انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب پوست شما

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رسیدگی به پوست یکی از کارای مهم و ضروری برای داشتن پوستی سالم است. ضدآفتاب از جمله موارد ضروری است که همه افراد باید از آن استفاده کنند.
انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب

برای انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب علاوه‌بر این‌که به مواد تشکیل دهنده آن باید دقت کنید، دانستن اطلاعاتی از جنس پوست‌تان و تطابق آن با ضدآفتاب نیز ضروری است. کرم ضد آفتاب خوب باید بتواند هردو نوع اشعه فرابنفش یعنی نوع A و نوع B را بلوک کند یا به عبارتی «وسیع الطیف » باشد. همراه دلتامگ باشید.

انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب

ما در این مطلب می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا بتوانید یک کرم ضدآفتاب مناسب خودتان را تهیه کنید. ویژگی مهم یک کرم ضدآفتاب خوب دوام آن و مقاومتش در برابر آب و تعریق است. برای رسیدن به این اهداف، شرکت‌های سازنده معمولا ترکیبی از مواد گوناگون استفاده می‌کنند.

این مواد را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • ضد آفتاب‌های فیزیکی که با منعکس کردن و پخش کردن اشعه فرابنفش عمل می‌کنند.
  • ضد آفتاب‌های شیمیایی که اشعه فرابنفش را جذب می‌کنند.

نکته مهمی که باید بدانید آن است که برای کودکان یا زنان حامله بهتر است از ضدآفتاب‌های فیزیکی استفاده شود.

یادتان باشد که برای انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب خوب و مناسب دو راه وجود دارد:

  • نوشته‌های روی قوطی ضد آفتاب را بخوانیم و به آن اعتماد کنیم.
  • از یک متخصص پوست مشورت بگیریم.

کرم ضد آفتاب برای پوست‌ چرب

برای پوست‌های چرب، فرمولاسیون SPF مبتنی بر آب انتخاب درست و بهتری است. این فرمول روی پوست اثر خشکی ایجاد می‌کند.

همچنین این نوع کرم‌ باعث تأثیر خنک‌کنندگی روی پوست شده و التهاب‌های به وجود آمده را آرام می‌کند.

افرادی که پوست حساس دارند، باید از کرم ضد آفتاب دارای اکسید روی خالص استفاده کنند. استفاده از این کرم ضد آفتاب، منجر به تحریک یا حساسیت پوستی در این افراد نمی‌شود.

ضد آفتاب برای پوست خشک

ضد آفتاب برای پوست خشک

شاید لازم است بدانید که مرطوب کننده دارای SPF انتخاب خوبی برای پوست‌های خشک است. هنگام انتخاب یک ضدآفتاب، به یاد داشته باشید که باید لایه ضخیمی از آن‌را برای محافظت از نور خورشید، استفاده کنید. لوسیون با SPF بالاتر باعث می‌شود پوست شما مرطوب‌تر شود.

ضدآفتاب خوب باید این خصوصیات را داشته باشد

بر اساس نوع پوست، قسمت‌های پوست و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، باید از کرم‌های ضد آفتاب مناسب برای هر هدف استفاده کنید. برای مثال، اگر از فعالیت‌های آبی لذت می‌برید، شما به یک کرم ضد آب نیاز دارید.

اگر شما مستعد جوش یا آکنه هستید، از کرم ضد آفتاب درجه دو استفاده نکنید. همچنین کرم ضد آفتابی را انتخاب کنید که شامل دی اکسید تیتانیوم و میکرو اکسید روی به عنوان محافظ بهتر برای پوست شما باشد. این مواد منافذ پوستی را در افراد با پوست مستعد به حساسیت مسدود نمی‌کند، باتوجه به این جزئیات یک کرم ضد آفتاب مناسب را برای پوست خود انتخاب کرده‌اید. بجز کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی که

مطلب پیشنهادی:  مانتو آبی کاربنی با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

spf مناسب برای ضد آفتاب

SPF 15 یا بالاتر می‌تواند برای حفاظت UVB کار کند. میزان SPF کرم‌های ضد آفتاب دربردارنده میزان خوب بودن ضدآفتاب برای دفع اشعه‌های مضر UVB و آفتاب‌سوختگی است.

لازم است بدانید که برای اکثر مردم، کرم ضد آفتاب مناسب SPF 15  است و لازم نیست همه افراد از کرم ضدآفتاب با SPF بالا و 90 درصد استفاده کنند اما کسانی که سابقه خانوادگی لوپوس یا سرطان پوست دارند، با توجه به این که حساسیت به نور خورشید در آن‌ها بیشتر است باید SPF 30++ یا بالاتر را استفاده کنند.

نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید آن است که SPF بالاتر، همیشه بهتر نیست. حتی ممکن است SPF بالاتر، برخلاف آنچه که تا به حال فکر کرده‌اید، نه تنها مزیت بیشتری نداشته باشد، بلکه، مضراتی نیز در پی داشته باشد.

spf  مناسب برای ضد آفتاب

از این ضد آفتاب‌ها استفاده نکنید

بعضی از ضد آفتاب‌ها به صورت پودری یا اسپری ساخته می‌شوند که بهتر است مورد استفاده قرار نگیرند. متخصصان می‌گویند ذرات پودر یا اسپری ممکن است از راه استنشاق وارد دستگاه تنفسی انسان شده و خطرهایی را برای سلامت او به‌وجود آورند.

  • دو ساعت بعد از خروج از منزل، ضد آفتاب خود را تجدید کنید

فقط لوسیون‌ها نیستند که پس از دو ساعت محو و کم رنگ می‌شوند. حتی اگر از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده می‌کنید آن را دو ساعت بعد تمدید کنید.

لازم است توجه کنید که طبق قوانین جدید هیچ شرکتی بدون ارائه‌ی نتایج آزمایش، نمی‌تواند ادعا کند که بهترین کرم ضد آفتابی ساخته است که بیش از دو ساعت از پوست محافظت می‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 708

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…