آیا از عجایب هفتگانه ایران خبر دارید؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که ایران هم عجایب هفتگانه دارد؟ از خوزستان تا شیراز از هفت تپه تا باغ ارم، با ما در میان عجایب هفتگانه ایران قدم بزنید.
عجایب هفتگانه ایران

حتما درباره عجایب هفتگانه جهان باستان شنیده‌اید؛ اما آیا می‌دانید ایران نیز عجایب هفتگانه دارد؟ هرچند ایران کشوری مملو از زیبایی‌های بی‌نظیر و فراوان است؛ اما عجایب هفتگانه ایران تنها در 3 استان کشورمان جمع شده‌اند. استان اصفهان، استان فارس و استان خوزستان زیباترین و عجیب‌ترین جاذبه‌های تاریخی کشور را برای سال‌ها در دل خود حفظ کرده‌اند. با ما در دلتامگ همراه باشید.

میدان نقش جهان اصفهان یکی از عجایب هفتگانه ایران

این میدان که یکی از شاهکارهای مهندسی دوره صفوی است با 160 متر عرض و 560 متر طول دومین میدان بزرگ جهان است. در هر گوشه از میدان نیز می‌توان یک شاهکار هنری دیگر از معماری دوره اسلامی مانند مسجد شیخ‌ لطف‌الله، عمارت عالی قاپو و مسجد امام را دید.

میدان نقش جهان اصفهان یکی از یکی از عجایب هفتگانه ایران

باغ ارم شیراز یکی از زیباترین باغ های ایران

امکان ندارد کسی باغ ارم شیراز را ببیند و از زیبایی آن در حیرت نماند. این باغ که در شمال شهر شیراز واقع شده به معنای واقعی یک بهشت سرسبز و خرم بر روی زمین است. بنای تاریخی این با معماری فوق‌العاده خود همه را متحیر می‌کند و باغ گیاه‌شناسی آن با داشتن انواع گیاهان نادر و کمیاب یکی از ارزشمندترین کلکسیون‌های گیاهی ایران است. قدمت این باغ به دوره سلجوقیان می‌رسد؛ اما در دوره زندیه این باغ وسعت یافته است.

باغ ارم شیراز یکی از زیباترین باغ های ایران

مسجد نصیرالملک معروف به مسجد رنگین کمانی ایران

بنای این مسجد آن‌چنان زیبا و فریبنده است که جایگاه مخصوصی برای خود در لیست عجایب هفتگانه ایران پیدا کرده است. راز زیبایی این مسجد که ساخت آن به دوره قاجار برمی‌گردد در کاشی‌های صورتی‌رنگ و شیشه‌های رنگی آن است. به هنگام تابیدن انوار طلایی خورشید به شبستان غربی این مسجد، جادویی‌ترین لحظه حضورتان در مسجد آغاز می‌شود. پاشیدن رنگ در شبستان مسجد صحنه‌ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

هفت تپه خوزستان یکی از عجایب هفتگانه ایران

یک باستان‌شناس فرانسوی در نیمه دوم قرن بیستم در پانزده کیلومتری جنوب شهر باستانی شوش، شهری باستانی را کشف کرد که متعلق به دوران ایلامیان بود. اسکلت‌ها و چیزهای یافت شده در این منطقه گواهی بر وجود تمدنی باشکوه در هزاران سال پیش در این منطقه هستند.

مطلب پیشنهادی:  سوپ گندم؛ پیش‌غذایی مقوی برای درمان سرماخوردگی

هفت تپه خوزستان یکی از عجایب هفتگانه ایران

مسجد امام اصفهان یکی از باشکوه‌ترین مساجد ایران

یکی دیگر از عجایب هفتگانه ایران که شکوه معماری دوره صفویان و ذوق و هنر مهندسان ایرانی را به نمایش درآورده است، مسجد امام اصفهان است. موزاییک‌های هفت‌رنگ، کتیبه‌های خوشنویسی، کاشی‌کاری‌های منظم و دقیق همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند که اینجا بی‌نظیرترین مسجد ایران باشد.

مسجد امام اصفهان یکی از باشکوه‌ترین مساجد ایران

پرسپولیس شهری برای تمام دوران

به‌راستی که بنای تخت جمشید نه‌تنها در لیست عجایب هفتگانه ایران که باید در میان عجایب هفتگانه جهان قرار می‌گرفت. ستون‌های عظیم این مجموعه خبر از تکنولوژی پیشرفته ایرانیان در دنیای باستان را می‌دهند. این مجموعه در سال 518 قبل از میلاد پایتخت هخامنشیان بود تا زمانی که اسکندر مقدونی آن را به آتش کشید و نابود کرد.

پرسپولیس شهری برای تمام دوره‌ها

کلیسای وانک اصفهان یکی از عجایب هفتگانه ایران

در میان جاذبه‌های بسیار زیبا و عجیب ایران، کلیسای وانک نیز جایگاه خاصی دارد. این کلیسا در منطقه جلفای اصفهان یکی از شاهکارهای مهندسی ارامنه ایران است که درخشش آن همه را متحیر ساخته است. بنای این کلیسا تلفیقی از معماری ایرانی اروپایی است که دیوارهای آن غرق در داستان‌های تاریخی مسیحیان شده است. این کلیسا نه‌تنها در ایران که در میان مسیحیان دنیا بسیار محبوب و محترم است.

کلیسای وانک اصفهان یکی از عجایب هفتگانه ایران

سخن پایانی

کشور ما مملو از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری است که هرکدام از آن‌ها به‌نوعی گردشگران و جهانگردان را به حیرت واداشته‌اند. برای این جاذبه‌های شگفت‌انگیز انتخاب یک لیست به‌عنوان عجایب هفتگانه ایران بسیار کم است. ما برای ایران باید لیستی از عجایب هزارگانه داشته باشیم تا بتوانیم عظمت و شکوه زیبایی‌های کشورمان را درک کنیم.

تعداد کلمات مطلب: 593

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…