باکتریال دارد که می‌توانید از آن برای شستشوی بدن استفاده کنید. روغن نعناع در ترکیب با روغن نارگیل، به از بین رفتن باکتری‌های سطح پوست کمک می‌کند و دیگر بوی بد نخواهید داد.

  1. روغن اسطوخدوس

این روغن از رشد و تجمع باکتری‌هایی که در ایجاد بوی بد دخیل هستند، جلوگیری می‌کند و در رفع بوی عرق موثر است. معمولا توصیه می‌شود این روغن را در ترکیب با جوش شیرین آماده کرده و برای نواحی مانند زیر بغل استفاده کنید.

  1. دانه رازیانه

دانه رازیانه له شده را با مقداری عسل و آب ترکیب کرده و هر روز صبح، میل کنید تا تاثیر آن در رفع بوی عرق را ببینید.

  1. آب لیموترش

از آن جایی که آب لیموترش، اسیدی است، سطح PH بدن را پایین می‌آورد و از بوی بدن هنگام تعریق کم می‌کند. شما می‌توانید لیموترش را مستقیما به پوست خود بزنید و یا آن‌ را با چند قطره آب ترکیب کنید تا پوست‌تان حساسیت هم ندهد.

مواردی که به آن اشاره کردیم، اقدامات خانگی و همچنین طبیعی در رفع بوی عرق هستند. امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید باشد.

 

تعداد کلمات مطلب: 556

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

این هرم مصر در رم جا مانده است!

این هرم مصر در رم جا مانده است! هرم سیستیا یکی از آثار باستانی برجای مانده از دوران روم با…