ساخت کرم پودر گیاهی برای پوشاندن جوش

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن جوش یکی از معضلات بسیاری از افراد است که همواره به دنبال راهی برای ازبین‌بردن آن هستند؛ اما گاهی درمان آن کاری طولانی است و گاهی افراد به دنبال راهکاری موقتی اما سریع هستند.
ساخت کرم پودر گیاهی

ساخت کرم پودر گیاهی شاید در نگاه اول کاری سخت باشد؛ اما اشتباه می‌کنید ساخت این کرم‌پودر کاری راحت بوده و به شما کمک می‌کند که از پرداخت هزینه‌های اضافی رها شوید. همچنین استفاده از این کرم‌پودر گیاهی جوش‌های شما را کاور می‌کند. همراه دلتامگ باشید.

ساخت کرم پودر گیاهی

اسم کرم‌پودر برای همه ما آشنا بوده و از کاربرد و نحوه استفاده از آن مطلع هستیم. در این مطلب ما به شما ساخت این کرم‌پودر را آموزش می‌دهیم.

ساخت کرم پودر خانگی با نشاسته ذرت

برای ساخت این کرم پودر در ابتدا مقداری نشاسته ذرت می‌خواهیم. یک قاشق غذاخوری نشاسته برای پوست‌های روشن و دو قاشق از این ماده برای پوست‌های تیره ترکیبی از پودر کاکائو، دارچین، جوز هندی را با هم مخلوط کرده تا یک ترکیب نرم داشته باشید. حالا روغن نارگیل یا زیتون یا جوجوبا را به ترکیب اضافه کنید.

حالا تمام مواد را با هم خوب ترکیب کرده و بعد از آن 5 قطره از هر روغنی که انتخاب کردید را بریزید و سپس به خوب هم بزنید. حالا مقداری از این ماده را روی دستتان تست کنید. اگر رنگش روشن بود مقداری پودر کاکائو اضافه کنید.

روش دیگر ساخت کرم پودر گیاهی با نشاسته ذرت

در این روش از ساخت کرم‌پودر گیاهی اول باید یک پنکک ساده بسازید و سپس با استفاده از آن و دو روش ساده آن را به یک کرم‌پودر تبدیل کنید. برای ساخت پنکیک به 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، 1 قاشق غذاخوری خاک رس سبز، پودر کاکائو، دارچین و جوز هندی نیاز دارید. همه این مواد را ترکیب کنید. مقدار روشنی و تیره بودن آن به مقدار کاکائو شما بستگی دارد.

روش دیگر ساخت کرم پودر گیاهی با نشاسته ذرت

روش سوم ساخت کرم‌پودر با وازلین

اگر پوستتان خشک است که زیر آرایش پوسته‌پوسته می‌شود و آرایشتان را خراب می‌کند، این روش ساخت کرم‌پودر بهترین حالت برای شما است. در این روش ابتدا ۱ قاشق چای‌خوری وازلین را بن ماری کرده و در ظرفی بریزید. حالا از پودر قهوه یا قهوه دم‌کرده استفاده کنید و طبق سلیقه خودتان به وازلین اضافه کنید. رنگ کرم‌پودر بر عهده شما است. اگر کرم برنزه می‌خواهید، از قهوه بیشتری باید استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه پیراشکی لقمه‌ای فوری

سپس 1 قاشق غذاخوری لوسیون به آن اضافه کرده تا نرمی و لطافت به پوستتان ببخشد. این مواد را به‌خوبی باهم ترکیب کنید تا یکنواخت شود.

در مرحله بعد می‌توانید پودر بچه به مخلوط به‌دست‌آمده اضافه کنید تا کرم قوام پیدا کند. اضافه‌کردن پودر بچه هم باید متناسب با مخلوطی که دارید، باشد. بعدازاین که همه مواد را باهم ترکیب کردید، کرم‌پودر شما حاضر است. با استفاده از یک براش آن را روی صورت خود بمالید.

روش سوم ساخت کرم‌پودر با وازلین

ساخت کرم‌پودر با آرد برنج

در این روش ابتدا ۲ قاشق غذاخوری آرد برنج را ۳ الی ۴ دفعه الک کنید تا به‌خوبی نرم شده و دانه‌های درشت از آن جدا شود. سپس یک تابه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. وقتی تابه داغ شد، آرد برنج را دوباره توسط الک درون تابه بریزید.

حال زیر شعله را کم کنید. آرد برنج درون تابه را باید مدام توسط قاشق چوبی به هم بزنید. هر چه آرد برنج بیشتر روی حرارت باشد، تیره‌تر خواهد شد. وقتی‌که آرد به رنگ دلخواه شما درآمد (تیره و یا روشن بودن کرم‌پودر شما کاملاً سلیقه‌ای است) آن را از روی حرارت بردارید و سپس به یخچال منتقل کنید.

حالا باید روغن نارگیل را به روش بن ماری، به‌صورت مایع درآورید. دو و نیم قاشق چای‌خوری از روغن نارگیل را در ظرفی استیل ریخته و آن را روی حرارت غیرمستقیم (مثلاً کتری در حال جوش) قرار دهید.

می‌توانید ۴ الی ۵ عدد قرص ویتامین E را نیز به روغن خود اضافه نمایید. سپس آرد برنج تفت‌داده شده را به‌آرامی و مرحله‌به‌مرحله به مواد روغنی اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

تعداد کلمات مطلب: 610

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…