چشمه گل رامیان شما را به کام مرگ می‌برد!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چشمه گل رامیان که در کتب تاریخی با نام دالان بهشت شناخته می‌شده است، عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان است که ۱۲۰ متر عمق دارد.
چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان به علت ژرفا و ویژگی خاص آن در طول سال از رنگ سبز کبود به فیروزه‌ای تغییر می‌یابد. این چشمه در میان جنگی زیبا قرار دارد. گل رامیان در فاصله‌ 5 کیلومتری جنوب شهرستان رامیان در استان گلستان قرار دارد. رامیان دارای جاده‌ای آسفالت و چشمه‌ای با عمقی حدودا 44 متر دارد.

یکی از ویژگی‌های جالبی که این چشمه دارد این است که سردترین چشمه جهان است. این چشمه دایره شکل و به مساحت 7200متر مربع را تشکیل داده و آب آن بسیار زلال است. با دلتامگ همراه باشید تا با یکی از بی نظیرترین چشمه‌های ایران، چشمه گل رامیان آشنا شوید.

چشمه گل رامیان کجاست؟

این چشمه در استان گلستان در شمال ایران قرار دارد. گل رامیان تا شهر گرگان فاصله زیادی ندارد و شما می‌توانید به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی و یا ماشین شخصی خود از شهر گرگان، از این چشمه زیبا دیدن کنید. فاصله استان گرگان تا تا رامیان در استان گستان حدودا 80 کیلومتر است. جاده‌ای که شما را به این چشمه می‌رساند، جاده رامیان النگ است.

دسترسی شما به این جاده آسان است اما کمی با روستای رامیان فاصله دارد. این فاصله حدودا 5 کیلومتر است. این چشمه به رودخانه قره‌چای در رامیان می‌ریزد. این چشمه با وجود تمام زیبایی‌اش یک چشمه آب سرد است. چشمه‌های آب گرم معمولا خواص درمانی بسیار زیادی دارند که یکی از این چشمه‌ها که به پایتخت نیز نزدیک است، چشمه آبگرم نزدیک تهران می‌باشد.

چشمه گل رامیان

عمق چشمه گل رامیان چند متر است؟

چشمه گل رامیان که آب آن بسیار سرد و طبیعی است و در واقع از دل زمین می‌جوشد، در میان درختان انوبه جنگل رامیان قرار دارد. این چشمه در گذشته حدودا 44 متر مربع عمیق بوده است اما اکنون عمق آن به 80 متر هم رسیده است. شنا کردن در این چشمه به دلیل عمق زیاد آن و سرد بودن آب آن بسیار خطرناک است. این چشمه را به عنوان عمیق‌ترین و در عین حال سردترین چشمه جهان می‌شناسند.

مطلب پیشنهادی:  فواید کوهنوردی ناشتا

چشمه گل رامیان

اسرار گل رامیان

جسد یک جوان که از شهر سمنان به این چشمه سفر کرده بود در عمق 30 متری پس از حدود 12 روز در این چشمه پیدا شد. یکی از مسائلی که درباره این چشمه در حال پیگیری است، استخدام غریق نجات است و یا حداقل برای امنیت بیشتر، کشیدن حصار یا فنس به دور این چشمه است که بازدیدکنندکان در امنیت بیشتری، از این چشمه زیبا دیدن کنند.

  • این چشمه عمق بسیار زیادی دارد.
  • محل مناسبی برای شنا و تفریحات آبی نیست.
  •  این منطقه غریق نجات ندارد.
  • متاسفانه در این چشمه بارها افراد و به ویژه جوانان غرق شدند.

 چشمه گل رامیان

علت نامگذاری این چشمه چیست؟

در زبان ترکی، گل به نقطه‌ای می‌گویند که بسیار عمیق، گود و فرو رفته است و داخل آن آب جمع شده باشد و گفته‌اند که واژه‌ گل از واژگان آرامی است که معنی آن چشمه‌ جوشان است.چشمه گل رامیان یک عنصر نمادین در فرهنگ و هنر مردم این منطقه بوده و در بین آنان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. گل رامیان با هویت باستانی، تاریخی و طبیعی که دارد، در دوره‌های مختلف با اسطوره‌های زیادی همراه بوده است. دلیل نامگذاری این منطقه به گل رامیان هم همین مسئله است و به زبان و فرهنگ ساکنان این منطقه ارتباط دارد. جمعیت این نقطه در طول تاریخ آن، تیره‌ای از ایل گرایلی و نژاد ترک بوده‌اند.

تعداد کلمات مطلب: 550

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

ماربل شیت چیست

ماربل شیت (Marble Sheet) یکی از مواد ساختمانی محبوب و مدرن است که به دلیل زیبایی و ویژگی ‌…