پرپشت شدن مو با دارچین یک راهکار موثر و فوق‌العاده

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن موهایی که زیبا و پرپشت باشد خواسته اکثر افراد بوده و برای رسیدن به این منظور تلاش و هزینه بسیاری نیز می‌کنند اما چه بهتری که برای رسیدن به این خواسته از محصولات طبیعی استفاده کنیم.
پرپشت شدن مو با دارچین

پرپشت شدن مو با دارچین یکی از راهکارهای طبیعی اما مؤثر برای رسیدن به موهای زیبا و دلخواهمان است. دارچین علاوه بر خوش‌بو کردن غذا و چای فواید بسیار دارد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که این ادویه‌ ریزش مو را کاهش داده و حتی از طاسی جلوگیری می‌کند. همراه دلتامگ باشید تا با هم ببینیم این محصول طبیعی چه فوایدی برای موهایمان دارد؟

خواص دارچین برای مو

در چند دهه اخیر تحقیقات بسیاری برای پرپشت شدن مو با دارچین انجام شده است. طبق این تحقیقات مواد مغذی موجود در دارچین می‌تواننئ باعث حفظ و سلامت موهای شما شوند. به همین دلیل این ادویه امروزه به یک ماده محبوب برای رفع مشکلات پوست سر تبدیل شده است.

  • یکی از مهم‌ترین خواص دارچین که می‌توان به آن اشاره کرد جلوگیری‌کردن از ریزش مو و طاسی است: ریزش مو زمانی اتفاق می‌افتد که فولیکول‌های مو خون کافی دریافت نمی‌کنند، زیرا برای رشد، به خون و مواد مغذی نیاز دارند. طبق تحقیقات، سینامالدئید موجود در دارچین روی گردش خون تأثیر گذاشته و به کنترل ریزش مو و جلوگیری از طاسی در افراد سالمند کمک می‌کند.
  • دارچین خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی دارد: پلی‌فنول‌های دارچین خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی داشته و نکته مهم آن است که از عفونت پوست سر جلوگیری می‌کنند.
  • از آسیب مو جلوگیری می‌کند: دارچین حاوی پروسیانیدین‌هایی است که خاصیت ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضدقارچی دارند، از پوست سر و مو در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و احتمال ابتلا به شوره‌ سر را کاهش می‌دهند.
  • حاوی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است: دارچین دارای ویتامین C و مواد معدنی مختلفی است که سلامت مو را بهبود می‌بخشند. همچنین تیامین (ویتامین B1)، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، نیاسین (ویتامین B3)، ویتامین A و پروتئین دارد که همگی در حفظ سلامت مو موثرند و در نهایت باعث پرپشت شدن مو با دارچین می‌شوند.

خواص دارچین برای مو

پرپشت شدن مو با دارچین

در ادامه با ساخت چند ماسک با دارچین به شما آموزش می‌دهیم که پرپشت شدن مو با دارچین به چه صورت خواهد بود.

ماسک عسل، روغن‌زیتون و دارچین

یکی از ماسک‌هایی که باعث پرپشت شدن مو با دارچین می‌شود، ماسک عسل، روغن‌زیتون به همراه دارچین است. این ماسک به درمان ریزش مو کمک کرده و باعث پرپشت شدن موها می‌شود. روغن‌زیتون حاوی توکوفرول، کاروتنوئید و اسیدهای چرب غیراشباعی است که موها را مرطوب نگه داشته و همچنین سرشار از اسکوالن است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و از آسیب‌ مو توسط اشعه‌ ماورای‌بنفش خورشید جلوگیری می‌کند.  طبق تحقیقات این روغن به تقویت تارهای مو کمک کرده و مانع شکستن آن‌ها می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  هر گل چه مفهوم و پیامی دارد؟

عسل یک نرم‌کننده طبیعی فوق‌العاده است. همچنین خواص ضد‌التهابی و ضد‌میکروبی داشته، التهاب، پسوریازیس و درماتیت پوست سر را تسکین می‌دهد، و در نهایت به جلوگیری از شوره‌ سر کمک می‌کند و برای حفظ تعادل pH پوست سر مفید است.

مواد لازم برای پرپشت شدن مو با دارچین

  • پودر دارچین: یک قاشق چای‌خوری
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • روغن‌زیتون: چهار قاشق چای‌خوری

طرز استفاده

  • در ابتدا باید روغن‌زیتون را گرم کنید.
  • حالا پودر دارچین و عسل را اضافه کرده تا یک ماده‌ خمیری شکل به دست آید.
  • مخلوط را به طور کامل روی موهای خود بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه بماند.
  • در نهایت موهایتان را با آب بشویید.

ماسک زردچوبه و دارچین

روغن زردچوبه یک ضد‌عفونی‌کننده‌ محبوب است که اغلب برای التیام زخم و جای جوش استفاده می‌شود. طبق یک مطالعه نشان‌داده‌شده است که ترکیب روغن نارگیل و زردچوبه می‌تواند شوره‌ سر را کاهش دهد. همچنین مشخص شده است که زردچوبه به درمان سفیدی مو نیز کمک می‌کند. لازم به ذکر است که پرپشت شدن مو با دارچین و زردچوبه نیز یکی از راهکارهای مفید و مؤثر است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

ماسک زردچوبه و دارچین

مواد لازم

  • پودر زردچوبه: یک قاشق چای‌خوری
  • پودر دارچین: یک قاشق چای‌خوری
  • روغن‌زیتون یا نارگیل: ۲ تا سه قاشق غذاخوری

طرز استفاده

  • برای ساخت این ماسک در ابتدا روغن نارگیل یا زیتون را گرم کنید.
  • حالا پودر دارچین و زردچوبه را با روغن مخلوط کنید.
  • مخلوط به‌دست‌آمده را روی موها و پوست سرخود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند.
  • در نهایت موهای خود را با آب گرم و شامپو بشویید تا مطمئن شوید که زردچوبه کاملاً از روی آن پاک شده است.

تعداد کلمات مطلب: 682

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    28 آذر 1402 در 3:12 ب.ظ

    حداقل ۲۵۰ گرم پودر دارچین لازم هست بعد دارچین تیز نیست ریزش مو سر بیشتر نمیشه خارش التهاب پوست سر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…