فقط آدم‌های باهوش به این مکان‌ها سفر می‌کنند!

2
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انسان‌های باهوش برای انتخاب مقصد گردشگری خود به دنبال سایر مردم راه نمی‌افتند! آن‌ها مقاصد گردشگری خود را به‌گونه‌ای انتخاب می‌کنند که هوشمندانه باشد تا علاوه بر سفرهای جذاب و دلپذیر هزینه کمتری نیز پرداخت کنند!
زیباترین جاذبه های جهان

در دنیا جاذبه‌های زیبا و بی‌نظیر فراوانی وجود دارد که خیلی‌ها دلشان می‌خواهد به آنجا سفر کنند؛ اما اگر تنها فرصت یک‌بار سفر و دیدن زیباترین جاذبه های جهان را داشتید کجا را انتخاب می‌کردید؟ همراه دلتامگ به چند مورد از زیباترین جاهای جهان آشنا شوید.

باداب سورت ساری یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان

این چشمه‌های پلکانی که هرکدام رنگ، بو و مزه خاص خود را دارند نه‌تنها یکی از عجیب ترین جاذبه های جهان است؛ بلکه یکی از عجیب جاهای دیدنی ایران نیز محسوب می‌شود. این چشمه‌ها دومین میراث طبیعی ایران هستند که به‌عنوان تجلی‌گاه شکوه و خلقت خداوندی در ایران شناخته می‌شوند. از آنجایی که نمونه این چشمه‌ها را تنها در کشورهای ترکیه، امریکا، نیوزیلند، چین، ایتالیا و مکزیک وجود دارد با دیدن آن می‌توانید حس کنید که یک سفر استثنایی به خارج از کشور داشته‌اید.

باداب سورت ساری یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان

کوه های رنگین‌کمانی یکی از زیباترین جاهای جهان

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های جهان کوه‌های رنگین‌کمانی هستند که با دیدن آن‌ها تصور می‌کنید رنگین‌کمان درست روی زمین تشکیل شده است و شما می‌توانید آن را لمس کنید. کوه‌های آلاداغ زنجان نمونه بی‌نظیری از این کوه‌های رنگین‌کمانی و کم‌نظیر در دنیا هستند که در کشور خودمان قرار گرفته‌اند. نمونه دیگری از این کوه‌ها را می‌توان به در چین، آرژانتین، پرو، امریکا و موریس وجود دارد.

کوه های رنگین کمانی

آبشار کبودوال یکی از زیباترین جاذبه های جهان

یکی دیگر از زیباترین منظره های طبیعی جهان را که تنها نمونه مشابه آن در رومانی وجود دارد، آبشار خزه ای کبودوال است که در استان گلستان و در نزدیکی علی‌آباد کتول واقع شده است. این آبشار به گفته بسیاری از کارشناسان نه‌تنها نمونه زیباتر آبشار بیگار رومانی است؛ بلکه بزرگترین آبشار خزه ای جهان است که در کشور ما واقع شده است.

مطلب پیشنهادی:  نکات مهم در مورد کاشت ابرو که کسی به شما نمی‌گوید

آبشار کبودوال

جزیره شیدور معروف به مالدیو ایران

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های جهان بدون شک مالدیو است. جزیره‌ای زیبا با سواحل بی‌نظیر و رویایی که هرکسی آرزوی دیدن آن را از نزدیک دارد؛ اما آیا می‌دانید ما در ایران نیز جزیره‌ای را داریم که زیبایی سواحل آن، زلالی آب‌های فیروزه‌ای و درخشش طلوع و غروب آفتاب روی شن‌های طلایی آن حتی از مالدیو هم رویایی‌تر است؟ جزیره شیدور را با نام مالدیو ایران هم می‌شناسند. اگر شما هم باهوش باشید، به‌جای سفر به مالدیو، به شیدور سفر خواهید کرد.

مالدیو ایران

سخن پایانی

برای دیدن زیباترین جاذبه های جهان نیازی نیست کوله‌بارتان را جمع کنید و راهی سفرهای پرهزینه و دور و دراز شوید. کافی است جاذبه‌های گردشگری کشور خود را بهتر بشناسید تا متوجه شوید هر جاذبه استثنایی که می‌خواهید به خاطر آن راهی یک سفر خارجی شوید، نمونه زیباتر آن در کشور خودمان وجود دارد. جالب است بدانید که این‌ها تنها چند مورد کوچک از جاذبه‌های ایران هستند که حتی از نمونه‌های خارجی خود را نیز زیباتر و بهتر هستند. ایران مملو از جاذبه‌هایی است که در سراسر دنیا نظیر ندارند.

تعداد کلمات مطلب: 467

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. Z

    3 بهمن 1402 در 0:06 ق.ظ

    با عرض سلام
    ممنون از مطالب قشنگه سایتتون
    فقط یه نکته اینکه آبشار کبودوال در استان گلستان هست نه مازندران .

    پاسخ

    • زینب پروانه

      3 بهمن 1402 در 10:48 ق.ظ

      بله درسته حق با شماست، اصلاح شد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…