دره هفت غار، عجیب‌ترین مکان ناشناخته ایران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چقدر با مناطق بکر و ناشناخته ایران آشنایی دارید؟ در هر گوشه و کناری از ایران می‌توان مکانی را پیدا کرد که به خاطر زیبایی‌اش منحصربه‌فرد شده است. دره هفت یکی از این مکان‌هاست.
دره هفت غار

ایران سرزمین شگفتی‌های فراوان و نقاط بکر و بی‌نظیر است. یکی از بکرترین نقاط ایران دره هفت غار نیشابور است که کمتر کسی نام آن را شنیده است. دلتامگ در این مقاله به معرفی این دره پررمزوراز خواهیم پرداخت.

دره هفت غار نیشابور کجاست؟

همان‌طور که پیداست این دره اعجاب‌انگیز یکی از جاذبه‌های خراسان رضوی است که در شمال شهرستان نیشابور واقع شده است. درواقع اینجا تنگه‌ای نیست که در آن هفت غار وجود داشته باشد؛ بلکه به معنای هفت دره یا هفت وادی است.

ویژگی‌های دره هفت غار

طبیعت بی‌مثال و مناظر بکر این دره خود گویای پر رمز و راز بودن آن هستند؛ اما رنگ سرخ صخره‌های آن بیشتر از هر چیزی بر جذابیت آن افزوده است. شیب تند باعث شده تا دره هرسال بعد از بارش باران شکل و ظاهر جدیدی پیدا کند و آبشارهای بزرگ و کوچک زیادی در آن پدید آید. در دل این تنگه چشمه‌ای مملو از آب حیات وجود دارد که برای رسیدن به آن باید از هفت وادی عبور کنید.

دره هفت غار نیشابور

از میان صخره‌های سهمگین این دره رودخانه‌ای جریان یافته که به رودخانه غار شهرت دارد. اندکی که در مسیر این دره کوهنوردی کنید به درختی سرسبز خواهید رسید که در زیر سایه آن می‌‌توانید کمی استراحت کرده و نفسی تازه کنید. این دره یکی از زیباترین دره‌های ایران برای گرفتن عکس‌های شگفت‌انگیز است.

آب‌وهوای تنگه

شرایط اقلیمی دره هفت غار باعث شده که از هر نظر آب‌وهوای خوب و متعدلی داشته باشد. مردم محلی اینجا را یکی از بهترین ییلاق‌های خراسان می‌دانند که در فصل گرم تابستان با آب‌وهوای خنک و بی‌نظیر خود میزبان گردشگران است. در فصل زمستان بارش‌های فراوان مانع از این می‌شود که با خیال آسوده به دره وارد شوید همچنین در این فصل هوای این منطقه بسیار سرد می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  کاشت پسته در گلدان

آب و هوای دره

چگونه خود را به دره برسانیم؟

برای رسیدن به این دره پررمزوراز می‌توانید به روستای غار یا روستای باغرود بروید. مسیر این دره از روستای غار اندکی سخت و دشوار است؛ اما از روستای باغرود پس از اندکی کوهنوردی و رسیدن به ارتفاع 1500 متری، تازه به ابتدای دره خواهید رسید. باید خاطر نشان کنیم که این دره مسیر ماشین‌رو ندارد و برای رسیدن به آن حتما باید اندکی کوهنوردی کنید. شاید به همین دلیل است که تا به امروز بکر و ناشناخته باقی‌مانده است.

فاصله نیشابور تا هفت غار

برای رفتن به جاده باغرود باید اول به میدان امام رضا یا همان میدان باغرود در غرب نیشابور بروید. این جاده که به آن بلوار باغرود هم گفته می‌شود و شما را تا ابتدای دره می‌برد، حدود 12 کیلومتر طول دارد و در نهایت شما را به دامنه رشته‌کوه بینالود در شمال نیشابور می‌رساند.

غار در دره

سخن پایانی

دره هفت غار یکی از زیباترین دره‌های ایران است که در میان رشته‌کوه‌های بینالود در نیشابور مخفی‌شده است. زیبایی این دره و مناظر اعجاب‌انگیز آن سبب شده که در میان گردشگران و کوهنوردان از جایگاه ویژه‌ای یافته است. مدت‌زمان پیمودن دره بستگی به توانایی جسمانی و تعداد افراد گروه دارد اما به‌طور معمول برای بازدید از دره باید بین 2 تا 3 ساعت زمان بگذارید.

تعداد کلمات مطلب: 500

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…