جاده اسالم به خلخال رویایی‌ترین جاده شمال ایران!

4
8
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید از نظر خیلی‌ها جاده‌ها تنها یک مسیر برای رسیدن به مقصد هستند؛ اما برخی دیگر خود جاده به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کنند! در واقع زیبایی برخی جاده‌ها چنان حیرت‌انگیز است که خیلی‌ها دلشان می‌خواهد یک اقامت کوتاه در مسیر جاده داشته باشند!
جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال یکی از جاده‌های شگفت‌انگیز و فوق‌العاده زیبای ایران است که همچون نگینی ارزشمند در میان جاهای دیدنی گیلان می‌درخشد. اگر دلتان یک سفر متفاوت و هیجان‌انگیز می‌خواهد با دلتامگ همراه شوید.

جاده اسالم به خلخال کجاست؟

حتما نام این جاده را زیاد شنیده‌‌اید. جاده‌ای که زیبایی حیرت‌انگیزش همه را مبهوت می‌کند. جایی بر فراز اقیانوسی از ابر که آرامش محض به رگ‌های خسته شما تزریق می‌کند. بهشت سرسبزی که با قدم نهادن در آن هر فکر آزاردهنده‌ای از دنیای مادی را به فراموشی خواهید سپرد. جایی که در میان سکوت طبیعت رها خواهید شد. جاده اسالم به خلخال با شکوه بی‌پایانش جایی در منطقه تالش گیلان واقع شده و از شهر اسالم شروع می‌شود. طی کردن این جاده 70 کیلومتری به یک و نیم ساعت زمان نیاز دارد.

جاده اسالم به خلخال کجاست؟

چه جاذبه‌‌هایی در جاده اسالم به خلخال وجود دارد؟

جنگل تالش، پارک جنگلی گیسوم، روستای ناو، آبشار دریابن، ییلاق لرزه، دریاچه سراگاه، روستای ورگه سران، دریاچه نئور، گردنه الماس، دشت شقایق، ییلاق متش و روستای خوجین از جمله جاذبه‌هایی هستند که در طول این جاده می‌توانید آن‌ها را ببینید یا به آن‌ها سفر کنید. همچنین کوهنوردی، عکاسی از طبیعت، طبیعت‌گردی، جنگل‌نوردی، دوچرخه‌سواری، رانندگی و شکم‌گردی در میان رستوران‌ها و سوغاتی فروشی‌ها و فروشگاه‌های این جاده بسیار لذت‌بخش و دلپذیر است.

بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال کی است؟

بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال کی است؟

چه در تابستان چه در زمستان، فرقی ندارد در چه فصلی به دیدار این جاده خواهید رفت؛ چراکه در هر فصلی زیبایی آن شما را مجذوب خواهد کرد. خنکی نسیمی که در این جاده می‌وزد در تمام ایام سال گونه شما را نوازش خواهد کرد. در فصل بهار این جاده با هوای معتدل و بارانی خود که معمولا پربارش و گاهی مه گرفته است مسافران را هیجان‌زده می‌کند و در فصل تابستان مکانی فوق‌‎العاده برای فرار از گرمای طاقت‌فرساست که خنی دل‌چسب و شیرینش شما را به وجد می‌آورد.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کماج همدانی خوشمزه بدون فر

اجاره کلبه در جاده اسالم به خلخال چگونه است؟

اجاره کلبه در جاده اسالم به خلخال چگونه است؟

از آنجایی که این جاده یکی از محبوب‌ترین جاده‌های زیبای شمال کشور است در مسیر آن امکانات زیادی در نظر گرفته شده است. کلبه چوبی و جنگلی، ویلاهایی با مناظری فوق‌العاده چشم‌نواز، اجاره منزل، هتل‌های لوکس و شیک و حتی اقامتگاه بومگردی در این جاده بسیار وجود دارد که در هر زمانی آماده پذیرش از گردشگران و مهمانان هستند. اجاره کلبه در جاده اسالم به خلخال از شبی 500 هزار تومان تا سه میلیون تومان متفاوت است.

تعداد کلمات مطلب: 397

اپلیکیشن مجله دلتا

4 دیدگاه

  1. همراه با شما

    18 فروردین 1403 در 1:31 ب.ظ

    چقدر زیبا افرین به خلقت چنین زیبای خسته نباشید

    پاسخ

  2. ناشناس

    18 فروردین 1403 در 9:06 ب.ظ

    گول نخورید رفتن به این جاده همانا ‌ و کمکهای ماشین داغون شدن همانا

    پاسخ

  3. محمد رحیمی

    19 فروردین 1403 در 1:26 ق.ظ

    جاده فوق العاده جذابه ولی موقع مه گرفتگی جاده خط کشی نداره و واقعا ترسناکه و بعضی از جاهاش انگار کنده شده رسیدگی نمی کنن متاسفانه

    پاسخ

  4. Vahid

    19 فروردین 1403 در 4:31 ق.ظ

    واقعا یکی از رویایی ترین جاده هاست با مردمانی دلنشین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…