دریاچه اوان الموت؛ بهشتی بکر

0
7
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به دنبال یک دریاچه بکر و زیبا برای تفریحات تابستانی هستید این مطلب را از دست ندهید.
دریاچه اوان الموت

دریاچه اوان الموت را دیده‌اید؟ این دریاچه در شهر قزوین است و طبیعتی بکر و آب و هوایی بسیار خوب دارد. سوستان؛ رویایی‌ترین تالاب گیلان را دیده‌اید؟ این تالاب با دریاچه اوان الموت نزدیک هستند. با دلتامگ همراه شوید تا با هم به دریاچه الموت سفر کنیم.

  •  دریاچه اوان کجاست؟

دریاچه اوان در استان قزوین، بخش رودبار الموت واقع شده است. این دریاچه در نیمه شمالی الموت، در دامنه کوه خشچال، در فاصله ۷۵ کیلومتری شمال شرقی شهر قزوین قرار دارد. چهار روستای اوان، ورین، زواردشت و زرآباد این دریاچه را احاطه کرده‌اند و آن را به یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این منطقه تبدیل کرده‌اند.

دریاچه اوان الموت

  •  مسیر دسترسی به دریاچه اوان
    برای دسترسی به دریاچه اوان، ابتدا باید از اتوبان تهران-قزوین استفاده کنید. پس از رسیدن به قزوین و میدان غریب کش، به سمت راست و به طرف الموت حرکت کنید. مسیر قزوین به الموت از مناظر زیبای دشت‌های سرسبز و کوهستان‌های صعب العبور برخوردار است. پس از گذر از رجایی دشت و طی مسافتی حدود سه ساعت، به دوراهی خواهید رسید که یک راه به سمت الموت و دیگری به دریاچه اوان می‌رود. پس از طی هشت کیلومتر و عبور از روستای سرسبز زرآباد، به دریاچه اوان خواهید رسید.

دریاچه اوان با مساحتی بیش از ۷۰ هزار متر مربع و عمقی حداکثر ۶ متر، به واسطه آب نزولات جوی و چشمه‌های کف دریاچه تغذیه می‌شود. این دریاچه از محیط خارج آب دریافت نمی‌کند و سرریز آب آن رود کوچکی تشکیل می‌دهد که آب آن برای کشاورزی روستاهای اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:  برجسته کردن لب بدون تزریق در خانه+ویدیو

دریاچه اوان الموت

  • گیاهان و جانوران

در اطراف دریاچه اوان، پوشش گیاهی متنوعی وجود دارد. گونه‌های درختی شامل بید، چنار، تبریزی، سیب، آلبالو، گیلاس، سنجد، فندق و گردو؛ و گیاهان علفی مانند گون، کنگر و شیرین بیان دیده می‌شوند. گیاهان داخل دریاچه نیز شامل نی بن در آب، خوشاب و چنگال آبی هستند.

حیات وحش دریاچه اوان شامل گونه‌هایی مانند کل و بز، پلنگ، خرس قهوه‌ای، روباه، شغال، گرگ، گراز، شنگ، سیاه گوش، عقاب، دال، شاهین، جغد، کبک، فاخته، دارکوب، سبزقبا، زاغی، گنجشک سانان، قورباغه، لاک‌پشت و خرچنگ است. همچنین انواع ماهی مانند قزل‌آلای رنگین، کپور و اردک ماهی در این دریاچه زندگی می‌کنند.

  •  بهترین فصل سفر به دریاچه اوان الموت
    بهترین زمان برای سفر به دریاچه اوان فصل بهار و تابستان است که هوا معتدل و طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد. پاییز نیز به دلیل کوچ پرندگان و مناظر پاییزی، زمان مناسبی برای بازدید است.
  •  اقامت در دریاچه اوان
    در نزدیکی دریاچه اوان امکانات اقامتی مختلفی وجود دارد، از جمله اقامتگاه‌های بومگردی در روستاهای اطراف. کمپینگ نیز یکی از گزینه‌های محبوب برای اقامت در نزدیکی دریاچه است.

 

تعداد کلمات مطلب: 431

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

راهنمای جامع نگهداری از بامبو در خانه

نگهداری از بامبو در فنگ‌شویی، نماد خوش‌شانسی و سعادت است و معمولاً به دلیل کم‌توقع بودن و …