مهم‌ترین مراقبت‌ های بعد از کراتین مو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید فکر کنید با کراتین کردن موهایتان تا ۶ ماه احتیاجی به هیچ کاری نداشته و یک موی صاف و بدون نقص خواهید داشت اما این تصور اشتباه است.
مراقبت‌ های بعد از کراتین مو

شاید باورتان نشود؛ اما مراقبت‌ های بعد از کراتین مو مهم‌تر از خود عمل کراتین کردن است. در صورت رعایت‌نکردن این مراقبت‌ها بعد از کراتین مو، اثر آن کمتر از دو ماه از بین خواهد رفت و دوباره با یک موی وز و بی‌حالت مواجه خواهید شد. همراه دلتامگ باشید.

مهم‌ترین مراقبت‌ های بعد از کراتین مو

کراتین کردن مو یکی از راه‌های پرطرف‌دار بین خانم‌ها برای حفظ زیبایی و سلامت موهایشان است. باید بدانید که در صورت عدم مراقبت های بعد از کراتین مو اثرات آن مدت زیادی باقی نمانده و شما مجبور خواهید شد که دوباره وقت و هزینه‌های زیادی برای این کار صرف کنید. در نتیجه بهتر است که با رعایت مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم حداقل تا ۶ ماه موهایی سالم و درخشان داشته باشید.

استفاده از شامپو مناسب

یکی از مهم‌ترین مراقبت های بعد از کراتین مو استفاده از شامپوهای مخصوص است. دراین‌رابطه باید بدانید که شامپوهای معمولی، دارای سولفات سدیم بوده که سطح کراتین و روغن ایجاد شده روی موهایتان را از بین می‌برد. اگر دوست دارید که کراتین شما بیشتر باقی بماند، خرید شامپو بدون سولفات یکی از کارهای مهم و حیاتی بعد از کراتین کردن است.

مراقبت‌ های بعد از کراتین مو مثل استفاده از ماسک مو

با انجام‌دادن کراتی مو تعادل بین رطوبت و پروتئین موهای شما به هم می‌خورد؛ بنابراین بهترین راه برای برگرداندن آن و جلوگیری از خشکی، وزشدن و شکنندگی مو، استفاده از ماسک مو است. البته توجه به این نکته لازم و ضروری است که استفاده از ماسک موی بدون سولفات نیز بسیار مهم است. هرگز مواد چرب‌کننده و وازلین را برای جلوگیری از خشکی، به موهایتان نزنید.

مراقبت‌ های بعد از کراتین مو مثل استفاده از ماسک مو

عدم شستن بیش از حد موها

دررابطه‌با کراتین کردن باید بدانند که  کراتین مو نیز مانند رنگ‌کردن موها با هر بار شستن از بین رفته و اثر آن کمتر می‌شوید؛ بنابراین از حمام بی‌دلیل و افراطی خودداری کنید. همچنین ۳ روز اول کراتین، موهای خود را از رطوبت و خیس شدن دورنگه دارید.

مطلب پیشنهادی:  آنتالیای ایران کجاست؟

مراقبت‌ های بعد از کراتین مو مثل خشک‌کردن موها بعد حمام

بعد از 72 ساعت که از کراتین شما گذشت، می‌توانید به حمام بروید اما باید توجه کنید بعد از حمام حتما موهای خود را با سشوار به آرامی خشک کنید. ماندن خیسی و رطوبت در موها می‌تواند آثار کراتین را کاهش دهد.

شانه‌زدن ملایم

یک راه مراقبت مو بعد از کراتین مو عدم داشتن رفتار خشن با موهایتان است. یعنی شما علاوه بر داشتن روتین مراقبتی، در صورت گره‌خوردن آنها، هرگز نباید به‌صورت خشن این مشکل را رفع کنید. به‌جای این کار، از یک شانه دندانه‌دار برای حل مشکل خود استفاده کنید.

شانه‌زدن ملایم

استفاده حداقلی از وسایل حرارتی

وسایل حرارتی مانند اتو مو و بابلیس، رطوبت مو را از بین برده و باعث خشک‌شدن آنها می‌شوند؛ در نتیجه تا جای ممکن از آن‌ها استفاده نکنید. همچنین به‌کاربردن سشوار نیز فقط با باد ملایم توصیه می‌شود.

مراقبت‌های بعد کراتین مو و شنا

کلر آب‌شور بانفوذ به ساقه مو، کراتین از بین می‌رود؛ بنابراین اگر به فکر مراقبت های بعد از کراتین مو هستید، یکی از کارهایی که باید حواستان به آن باشد شناکردن است. بااین‌حال اگر مجبور به شنا بودید، حتماً قبل آن موهای خود را با یک شامپو غیر سولفات شسته و از ماسک مو بدون نیاز به شست‌وشو استفاده کنید. همچنین با زدن مقداری روغن نارگیل به ساقه مو، به حفظ بیشتر سلامت کراتین خود کمک می‌کنید.

تعداد کلمات مطلب: 552

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…