با ادینبورگ افسانه‌ای، سرزمین داستان‌های کودکی‌تان آشنا شوید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرزمین قصه‌های کودکی و منشأ داستان‌های جن و پری بچگی‌هایتان را می‌شناسید؟ اگر شما هم همیشه دلتان می‌خواسته به دنیای افسانه‌های کودکی‌تان سفر کنید، این مقاله را از دست ندهید.
ادینبورگ

ادینبورگ یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین شهرهای دنیاست که بسیاری از قصه‌های کودکی ما در آنجا اتفاق افتاده است! همراه دلتامگ این شهر عجیب افسانه‌ای را بیشتر بشناسید.

ادینبورگ کجاست؟

شهر ادینبورگ در واقع پایتخت اسکاتلند و دومین شهر بزرگ و پرجمعیت این کشور اروپایی است که بانام‌های ادینبرو و ادینبرا نیز شناخته می‌شود. جالب است بدانید که این شهر از نظر جهانگردان در رتبه دوم محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا پس از لندن در بریتانیای کبیر قرار دارد. این شهر قدیمی با قدمت کهن و تاریخ غنی خود در سال 2009 نیز به‌عنوان بهترین مکان برای زندگی انتخاب شد.

چرا بن‌بست‌های ادینبورگ این‌همه مشهور هستند؟

در هر گوشه و کناری از این شهر زیبای اروپایی، یک اتفاق هیجان‌انگیز رخ‌داده است! سیندرلا با کالسکه‌اش عبور کرده یا سفیدبرفی با هفت کوتوله از دست جادوگر بدذات فرار کرده است!

کوچه‌پس‌کوچه‌های تنگ و باریک و سنگی این شهر جزو قدیمی‌ترین کوچه‌های کوچه‌ها و خیابان‌ها نه‌تنها در اسکاتلند؛ بلکه در کل اروپا محسوب می‌شوند. شاید به همین دلیل است که این کوچه‌های سنگی و عجیب، یادآور داستان‌ها و افسانه‌های کودکی ما هستند!

قسمت قدیمی شهر ادینبورگ از خیابانی تشکیل شده است که به آن «رویال مایل» می‌گویند که در دور و اطراف آن، تعداد زیادی کوچه هم وجود دارد. این کوچه‌ها، رویال مایل را به شمال و جنوب متصل می‌کنند و جالب است بدانید که تعدادی از آن‌ها به حیاط‌هایی که هیچ دری ندارند، متصل می‌شوند!

جذابیت‌ کوچه‌ها و بن‌بست‌های ادینبرو در چیست؟

در اطراف خیابان‌ها و کوچه‎‌های ادینبرو ساختمان‌های بلندی ساخته‌شده که به این کوچه‌های شکلی دره مانند داده است. شیب این خیابان‌ها نیز بسیار زیاد و بلند است. همین شکل ظاهری سبب شده که هرکس در این کوچه‌ها قدم بزند احساس وارد شدن به یک شهر زیرزمینی را داشته باشد و اتمسفر آن شما را به دنیای جادوگران دعوت می‌کند.

ادینبرا

ماجرای بن‌بست‌های معروف ادینبرو چیست؟

در این شهر کوچه‌ها و بن‌بست‌های بسیاری وجود دارد که هرکدام داستان جذابی در طول تاریخ داشته‌اند.

مطلب پیشنهادی:  فیشال پوست چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

بن‌بست ماری کینگ یکی از بن‌بست‌های معروف این شهر است که در قرن هفدهم میلادی پس از شیوع طاعون به محلی برای قرنطینه بیماران تبدیل شد. این ماجرای تلخ سبب شد که مردم به این باور برسند که روح کسانی که از این بیماری ترسناک مرده‌اند، این کوچه را به تسخیر خود درآورده‌اند.

یکی دیگر از بن‌بست‌های ادینبرا که شهرت زیادی دارد، بن‌بست Brodie است، این بن‌بست از روی نام شخصی برداشته شده است که در بین مردم آن زمان بسیار مورد احترام بوده؛ اما شب‌ها به یک دزد تبدیل می‌شده است!

جاذبه‌ها و جاهای دیدنی ادینبرو اسکاتلند

قلعه ادینبورگ، پل فورث، موزه ملی اسکاتلند، دانشگاه ادینبرو، روستای دین، باغ گیاه‌شناسی سلطنتی، بنای یادبود اسکات، خیابان پرنسس ادینبرا و از همه جذاب‌تر بازی وزارت سحر و جادو است که شما را به دنیای جادوگران دعوت می‌کند.

هفت گناه مرگبار کینه ادینبورگ

هنگامی که نیروهای شوم صلح بریتانیا را تهدید می کنند، یک شاهزاده جوان برای نجات عزیزانش و کشف قدرت های واقعی خود سفری خطرناک را آغاز می کند و… انیمشنی بسیار جذاب است که این روزها در دنیای انیمه‌بازان بسیار مشهور و محبوب شده است.

ادینبرو

سخن پایانی

ادینبورگ یکی از شهرهای افسانه‌ای اروپاست که سفر به آن مانند رفتن و بازدید از جاهای دیدنی لندن برای گردشگران جذابیت دارد. قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر تاریخی شما را به دل قصه‌ها و افسانه‌های کودکی با داستان‌های رنگارنگ جادوگران می‌برد. هرچند زیبایی طبیعت و مناظر چشم‌نواز این شهر نیز از هر نظر روح شما را جلا خواهد داد.

تعداد کلمات مطلب: 568

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…