خوردن این میوه را قبل خواب فراموش نکنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طبق تحقیقات محققان ترکیبات خاصی در سیب پیدا شده که ممکن است بر کیفیت خواب اثر بگذارد. از جمله‌ این ترکیبات می‌توان به ملاتونین، پتاسیم و کربوهیدرات‌ها اشاره کرد.
خواص خوردن سیب در شب

خواص خوردن سیب در شب را اگر افراد بدانند هرگز خوردن آن را فراموش نمی‌کنند. سیب یک منبع عالی فیبر است و همین باعث می‌شود که این میوه شاخص گلیسمی (GI) پایینی داشته باشد، به این معنی که سطح قند خون را به میزان ناچیزی افزایش می‌دهد. علاوه بر فیبر، مواد مغذی دیگری در سیب وجود دارند که بدن برای داشتن خوابی آرام به آن‌ها نیاز دارد. همراه دلتامگ باشید.

خواص خوردن سیب در شب

ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم خواص خوردن سیب در شب را برایتان بررسی کنیم تا از این بعد با دانستن این اطلاعات بدون خوردن سیب هرگز نخوابید.

  • ملاتونین

باید بدانید که از مهم‌ترین عواملی که روی خواب تاثیر دارد، ملاتونین است. مغز شما با تاریک شدن هوا به طور طبیعی ملاتونین تولید می‌کند. این موضوع به آرامش بدن کمک کرده و با ایجاد خواب‌آلودگی، شما را برای خوابیدن در طول شب آماده می‌کند. ملاتونین را می‌توان از طریق منابع غذایی و مکمل‌ها نیز دریافت کرد.

  • ویتامین C

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان است که طی مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن، از سلامت بدن شما محافظت می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که التهاب و استرس اکسیداتیو ( که زمانی اتفاق می‌افتد که غلظت رادیکال‌های آزاد خیلی زیاد است) ممکن است به مدت استاندارد خواب آسیب برساند. به همین جهت، خوردن منظم سیب ممکن است به طور غیرمستقیم کیفیت خواب را تقویت کند.

  • پتاسیم

سیب دارای مقدار کمی از ماده معدنی پتاسیم است. یک مطالعه اثرات مکمل پتاسیم را بر کیفیت خواب در مردان سالم ۱۸ تا ۳۳ ساله که رژیم غذایی کم‌پتاسیم داشتند مورد بررسی قرار داد. نتایج نشان داد پتاسیم باعث بهبود خواب می‌شود.

مضرات احتمالی خوردن سیب قبل از خواب

مضرات خوردن سیب قبل از خواب

بعد از دانستن خواص خوردن سیب در شب می‌خواهیم به شما بگوییم که خوردن این میوه قبل از خواب ممکن است چه مضراتی داشته باشد. غذا خوردن قبل از خواب ممکن است برخلاف ریتم طبیعی شبانه‌ روزی شما باشد. مطالعات نشان می‌دهد که اگر در ساعات پایانی شب غذا میل کنید، احتمال ابتلا به چاقی و بیماری‌های قلبی-متابولیکی مثل دیابت، فشار خون و کلسترول بالا در شما افزایش پیدا کند.

مطلب پیشنهادی:  جلوگیری از ریزش مو با پیاز

بعد از بررسی کردن خواص خوردن سیب در شب باید به شما میوه‌ای که هرگز نباید قبل از خواب آن را بخورید را نیز معرفی کنیم.

قبل از خواب این میوه را هرگز نخورید

قبل از خواب این میوه را هرگز نخورید

جالب است بدانید که بهترین زمان برای خوردن هندوانه ساعت ۱۲ تا ۱۳ و زمانی است که دستگاه گوارش بیشترین فعالیت را دارد اما توصیه می‌شود این میوه را در شب و قبل از به بستر رفتن مصرف نکنید.

هندوانه به دلیل داشتن سطح قابل توجهی از آب، می‌تواند کم آبی بدن در طول روزهای گرم تابستان را جبران کند. همچنین به دلیل داشتن ریزمغذی‌ها، هندوانه گزینه‌ای عالی برای مصرف است اما دانشمندان هندی می‌گویند مصرف هندوانه در شب برای بدن مضر است.

در حقیقت ۹۴ درصد هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. بعضی افراد عادت دارند در وعده شام یک غذای سبک مانند نان، هندوانه و پنیر میل کنند. هندوانه میوه‌ای خوشمزه و دارای مواد مغذی است اما توصیه می‌شود این میوه را در شب و پیش از به بستر رفتن مصرف نکنید.

یکی از متخصصان هندی در این باره می‌گوید: «در حقیقت هندوانه کمی‌ اسیدی است و اگر در شب مصرف شود می‌تواند با ایجاد اختلال در دستگاه گوارش، باعث کند شدن روند هضم غذا در زمانی که فرد تحرک کافی ندارد شود. بهترین زمان برای خوردن هندوانه ساعت ۱۲ تا ۱۳ و زمانی است که دستگاه گوارش بیشترین فعالیت را دارد.»

تعداد کلمات مطلب: 572

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

با این میوه سلامت استخوان ها را تضمین کنید

سلامت استخوان ها با این میوه بومی مناطق آسیا و اروپا، به دلیل خواص بی‌نظیری که دارد بسیار …