در این مدل آشپزخانه، بیشترین کشو و کابینت را خواهید داشت

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه یو شکل، یکی از منعطف‌ترین و زیباترین مدل‌های آشپزخانه است که در خانه‌های کوچک و بزرگ کاربرد دارد. در این مدل آشپزخانه فضای زیادی برای گنجاندن کابینت و کشو خواهید داشت.
مدل آشپزخانه یو شکل با کابینت فراوان

آشپزخانه یو شکل (U-Shaped Kitchen) یکی از کاربردی‌ترین و زیباترین مدل‌های آشپزخانه است که در خانه‌های کوچک و بزرگ کاربرد دارد. در این مدل آشپزخانه، فضای بیشتری برای طراحی کشو و کابینت داریم و به همین دلیل کارایی آن افزایش پیدا می‌کند. در ادامه این مطلب از دلتامگ بیشتر با این مدل از آشپزخانه آشنا می‌شوید.

آشپزخانه یو شکل چیست؟

آشپزخانه U شکل، یک مدل آشپزخانه است که در آن کابینت‌ها به حالت U در دو طرف و در انتهای آشپزخانه جا می‌گیرند. به همین دلیل فضای بیشتری برای تعبیه کابینت داریم. این آشپزخانه هم برای فضاهای کوچک مناسب است و هم در فضاهای بزرگ کاربرد دارد و می‌توانیم به وسیله آن، از تمام فضا به نحو عالی استفاده کنیم.

مدل آشپزخانه یو شکل با کابینت فراوان

زیباترین مدل‌های آشپزخانه U شکل

آشپزخانه یو شکل در مدل‌های متنوعی بسته به وسعت فضا و محدودیت‌های آن طراحی می‌شود. در ادامه به ۵ مدل آشپزخانه یو شکل اشاره می‌کنیم که بیشترین کارایی را دارند.

آشپزخانه یو شکل مدولار

آشپزخانه یو شکل مدولار، انتخابی بسیار منعطف و زیبا است. به این ترتیب می‌توانید کابینت‌ها را بسته به نیاز خود جابه‌جا کنید و فضا را بازتر کنید. این مدل از آشپزخانه قابلیت سفارشی‌سازی دارد و بسته به نیاز شما طراحی می‌شود. برای مثال شما تعیین می‌کنید که به کشو بیشتری نیاز دارید و یا قفسه‌بندی بیشتری در کابینت‌ها می‌خواهید.

مدل آشپزخانه یو شکل مدولار

آشپزخانه یو شکل کوچک

آشپزخانه یو شکل کوچک برای خانه‌های کوچک گزینه‌ای بسیار عالی است. می‌توانید در فضای زیر پنجره، سینک ظرفشویی را قرار دهید تا هنگام شستن ظروف، به منظره بیرون دید داشته باشید و وسعت دید شما محدود به یک نقطه کوچک نشود. در دو طرف سینک می‌توانید فضایی به عنوان میز کار داشته باشید و از آن برای آماده‌سازی غذا استفاده کنید.

آشپزخانه یو شکل جزیره دار

کارایی این مدل آشپزخانه بسیار بالا است. چرا که فضای کشو و کابینت بیشتر می‌شود و میز کار آشپزخانه هم افزایش می‌یابد. می‌توانید سینک یا اجاق گاز را روی جزیره آشپزخانه تعبیه کنید و یا از آن صرفاً به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید. دقت کنید که فواصل دو طرف جزیره نباید کم باشد تا تردد افراد در آشپزخانه با مشکل مواجه نشود.

مطلب پیشنهادی:  آشپزخانه‌تان را با این کابینت‌ها لاکچری کنید

مدل آشپزخانه یو شکل با جزیره

آشپزخانه یو شکل با شبه جزیره

شبه جزیره یک کانتر جداگانه است که فضای آشپزخانه را از غذاخوری جدا می‌کند. این مدل طراحی آشپزخانه بسیار کاربردی و منعطف است و می‌توانیم به وسیله آن استفاده بهینه از فضا داشته باشیم. استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم و خاکستری در آشپزخانه یو شکل با شبه جزیره ایده خوبی است و به بزرگتر دیده شدن فضا کمک می‌کند. همچنین این رنگ‌ها برای تمام زمان‌ها مناسب هستند و هرگز از مد نمی‌افتند.

آشپزخانه یو شکل باز

آشپزخانه یو شکل باز یا بدون کانتر، باعث می‌شود که فضای شما بزرگتر و دلبازتر دیده شود. به ویژه وقتی به یک حیاط خلوت یا پاسیو دسترسی داشته باشید، این مدل آشپزخانه بهترین انتخاب است و دید خوبی را از پاسیو به سایر فضاهای منزل ارائه می‌دهد. می‌توانید در بخش جلویی آشپزخانه، یک دست میز ناهارخوری زیبا قرار دهید و از این فضا بهترین استفاده را داشته باشید.

مدل آشپزخانه یو شکل باز

سخن پایانی

مدل آشپزخانه یو شکل، انتخابی عالی برای خانه‌های مدرن است و به استفاده بهینه از فضا کمک می‌کند. در این مدل آشپزخانه شما در سه طرف می‌توانید کابینت داشته باشید و از این نظر کارایی فضا بسیار بالا می‌رود. همچنین فضای بیشتری برای میز کار دارید و آشپزی در چنین آشپزخانه‌ای به مراتب ساده‌تر و رضایت‌بخش‌تر است.

تعداد کلمات مطلب: 562

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

معماری خانه طباطبایی‌ها، شاهکاری از هنر و مهندسی ایرانی

خانه طباطبایی‌ها در کاشان، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین نمونه‌های معماری سنتی ایرانی است …