این 7 کشور سرمای استخوان‌سوز دارند!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهری را تصور کنید که در آن‌چنان همه‌جا یخ‌زده است که باتری بیشتر ماشین‌ها درست وسط خیابان خوابیده است و مردم مجبور شده‌اند ماشین خود را در خیابان رها کنند یا شهری را تصور کنید که در آن مردم برای بیرون آمدن از خانه‌هایشان مجبورند زیر برف تونل بزنند!
سردترین کشورهای جهان

شاید عنوان سردترین کشورهای دنیا آن‌قدرها هم برایتان جذاب نباشد؛ اما وقتی بفهمید که در هنگام بارش برف و شروع سرما در این کشورها چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، قطعا دانستن درباره آن‌ها برایتان جالب می‌شود. با دلتامگ همراه شوید.

روسیه در صدر سردترین کشورهای جهان

همه درباره سرمای بیش از اندازه روسیه می‌دانند؛ اما آیا می‌دانید دشت‌های شمالی این کشور در منطقه سیبری آن‌قدر وحشتناک سرد می‌شوند که زمان هم در آنجا منجمد می‌شود؟! جالب است بدانید که در افسانه‌های روسی منطقه سیبری و دشت‌های آن را تبعیدگاه شیطان می‌دانند شاید به همین دلیل مجرمان و خلاف‌کاران بدنام را به آن نقطه تبعید می‌کردند. آنجا جایی است که کمتر کسی زنده از آن برگشته است!

کانادا سردترین نقطه جهان؛ اما بسیار پرطرفدار

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان است که با وجود سرمای بیش از حدش باز هم طرفداران بسیاری را چه برای مهاجرت و چه برای اقامت دارد. در این کشور حتی شهری وجود دارد که به علت سرمای زیاد و وزش بادهای طاقت‌فرسا و شدیدش هیچ‌کس در خیابان‌ها دیده نمی‌شود؛ بلکه همه از طریق تونل‌های زیرزمینی رفت‌وآمد می‌کنند.

روسیه در صدر سردترین کشورهای جهان

آلاسکا، سردترین کشور جهان حتی در تابستان

نشاید نتوانیم بگوییم امریکا هم جزو سردترین کشورهای جهان است؛ اما قطعا یکی از ایالت‌های آن یعنی آلاسکا می‌تواند سردترین نقطه جهان بعد از قطب شمال و جنوب باشد! آلاسکا خود به‌تنهایی دمای میانگین کل ایالات‌متحده را به‌قدر چشمگیری پایین می‌آورد. کمترین دمای ثبت شده در این نقطه زمین 62 درجه زیر صفر بوده است. گاهی مردم چنان در یخ و سرمای این ایالت گرفتار می‌شوند که مجبور ره رها کردن ماشین‌هایشان می‌شوند چون ماشین‌ها تا فصل تابستان روشن نمی‌شوند!

قزاقستان در میان سردترین کشورهای آسیایی

یخبندان‌های طولانی و سرمای سوزان و بیش از حد این کشور آن را در لیست سردترین کشورهای جهان قرار داده است. دمای این کشور گاهی حتی به زیر 57 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. برف و یخبندان در بعضی نقاط این کشور گاهی زندگی عادی مردم را مختل می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  برای کاهش هزینه گچ‌کاری خانه، از این ترفند استفاده کنید

مغولستان، دشت وسیع یخ‌بسته جهان

جالب است بدانید بارندگی در مغولستان آن‌قدرها هم زیاد نیست؛ اما این کشور سرمای خشک بسیار شدیدی دارد و گاهی دما تا 30 درجه زیر صفر نیز پایین می‌آید. تِسِتسِن اویول در مغولستان در حال حاضر سردترین نقطه نیم‌کره شمالی بعد از روسیه است. جالب است بدانید که مردم این کشور به هنگام برف و سرمای شدید با اسب جابه‌جا می‌شوند چون ماشین‌ها توانایی حمل و نقل خود را از دست می‌دهند!

مغولستان، دشت وسیع یخ‌بسته جهان

فنلاند، کشوری با زمستان دویست روزه

فنلاند شاید در لیست سردترین کشورهای جهان جایگاه خاصی نداشته باشد؛ اما زمستان‌های این کشور گاهی آن‌چنان طولانی می‌شود که رسما هیچ فصل دیگری ندارد. زمستان‌های طولانی این کشور گاه تا دویست روز هم طول می‌کشد و بسیار سخت و سوزان است. بااین‌وجود این کشور یکی از زیباترین کشورهای دنیاست که در آن می‌توان شفق قطبی را هم تماشا کرد.

ایسلند، سرزمین آتش و یخ

در میان سردترین کشورهای جهان ایسلند جایگاه خاصی دارد. چه کسی در دنیا سرزمین یخ‌های غول‌پیکر و دشت‌های وسیع یخی با بادهای وحشتناک را نمی‌شناسد؟ این کشور حتی در تابستان‌ها هم بسیار سرد است درحالی‌که این کشور فعال‌ترین آتش‌فشان‌های دنیا را نیز دارد و تضاد بین این آتش و یخ ایسلند را به کشور عجیب و جذابی تبدیل کرده است.

ایسلند، سرزمین آتش و یخ

سخن پایانی

در میان سردترین کشورهای جهان نام استونی، سوئد، نروژ و حتی اتریش هم به چشم می‌خورد. این کشورها هرکدام دارای زمستان‌های سخت و طولانی هستند و تابستان‌هایشان هم بسیار معتدل است. نکته جالب درباره کشورهای سردسیر آن است که زمستان‌های طولانی، بهار و تابستان پرباری نیز برایشان به ارمغان می‌آورد.

تعداد کلمات مطلب: 581

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…