سفر به مراکش، سرزمین خداوند و اسرارآمیزترین کشور آفریقا!

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مکان‌های بسیاری در دنیا وجود دارد که می‌توانید با سفر به آنجا نه‌تنها روحیه‌تان را تغییر دهید؛ بلکه تحول شگرفی در نگرش خودتان به زندگی ایجاد کنید! مراکش دقیقا یکی از همان‌جاهایی است که سفر به آن می‌تواند تاثیر عمیقی بر زندگی‌تان بگذارد.
مراکش

مراکش کشوری با تفریحات فراوان و جاذبه‌های شگفت‌انگیز است که برای هر فردی با هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه کردن دارد! مهم نیست که دلتان می‌خواهد در بزرگ‌ترین صحرای آفریقا شترسواری کنید یا از بلندترین کوه آفریقا بالا بروید! همه‌چیز را می‌توانید در این کشور تجربه کنید. دلتامگ در این مقاله شما را به یک سفر هیجان‌انگیز دعوت می‌کند، با ما همراه شوید.

مراکش کجاست؟

مراکش به معنی سرزمین خداوند نام کشوری سرخ‌رنگ در شمال آفریقا است که با الجزایر و اسپانیا مرز مشترک دارد و از غرب با اقیانوس اطلس احاطه شده است. کشوری زیبا که با دور ماندن دست متجاوزان عثمانی از آن توانست فرهنگ خود را حفظ کند تا زمانی که مورد استعمار اسپانیا و فرانسه واقع شد. شاید دقیقا همین علت جذابیت بی‌اندازه این کشور سرخ‎‌رنگ باشد. اگر به این فکر می‌کنید که این کشور آفریقایی چه چیزی برای ارائه دارد؟ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 Jemaa el-Fna میدانی برای دیدن عجایب

 Jemaa el-Fna میدانی برای دیدن عجایب

بازی میمون‌های بازیگوش، صدای فلوت شعبده‌بازانی که مارها را از سبدهایشان بیرون می‌کشند، ترکیب آواز موسیقی زنده در بازاری با مغازه‌های سنتی که هرچه بخواهید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا خواهید کرد و بالاخره دکه‌های رنگارنگ فروش غذا که شما را به ضیافت یک غذای اصیل مراکشی دعوت می‌کنند؛ تمامی این‌ها را در میدان  جامع الفنا خواهید دید.

شترسواری در ساهارای مراکش

مگر می‌شود به آفریقا سفر کرد و شترسواری نکرد؟ مگر می‌توان لذت تجربه شترسواری در بزرگ‌ترین صحرای جهان آن‌هم زمانی که باد ذرات شن و ماسه را به هوا بلند می‌کند و خورشید با لطافت به زمین می‌تابد را نادیده گرفت؟ اگر دلتان آرامش محض و یکی شدن با طبیعت را می‌خواهد، خود را از این تجربه محروم نکنید!

Ait Benhaddou شهر اسرارآمیز مراکش

Ait Benhaddou شهر اسرارآمیز مراکش

تصور اینکه در ساخت یک شهر از هیچ مصالحی ساختمانی‌ای استفاده نشده باشد عجیب است؟ پس باید به شهر آیت بن حدو سفر کنید تا با چشمان خودتان شهری را ببینید که تمام آن با خاک رس ساخته شده است! دژی مستحکم که بناهای آن حائلی بین مراکش و صحرای بزرگ ساهارا شده‌ و چشم‌انداز زیبای آن در میان بیابان بزرگ آفریقا از سال 757 میلادی تاکنون همه را شگفت‌زده کرده است.

مطلب پیشنهادی:  4 جاذبه گردشگری تویسرکان شهر گردوی ایران

Toubkal قله‌ای مرتفع برای صعود به آسمان

Toubkal قله‌ای مرتفع برای صعود به آسمان

کوهنوردی شاید تفریح مورد علاقه خیلی‌ها نباشد؛ اما اگر قرار باشد به یکی از بلندترین قله‌های آفریقا در میان وسیع‌ترین بیابان جهان صعود کنید حتما به وجد خواهید آمد! کوه توبکال شما را بر فراز اقیانوس ابری بی‌انتها هدایت می‌کند که در فصل بهار به زیباترین حالت خود خواهد رسید.

Essaouira  دهکده‌ای جذاب برای ماهیگیری

ماهیگیری تنها کاری نیست که می‌توانید در این دهکده انجام دهید! وقتی به این ساحل جذاب وارد می‌شوید با سیل موج‌سوارانی مواجه خواهید شد که آب‌های اقیانوس را محلی برای تخلیه هیجانات خود یافته‌اند! اینجا یکی از بهترین سواحل موج‌سواری در اقیانوس آتلانتیک است که هر سال در زمستان با موج‌های پرجوش و خروشش عاشقان ورزش‌های آبی را به خود فرامی‌خواند.

Essaouira  دهکده‌ای جذاب برای ماهیگیری

سخن پایانی

مهم نیست که چقدر تلاش کنید که جاذبه‌های مراکش را نادیده بگیرد، این سرزمین عجیب همچون جادوگران با نجوای زیبای خود شما را مسخ خواهد کرد. دباغ‌خانه‌های فاس، دره رزها، شهر آبی شفشان و حتی بالن‌سواری بر فراز شهر هرکدام به‌نوعی گردشگران را مسحور می‌کنند تا لذت سفر به این کشور آفریقایی را برای آن‌ها چند برابر کنند. با سفر به این کشور می‌توانید حیات وحش آفریقا را نیز از نزدیک ببینید.

تعداد کلمات مطلب: 556

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    19 فروردین 1403 در 5:58 ب.ظ

    جالب بود.

    پاسخ

  2. همراه با شما

    20 فروردین 1403 در 0:52 ق.ظ

    زیبا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…