با این 5 ماده خانگی، دیگر نگران لکه روی یقه لباس نباشید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر لکه روی یقه لباس بعد از شستشو هم از بین نرفت، به جای استفاده از مواد شوینده قوی، بهتر است که این مواد را امتحان کنید.
تمیز کردن یقه پیراهن مردانه

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بسیاری از خانم‌ها هنگام شستشو لباس‌ها، تمیز نشدن یقه پیراهن مردانه است؛ این لکه‌ها هنگامی بیشتر خود را نشان می‌دهند که رنگ پیراهن روشن باشد؛ در چنین شرایطی مجبور می‌شوید مجدد لباس را بشویید یا اینکه اگر زمان کمی دارید، بی‌خیال پوشیدن آن پیراهن بشوید؛ به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نحوه تمیز کردن یقه پیراهن مردانه با چند مواد ساده و در دسترس را به شما آموزش دهیم.

راهکارهای تمیز کردن یقه پیراهن مردانه

به وجود آمدن لکه روی پیراهن مردانه سفید بسیار بیشتر است و شدت آن در تابستان نیز بیشتر می‌شود؛ چرا که پوست بدن تعریق بیشتری دارد و برای از بین بردن آن حتما نیازی نیست که از مواد شیمایی استفاده کنید؛ روش‌های مختلفی برای تمیز کردن یقه پیراهن مردانه وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تمیز کردن یقه پیراهن مردانه با خمیر دندان

ساده‌ترین راه برای تمیز شدن یقه پیراهن، استفاده از خمیر دندان است؛ این مواد تاثیر بسیاری در پاک کردن چربی لباس دارد؛ در این روش لازم است که مقداری خمیر دندان را روی یقه لباس زده با استفاده از یک فرچه تمیز یا اسفنج، روی لباس بکشید تا لکه از بین برود؛ در نهایت بعد الز گذشت چند دقیقه با پارچه لکه را پاک کنید؛ در نهایت اگر لکه به طور کامل از بین نرفته بود، مجدد مراحل را تکرار کنید.

تمیز کردن یقه پیراهن مردانه

استفاده از سرکه سفید

سرکه یک ترکیب طبیعی و مناسب لکه‌بری است؛ این ماده برای پاک کردن لکه روی لباس‌های سفید بسیار کاربرد دارد؛ در این روش تنها کافی است لباس را درون تشت قرار داده و مقداری سرکه سفید روی آن بریزید؛ در نهایت بعد از گذشت چند دقیقه با فرچه روی یقه لباس بکشید و بعد ان را آبکشی کنید.

استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن یقه پیراهن مردانه

اگر به دنبال موادی قوی برای پاک کردن لکه عرق روی لباس رنگی هستید، جوش شیرین انتخاب بسیار خوب و کاربردی است؛ برای این منظور لازم است که مقداری جوش شیرین را در آب حل کرده و مواد خمیری به دست آورید؛ سپس خمیر به دست آمده را با استفاده از یک فرچه روی لکه بزنیئ و اجازه دهید تا مواد جذب پارچه شود؛ در نهایت بعد از مدتی، خمیر جوش شیرین را با مقداری آب تمیز کرده و لباس را به خوبی بشویید.

مطلب پیشنهادی:  6 مکان خطرناک برای نگهداری گیاهان آپارتمانی!

تمیز کردن یقه پیراهن مردانه

استفاده از لیمو ترش

اگر لکه روی لباس تازه و کمرنگ است، می‌توانید با استفاده از لیمو ترش، به راحتی لکه را از بین ببرید؛ در این روش مقداری لیمو ترش را روی یقه کثیف و زرد بریزید، سپس با یک مسواک تمیز و نرم آن را پاک کنید. لیمو خاصیت پاک‌کنندگی دارد و لکه تعریق را به خوبی پاک می‌کند.

استفاده از نمک برای تمیز کردن یقه پیراهن مردانه

 

یکی از روش‌های قدیمی لکه‌بری و شستشوی لباس که ممکن است مادربزرگ‌ها آن را به خوبی بشناسند، استفاده از نمک است. نمک خاصیت پاک‌کنندگی دارد و در صنعت شستشوی لباس، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در این صورت مقداری نمک را با آب ولرم مخلوط کنید و یقه پیراهن را برای دقایقی در این محلول قرار دهید. همچنین می‌توانید یک اسفنج تمیز را در محلول آب و نمک قرار دهید و آن را روی یقه پیراهن بزنید تا لکه یقه پیراهن پاک شود.

تعداد کلمات مطلب: 538

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…