آبشار کبودوال؛ آبشار درخشان و پوشیده از مخمل سبز در ایران

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حتما نام آبشار بیگار در کشور رومانی را شنیده‌اید اما آیا می‌دانید یک آبشار خزه‌ای بسیار زیباتر از آن در کشورمان ایران وجود دارد؟
آبشار کبودوال

آبشار کبودوال یکی از جذاب‌ترین آبشارهای ایران است که لقب بزرگ‌ترین آبشار خزه‌ای جهان را بر دوش می‌کشد. این آبشار یکی از زیباترین جاذبه‌ها و جاهای دیدنی استان گلستان است. با دلتامگ همراه شوید.

آبشار کبودوال کجاست؟

این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای استان گلستان در نزدیکی شهر علی‌آباد کتول است که در میان جنگل‌های هیرکانی، جایی در دل رشته‌کوه‌های البرز جا خوش کرده است. مسیر آبشار کبودوال هم آن‌قدر زیبا و دل‌فریب است که خود به‌تنهایی می‌تواند هرکسی را مست این طبیعت بی‌نظیر کند.

چه چیزی آبشار کبودوال را تا این حد خاص کرده است؟

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های جذاب این آبشار حالت خزه‌ای صخره‌ای است که آب آبشار روی آن جریان دارد. گویی آبشار در میان هاله‌ای از نورهای سبز درخشان جریان یافته است. خزه‌های روییده روی صخره آبشار، حالت مخملی سبزرنگی به آن بخشیده‌اند که هرکسی دلش می‌خواهد دستش را دراز کند و این صخره‌ مخملی درخشان را لمس کند.

آبشار کبودوال کجاست؟

می‌توان در پایین دست آبشار به آب‌تنی مشغول شد!

در پایین آبشار رودخانه‌ای جریان دارد که آب خنک آن در تابستان همه را به اندکی آب‌تنی فرامی‌خواند. رفتن به زیر آبشار کبودوال و تماشای قطرات آب که با سرعت زیادی از بالای آبشار به داخل حوضچه می‌ریزند و صورت شما را نوازش می‌کنند را هم به‌هیچ‌وجه نباید از دست دهید.

چه امکاناتی برای آبشار کبودوال در نظر گرفته‌اند؟

اگر قصد دیدن این آبشار را دارید باید بدانید که حتما بخشی از مسیر را باید پیاده بپیمایید. پارکینگی قبل از ورودی جنگل برای پارک ماشین‌ها و سرویس بهداشتی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. در مسیر هم دکه غذاهای خیابانی مانند آش، بوفه و سوپرمارکت، آلاچیق و سکوی استراحت به همراه تاسیسات مکانیکی و برقی محوطه وجود دارد. برای راحتی و دسترسی بهتر به آبشار نیز مسیر سنگ‌فرش شده و امکان پیاده‌روی راحت وجود دارد. در اطراف آبشار نیز محوطه‌سازی شده و حتی نمازخانه هم ساخته شده است.

مطلب پیشنهادی:  روی این دریا راه بروید!

بهترین فصل برای دیدن آبشار چه فصلی است؟

بهترین فصل برای دیدن آبشار چه فصلی است؟

اگر دلتان می‌خواهد صخره مخملی سبزرنگ را ببینید که آب همچون ستاره‌های درخشان از آن به پایین می‌ریزد، بهترین زمانش فصل بهار است که سبزینگی طبیعت همه‌جا را فراگرفته است. در فصل پاییز اما این قسمت جنگل شبیه داستان‌های جادویی می‌شود. درختان رنگارنگی که از دور خودنمایی می‌کنند چشمان هر گردشگری را می‌فریبند. آبشار کبودوال در پاییز یکی از زیباترین چیزهایی است که می‌توانید ببینید. بااین‌حال دیدن این آبشار در فصل زمستان هم خالی از لطف نیست، برف و یخبندان لباس سفید بر تن طبیعت می‌پوشاند و منظره‌ بی‌نظیری را در مقابل چشمان شما می‌گستراند.

تعداد کلمات مطلب: 413

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    23 بهمن 1402 در 3:47 ب.ظ

    بهترین است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…