بهترین مدل قابلمه برای جهیزیه عروس کدام است؟

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر نمی‌دانید چه مدل و مارک قابلمه‌ای برای جهیزیه مناسب است، این مطلب را از دست ندهید.
مدل قابلمه

همواره انتخاب جهیزیه عروس بسیار مشکل بوده و نیاز به دقت بالایی دارد تا بتوان با مبلغی مناسب بهترین نوع وسیله را تهیه کرد؛ در میان انتخاب وسایل آشپزخانه، خرید قابلمه سخت‌تر از باقی وسایل است؛ چرا که تنوع در مدل‌های آن بالا است و  انتخاب برای شما سخت می‌شود؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم بهترین مدل قابلمه برای جهیزیه را به شما معرفی کنیم؛ بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام خرید دچار تردید می‌شوید و از خود می‌پرسید که قابلمه برای جهیزیه چی بخرم؟ با ما همراه باشید.

نکات مهم قبل از خرید و انتخاب مدل قابلمه برای جهیزیه

قبل از آنکه مارک قابلمه خوب را انتخاب کنید، لازم است که با توجه به نیاز آشپزخانه و سلیقه خودتان یک مدل مناسب را انتخاب کنید؛ در هنگام خرید قابلمه لازم است که چند نکته را مد نظر داشته باشید:

تعداد و اندازه قابلمه

مهم‌ترین نکته در انتخاب مدل قابلمه، توجه به تعداد و اندازه‌های آن است؛ در انتخاب قابلمه نیازهای خود را در نظر بگیرید و متناسب با تعداد افراد خانواده گزینه مناسب آن را انتخاب کنید.

قیمت و بودجه

قابلمه‌های با کیفیت مختلف، قیمت‌های مختلفی دارند که شما باید با توجه به بودجه و نیاز خود یکی از آن را انتخاب کنید؛ در ادامه مدل‌های مختلف قابلمه و مزایا و معایب هریک را به شما معرفی خواهیم کرد.

مدل قابلمه

انواع سرویس قابلمه برای جهیزیه

با توجه به تنوع بالا در مدل‌های قابلمه، برای اینکه یک انتخاب مناسب داشته باشید لازم است مدل‌ها را بشناسید و بعد از بررسی آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

سرویس قابلمه چدن

مدل قابلمه چدن جزو یکی از پرطرفدارترین گزینه برای خرید جهیزیه عروس به شمار می‌آید؛ این مارک قابلمه از جنس فلز ساخته شده که یک لایه چدن سرامیکی روی آن قرار گرفته است؛ این نوع پوشش سرامیکی، از چسبندگی غذا به قابلمه جلوگیری کرده و مانع از خوردگی مواد مضر مانند نیکل و آلومینیوم در غذا می‌شود.

مزایای قابلمه چدن

  • گرمای یکنواخت: قابلمه‌های چدن گرما را به طور یکنواخت پخش می‌کند که باعث می‌شود غذا به طور یکنواخت و بهتر پخته شود.
  • نگهداری گرما: قابلمه‌های چدن بسیار سنگین هستند و بسیار خوب گرما را نگه می‌دارند.
  • از دوام بیشتری برخوردار هستند.
  • پوشش سرامیکی استفاده شده در این قابلمه‌ها، از انتقال مواد مضر به غذا جلوگیری می‌کند که می‌تواند برای سلامتی مفید باشد.
مطلب پیشنهادی:  خدمات سئو چیست و شامل چه کارهایی می شود؟

مدل قابلمه

مدل قابلمه استیل

می‌توان گفت قابلمه استیل بهترین مارک قابلمه جهیزیه است؛ این مدل قابلمه‌ها از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند که در برابر ضربه و خراش بسیار مقاوم هستند؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه در ساخت این مدل قابلمه از هیچ درزی استفاده نمی‌شود، از نفوذ باکتری به درون قابلمه جلوگیری می‌کند و به راحتی شسته می‌شوند.

از دیگر مزایای انتخاب بهترین مارک قابلمه استیل، این است که چیدمان این مدل قابلمه در آشپزخانه ، ظاهری شیک به خانه شما می‌بخشد و علاوه بر آن می‌توانید آن را در فر نیز بگذارید.

مدل قابلمه

سرویس قابلمه سرامیکی

همانطور که از اسم این مدل سرویس‌ها مشخص است، در ساخت آن‌ها از یک نوع سرامیک استفاده می‌‍شود که در برابر خراشیدگی و شوک حرارتی مقاوم هستند؛ همین ویژگی‌ها باعث می‌شود که غذا به دیواره قابلمه نچسبد و شستشو بسیار آسان‌تر باشد.

علاوه بر آن پوشش سرامیکی قابلمه این امکان را به وجود می‌آورد که حرارت به طور یکنواخت به سطح قابلمه پخش شود؛ اما از معایب این مدل قابلمه می‌توان گفت پوشش سرامیکی باعث می‌شود که حرارت قابلمه نسبت به نوع‌های دیگر با سرعت بیشتری از دست برود و برای گرم کردن غذا نیز به زمان بیشتری نیاز باشد.

 

مدل قابلمه سرامیکی

سرویس قابلمه تفلون

این مدل قابلمه‌ها در سطح داخلی از یک لایه تفلون استفاده می‌شود که غذاها به راحتی از داخل ظرف خارج شده و نگهداری و تمیزکاری آن نیز بسیار آسان است.

مزایای انتخاب قابلمه تفلون

  • پوشش تفلون باعث می‌شود که غذاها به سرعت از داخل ظرف جدا شود و به قابلمه نچسبد.
  • مصرف روغن در این قابلمه‌ها بسیار کمتر است.
  • ظاهر زیبایی دارند.
  • شستشو آسان

اگر به این دسته از مطالب خانه داری علاقه‌مند هستید، اهمیت تمیز کردن لاستیک درب یخچال را در این مطلب مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 679

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    29 آبان 1402 در 5:32 ب.ظ

    خیلی مطالب آموزنده ای برای قابلمه هاوانواع آن نوشتین فقط برای قابلمه چدن کدوم مارک بهتراست؟

    پاسخ

  2. ناشناس

    30 آبان 1402 در 5:11 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

ترفندهای حرفه‌ای برای نگهداری گیاه بابا آدم در منزل

گیاه بابا آدم با برگ‌های زیبا و جذاب خود می‌تواند فضای خانه یا محل کار را زیباتر و لوکس‌تر…