تاثیرات عجیب ترتیب تولد بر شخصیت

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به نظر شما اینکه یک فرد فرزند چندم خانواده باشد، در شکل گیری رفتار و خلق او تاثیری دارد؟
ترتیب تولد و شخصیت

ترتیب تولد و شخصیت تاثیر مستقیمی با هم دارند. شاید فکر کنید که این یک مطلب غیر علمی و زرد است اما باید به شما بگوییم که این نظریه با توجه به پژوهش‌های روانشناختی صورت گرفته توسط روانشناسان مطرح جهان مانند آدلر، به اثبات رسیده است. با مجله دلتا همراه باشید تا با تاثیرات جالب ترتیب تولد و  شخصیت آشنا شوید.

  • تاثیر ترتیب تولد بر شخصیت چیست؟

ترتیب تولد تاثیرات تقریبا قطعی و حائز اهمیتی بر شخصیت افراد دارد. اثراتی که ترتیب تولد بر شخصیت افراد دارند می‌توانند مثبت یا منفی باشد. اگرچه که این اثرات با ویژگی و خصوصیات رفتاری و الگوی تربیتی والدین نیز همسو هستند و نمی‌توان نقش آن‌ها را نادیده گرفت. در ادامه به برخی از معمول‌ترین ویژگی‌های شخصیتی افراد با توجه به ترتیب تولد آن‌ها خواهیم پرداخت.

ترتیب تولد و شخصیت

تاثیر ترتیب تولد و شخصیت فرزند اول

افرادی که فرزند اول خانواده هستند به علت اینکه والدین تمام تلاش خود را برای تربیت آن‌ها می‌کنند معمولا افرادی منضبط و موفق هستند. که یکی از علل این مسئله سختگیری و رسیدگی والدین به فرزندان اول است. افرادی که فرزند اول خانواده هستند معمولا مسئولیت پذیری بیشتری دارند زیرا در کنار پدر و مادر خود از خوار و برادران خود نگهداری کرده‌اند و یا در حفظ و نگهداری از خانه وظایفی داشته‌اند.

ترتیب تولد و شخصیت

معمولا پدر و مادر از فرزند اول انتظار بیشتری دارند به علت اینکه تمام وقت، انرژی و تلاش خود را برای آن بچه صرف کرده‌اند و به همین دلیل انتظار بیشتری از آنان دارند که این موجب یک ویژگی منفی در فرزندان اول می‌شود. آنان افرادی حساس هستند و فشار بیشتری را نسبت به سایر فرزندان خانواده تجربه کرده‌اند. میل به رهبری، مدریت و اداره افراد و شرایط مختلف را دارند.

مطلب پیشنهادی:  ازدواج بدون فرزند؛ آیا انتخاب درستی است؟

تاثیر ترتیب تولد و شخصیت فرزند وسط

این کودکان عموما اجتماعی‌تر از فرزندان اول هستند و یکی از دلایلی که موجب این امر شده این است که همیشه خواهر و یا برادری در کنار خود داشته و ارتباطات اجتماعی و بین فردی را بهتر آموخته‌اند. فرزندان وسط سازگاری بیشتری با افراد خانواده دارند. به علت اینکه فرزند وسط هستند ممکن است گاهی حس کنند که مورد غفلت و یا بی توجهی قرار گرفته‌اند. در واقع این حس که آنان بین فرزند اول و فرزند آخر خانواده گیر افتاده‌اند، آزاردهنده است. این افراد سعی می‌کنند تا جیگاه خاص و ویژه‌ای برای خود بسازند. معمولا سازگاری بالایی دارند.

ترتیب تولد و شخصیت

تاثیر ترتیب تولد و شخصیت فرزند آخر

این افراد معمولا بسیار خوش خلق و عمولا مرکز توجه همگان هستند. در واقع همان ته تغاری خانواده که در دل همه جایگاه ویژه‌ای دارد. این افراد در عین استقلالی که دارند ممکن است در مواقعی به دیگران وابسته شوند. این افراد محبوب خانواده هستند چه در بین پدر و مادر و چه بین خواهر و برداران و بههمین دلیل بیشتر مورد حمایت نیز قرار خواهند گرفت.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 465

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

چند ترفند آرایشی برای پاییز امسال

ما در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم چند ترفند آرایشی برای پاییز امسال را به شما آموزش ده…