5 ایده ناب برای چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگ فرم پذیرایی شما مستطیل است، برای چیدمان مبل در این پذیرایی از روش‌های زیر استفاده کنید.
چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل

در میان انواع مبلمان‌هایی که در بازار موجود هستند، مبلمان‌های 7 نفره از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و تموع در آن‌ها بسیار بالا است و به راحتی می‌توان آن را با انواع سبک‌های دکوراسیون هماهنگ کرد؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه فرم پذیرایی در هر خانه‌ای متفاوت است، برای چیدمان مبل هفت نفره محدودیتی ندارید؛ به همین منظور در این مطلب از دلنامگ قثد دداریم نحوه چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل  را به شما آمئزش دهیم.

مدل‌های مختلف چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل

در ادامه چند ایده ناب برای چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی را به شما آموزش می‌دهیم؛ بنابراین اگر فرم پذیرایی شما مستطیل است و نمی‌دانید مبلمان را چگونه قرار دهید که زیبایی دکوراسیون شما چند برابر شود، با ما همراه باشید.

یک دست مبل 7 نفره معمولا شامل یک مبل 3 نفره، یک مبل 2 نفره و دو مبل تک نفره است. چیدمان مبل 7 نفره در سالن پذیرایی به دلیل محدود بودن تعداد این مبل ها تقریبا ساده است. فقط کافی است که با سلیقه و نظر شخصی خودتان، هر یک از مبل های موجود در این ست را در سالن پذیرایی خودتان بچینید و از زیبایی آن لذت ببرید.

چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل

  • از وسط شروع کنید

یکی از راه‌های چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل، چیدمان مبلمان از وسط اتاق است؛ در این حالت شما می‌توانید کاناپه‌ها را در وسط اتاق مستطیلی قرار دهید و تلویزیون را در مقابل آنها جای دهید؛ دقت کنید که فضای کافی برای رفت و آمد از کناره‌های مبلمان وجود داشته باشد؛ در نهایت می‌توانید قفسه‌هایی را روی دیوار قرار دهید و با کمک چند گلدان و نورپردازی زیبا، ظاهری متقارن خلق کنید. اگر پذیرایی شما شومینه دارد، در این ایده، شومینه می‌تواند در یک طرف اتاق قرار داشته باشد.

  • در پذیرایی مستطیل شکل نقطه کانونی را مشخص کنید

یکی از بهترین ایده‌ها برای چیدمان مبل هفت نفره در اتاق مستطیل شکل، مشخص کردن نقطه کانونی اتاق است. این موضوع کاملاً در اختیار شما است. نقطه کانونی، در حقیقت جایی از اتاق است که بیشترین توجه شما را به خود جلب می‌کند. این نقطه می‌تواند یک پنجره بزرگ یا یک شومینه به‌همراه یک دکوری زیبا باشد که خیلی توی چشم است. اگر بتوانید یک نقطه کانونی مناسب را انتخاب کنید، در آن صورت چیدمان بهتری برای مبل هفت نفره خواهید داشت. خوب است بدانید که اتاق‌های مستطیلی، چندین نقطه کانونی دارند؛ با این حساب، می‌توانید دو منطقه گفتگو را در اتاق پذیرایی مستطیلی تدارک ببینید.

  • از کنج خانه نهایت استفاده را ببرید
مطلب پیشنهادی:  زیباترین دکوراسیون بهاری تنها با 4 ایده ارزان

برای چیدمان پذیرایی مستطیل شکل، می‌تواند بهرین انتخاب باشد؛ .در این حالت، شما می‌توانید یک نقطه کانونی را در نظر بگیرید و کاناپه بزرگتر را در آن قسمت قرار دهید، سپس در طرف دیگر، یک میز ناهارخوری یا میز مطالعه قرار دهید. دقت کنید قرارگیری مبلمان به‌نحوی باشد که بتوانید آزادانه در اتاق حرکت کنید.

چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل

  • برای ایجاد فضای بیشتر، تلویزیون را روی دیوار نصب کنید

اگر فضای پذیرایی شما کوچک است، بهترین ایده نصب تلویزیون روی دیوار است؛ این روش باعث می‌شود که فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد؛ در این حالت فضای بیشتری برای چیدمان مبل هفت نفره خواهید داشت. در کنار تلویزیون دیواری، می‌توانید انواع چیدمان مبل را به صورت متقارن یا نامتقارن بچینید.

  • از قرار دادن مبلمان در یک طرف، خودداری کنید

زمانی که دارید برای چیدمان مبل خود، به‌دنبال یک راه حل می‌گردید شاید وسوسه شوید که تمام آنها را به دیوار بچسبانید. حواستان باشد که این کار تا حد زیادی، ظاهر اتاق پذیرایی را ناخوشایند می‌کند؛ زیرا در این حالت، فضای خیلی زیادی در وسط اتاق ایجاد می‌شود و حس نامتقارن و نامناسبی به فضا القا می‌کند. اگر می‌خواهید مبلمان هفت نفره را در گوشه و کنار اتاق قرار دهید؛ باید فکری برای وسط اتاق کرده

تعداد کلمات مطلب: 620

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …