7 علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی + راه‌حل‌های برطرف کردن آن

2
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پاره شدن نخ چرخ علت‌های مختلفی دارد که در این مقاله سعی کردیم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم تا خودتان در خانه بتوانید مشکل را برطرف کنید.
علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی

اگر خودتان سابقه کار با چرخ خیاطی را داشته باشید یا اینکه هنگام کار با چرخ خیاطی، نحوه کار کردن آن را دیده باشید؛ ممکن است بارها با صحنه پاره شدن نخ چرخ خیاطی مواجه شده باشید؛ معمولا برای کار با چرخ خیاطی، از نخ‌های متنوعی استفاده می‌شود که ضخامت آن کمی بیشتر از نخ‌های معمولی است؛ پاره شدن نخ حین کار با چرخ خیاطی، یک امر کاملا طبیعی است؛ اما اگر این عمل حین کار بارها تکرار شود، لازم است که منشا آن را شناسایی کرده و مشکل را برطرف نمایید؛ به همین منظور ما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی و راه‌های برطرف کردن این مشکل را بررسی کنیم.

علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی

پاره شدن نخ حین کار با چرخ خیاطی، دلایل مختلفی دارد که خودتان در بیشتر مواقع می‌توانید این مشکل را برطرف کرده و نیازی نیست که چرخ را به تعمیرکار بسپارید؛ مواردی که منجر به پاره شدن نخ می‌شوند عبارتند از:

نخ‌های پوسیده و نامناسب علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که هنگام کار با چرخ خیاطی نخ به سرعت پاره می‌شود، استفاده از نخ‌های بی‌کیفیت یا پوسیده است؛ دلایل مختلفی باعث پوسیدگی نخ می‌شود، برای مثال ممکن است نخ برای مدت طولانی در معرض آفتاب باشد یا اینکه ممکن است شما نخ‌های قدیمی را خریداری کرده باشید.

استفاده از سوزن‌هایی که استاندارد کافی ندارند

برای آنکه به راحتی بتوانید سوزن باکیفیت را از سوزن غیر استاندارد تشخیص دهید، تنها کافی هنگام خرید به قسمت صاف سوزن توجه داشته باشید؛ در سوزن‌های استاندارد قسمت صاف پشت سوزن و قسمت قاشقی در جلوی سوزن قرار دارد.

مطلب پیشنهادی:  آبشاری بی‌نظیر در فشم، دیدنی و شگفت‌انگیز

علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی

نخ‌کشی غلط علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی

نخ‌کشی غلط در چرخ خیاطی می‌تواند یکی از دلایل مهم پاره شدن نخ حین کار باشد؛ نخ‌کشی اشتباه در مواقعی که قصد دارید دوخت خاصی را انجام دهید خود را نمایان خواهد کرد؛ بنابراین برای پیشگیری از این مشکل خصوصا در چرخ خیاطی‌های جدید، بهتر است قبل از نخ کشی‏، دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

سفت بودن بیش از حد پیچ ماکو

استفاده از ماکو در چرخ خیاطی، باعث ایجاد یک پایه محکم زیر دوخت در خیاطی می‌شود و از انحراف پارچه هنگام دوخت جلوگیری می‌کند؛ اما در صورتی که ماکو را بیش از اندازه سفت کنید، می‌تواند باعث جمع شدن نخ زیر پارچه می‌شود که همین فشار می‌تواند باعث پارگی نخ حین کار شود.

علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی

استفاده نکردن از روغن چرخ خیاطی

روغن کاری چرخ خیاطی در بهتر کار کردن آن نقش بسیار مهمی دارد و عمر آن را افزایش می‌دهد؛ برای روغن کاری قسمت‌های مختلفی چرخ، می‌توانید از روغن مخصوص یا روغن‌های شفاف که در خانه دارید استفاده کنید.

بی‌توجهی به تمیز کردن چرخ خیاطی

دیگر علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی، تمیز نکردن آن است؛ همین امر حین کار بعث می‌شود که اصطکاک قطعات با یکدیگر بیشتر شده و پرزهای پارچه بین چرخ گیر کرده و باعث پارگی نخ شود.

تعداد کلمات مطلب: 482

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    24 آذر 1402 در 9:59 ق.ظ

    عااالی ومفید

    پاسخ

    • ناشناس

      4 اسفند 1402 در 1:13 ب.ظ

      آموزنده و بدردمن میخوره عالیه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

افراد موفق، بعد از ساعات کاری چه می‌کنند؟

آنچه که افراد موفق در ساعات خارج از کار انجام می‌دهند، به طرز قابل توجهی بر موفقیت آن‌ها د…