هیچ‌کس از این جاهای دیدنی آبادان خبر ندارد!

4
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آبادان یکی از زیباترین شهرهای جنوب ایران است که با مردمان خونگرم و مهمان‌نواز، طبیعت زیبا و تماشایی و جاذبه‌های بی‌نظیر هر سال میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران می‌شود.
جاهای دیدنی آبادان

جاهای دیدنی آبادان از مسجد رنگونی‌ها تا کلیسای سورت گاراپت، مکان‌هایی هستند که کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد. آبادان خود یکی از زیباترین جاهای دیدنی خوزستان است که مقصدی ایده آل برای سفرهای نوروزی محسوب می‌شود. همراه دلتامگ با جاذبه‌های این شهر جنوبی بیشتر آشنا شوید.

مسجد رنگونی‌ها از جاذبه‌های تاریخی آبادان

یکی از جاهای دیدنی آبادان که در سال 1300 با تلاش جمعیت اهل تسنن این شهر که بسیاری از آن‌ها مهاجران میانماری بودند ساخته شد، مسجد رنگون است. این مسجد نه‌تنها از حیث معماری زیبا و تماشایی است؛ بلکه قرارگیری آن در کنار اروندرود نیز بر زیبایی چشم‌انداز آن افزوده است. گچ‌بری‌هایی زیبا و برجسته، آرایه‌های سیمانی و منحصربه‌فرد و رنگ‌های بی‌نظیر نمای این مسجد را خاص و ویژه کرده‌اند. برای دیدن این مسجد باید به خیابان پزشک و روبه‌روی انبار پخش داروی شرکت نفت آبادان بروید.

مسجد رنگونی‌ها از جاذبه‌های تاریخی آبادان

آرامگاه ارمنی‌ها از جاهای دیدنی آبادان

از آنجایی که آبادان از دیرباز سکونت‌گاه امن و زیبایی برای مردم مختلف با مذاهب و باورهای گوناگون بوده، می‌توانید در آن جاذبه‌های جالبی از تنوع قومی و فرهنگی در این شهر ببینید. آرامگاه ارمنی‌ها در جنوب شرقی آبادان و در منطقه شطیط واقع شده است. مساحت این قبرستان به 1500 متر می‌رسد و حدود 320 مقبره در آن وجود دارد. نکته جالب درباره سنگ‌قبرهای این قبرستان آن است که عموما سیمانی با نوشته‌هایی به خط و زبان ارمنی هستند.

کلیسای سورت گاراپت از زیباترین جاهای دیدنی آبادان

کلیسای سورت گاراپت از زیباترین جاهای دیدنی آبادان

یکی از مکان‌های بسیار زیبا و دیدنی این شهر جنوبی کلیسای سورت گاراپت است که با نام کلیسای ارامنه آبادان شناخته می‌شود و زیر نظر شورای خلیفه‌گری ارامنه جنوب و اصفهان فعالیت می‌کند. جالب است بدانید که این کلیسا درست در کنار  مسجد امام موسی بن جعفر (ع) آبادان قرار گرفته و به زیباترین شکل ممکن جلوه‌ای از احترام و ادیان را به یکدیگر به تصور می‌کشد.

مطلب پیشنهادی:  تهیه کلوچه خرمایی در قابلمه

رودخانه بهمنشیر از مکان‌های باصفای آبادان

یکی دیگر از جاهای دیدنی آبادان که طبیعت و منظره زیبای آن شما را مجذوب می‌کند، رودخانه بهمنشیر است. این رود کوچک یکی از شاخه‌های رودخانه کارون است که طول آن حدود 90 کیلومتر و عرض آن 600 متر است. عمق این رودخانه در عمیق‌ترین جای آن به 4 متر می‌رسد و در اطراف آن می‌توانید نخلستان‌های زیبا را ببینید.

رودخانه بهمنشیر از مکان‌های باصفای آبادان

بهترین زمان سفر به آبادان کی است؟

آبادان یکی از گرم‌ترین شهرهای جنوب ایران است که در تابستان سفر به آن ممکن است آزاردهنده باشد. معمولا گردشگران فصل‌های خنک سال را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند. با این حال در بهار و ایام نوروز این شهر بسیار شلوغ می‌شود. اگر قصد دارید با خیال راحت به بازدید از جاهای دیدنی آبادان بپردازید اواخر زمستان می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

تعداد کلمات مطلب: 436

اپلیکیشن مجله دلتا

4 دیدگاه

  1. همراه با شما

    20 اسفند 1402 در 9:04 ب.ظ

    با سلام واقعا خیلی ها ازاین جاها بی خبر است تشکر از معرفی

    پاسخ

    • زینب پروانه

      22 اسفند 1402 در 8:55 ق.ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    21 اسفند 1402 در 1:07 ق.ظ

    ای کاش قبلا این اطلاعات را داشتم

    پاسخ

    • زینب پروانه

      22 اسفند 1402 در 8:55 ق.ظ

      چرا؟

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…