با کاشت اسفناج در گلدان، فضای خانه خود را شاداب کنید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به اسفناج علاقه دارید می‌توانید با روشی که گفته شد، به راحتی خودتان این سبزی را در خانه بکارید.
کاشت اسفناج

اسفناج جزو یکی از پرخاصیت‌ترین سبزی‌هایی است که در فصل پاییز و زمستان می‌روید؛ برای آنکه همیشه از خواص اسفناج در این فصل‌‌ها بهره ببرید، می‌توانید با کاشت اسفناج در گلدان با یک تیر دو نشان بزنید؛ چرا که در کنار سرسبزی و شادابی که این گلدان به خانه شما می‌بخشد، می‌توانید انواع غذا با اسفناج را درست کرده و از آن استفاده کنید؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا نحوه کاشت اسفناج را به شما آموزش دهیم.

خواص اسفناج برای بدن

اسفناج سرشار از کلسیم، منیزیم، آهن، ویتامین A و فیبر است که می‌تواند از سرطان پیشگیری کند؛ علاوه بر آن از دیگر فواید این سبزی پرخاصیت برای بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش قند خون
  • کمک به حفظ سلامت استخوان‌ها
  • بهبود سلامت بینایی
  • کاهش فشار خون
  • کاهش التهاب در بدن
  • بهبود عملکرد مغز
  • جلوگیری از بروز آکنه روی پوست

خواص کاشت اسفناج

شرایط لازم برای کاشت اسفناج در پاییز

فصل کاشت اسفناج در مناطق مختلف متفاوت است؛ برای مثال شما اگر در یک شهر گرم مانند خوزستان زندگی می‌کنید، بهترین زمان کاشت اواسط پاییز و در مناطق سرد اواسط فصل بهار است؛ شما به راحتی می‌توانید با ایجاد شرایط محیطی مناسب که در ادامه به آن اشاره می‌شود، این گیاه پرخاصیت را در گلدان و یا باغچه خود بکارید و از ان لذت ببرید.

نور

این گیاه برای رشد به نور زیاد نیاز دارد پس اگر گیاه را در باغچه می‌کارید حتما محلی با نور زیاد انتخاب کنید و اگر در گلدان می‌کارید، بهترین مکان برای قرار دادن آن پنجره‌‌هایی است که از نور زیادی برخوردار هستند؛ توجه داشته باشید که آبیاری باید به کمک آبپاش انجام شود.

خاک مناسب برای کاشت اسفناج

با توجه به رشد ریشه‌های این گیاه، گلدانی که انتخاب می‌کنید حتما باید عمق آن بیشتر از 15 سانتی‌متر باشد؛ بهترین ترکیب خاک که باعث رشد این گیاه می‌شود، ترکیبی از خاک باغچه، پیت ماس و خاک برگ است.

کاشت اسفناج

دما

از مزایای بسیار مناسب اسفناج این است که نسبت به دمای محیط حساس نیست و در هر شرایطی می‌تواند به خوبی رشد کند؛ اما برای آنکه نتیجه بهتری به دست آورید، به فصل کاشت که در بالا به آن اشاره شد، حتما عمل کنید.

مطلب پیشنهادی:  کاشان بهشتی در دل کویر

روش کاشت اسفناج

اسفناج را می‌توان به دو روش در خانه کاشت؛ اگر فضای کافی برای کاشت دارید، می‌توانید از باغچه استفاده کنید در غیر این صورت، گلدان بهترین مکان برای کاشت است؛ نحوه کاشت به صورت زیر است:

 کاشت اسفناج در گلدان و بالکن

بعد از انتخاب گلدان و خاک مناسب، بذرهای اسفناج را که از فروشگاه‌های معتبر تهیه کردید درون گلدان قرار دهید؛ توجه داشته باشید که بذرها باید ۳ سانتی‌متر با هم فاصله داشته باشند تا بعد از رشد دچار مشکل نشوند؛ در نهایت  روی بذرها را با ورمی کمپوست بپوشانید و به شیوه‌ای که گفته شد، به خوبی آبیاری کنید و این روش آبیاری را تا زمان جوانه زدن بذرها ادامه دهید.

اگر می‌خواهید بذرهای شما زودتر جوانه بزند، روی گلدان را با نایلون بپوشانید و روزانه حدود ۱ الی ۲ ساعت نایلون را بردارید تا گلدان دچار بیماری های قارچی نشود؛ در آخر گلدان را پشت پنجره قرار دهید تا رشد کند.

کاشت اسفناج

کاشت اسفناج در باغچه

در این روش کاشت، زمان کاشت اسفناج در باغچه اهمیت بسیاری دارد؛ ابتدا باغچه را شخم زده و به آن کود دامی اضافه کنید؛ سپس بذرها را روی خاک بپاشید، در این روش هم نباید بذرها نزدیک به هم باشند؛ سپس با استفاده از خاک و کود، روی بذرها را بپوشانید و آبپاشی کنید؛ فراموش نکنید تا زمانی که گیاه شروع به جوانه زدن نکرده است روزی دو بار صبح و عصر باغچه را آبپاشی کنید؛ در نهایت بعد از رشد اسفناج آن‌‌ها را فقط عصر و یا صبح آبیاری کنید و با رشد برگ‌های آن را بچینید.

تعداد کلمات مطلب: 624

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

افراد موفق، بعد از ساعات کاری چه می‌کنند؟

آنچه که افراد موفق در ساعات خارج از کار انجام می‌دهند، به طرز قابل توجهی بر موفقیت آن‌ها د…