کاهش استرس در کمترین زمان با ۵ راهکار + ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استرس و اضطراب از جمله چالش‌های زندگی مدرن هستند که همه با آن درگیر هستیم. از این رو مدیریت و کاهش این دو چالش اهمیت بسیاری دارد. در این مطلب راهکارهای موثری برای کاهش استرس در زودترین زمان ممکن ارائه شده است.

استرس یکی از مشکلات شایع در جوامع امروزی است. همه ما در لحظاتی از زندگی دچار استرس می‌شویم. هر ثانیه از این لحظات برای ما به اندازه چندین ساعت می‌گذرد و رهایی از استرس را امری غیر ممکن می‌دانیم. اما ما در این مطلب از دلتامگ، ۵ راهکار ساده برای کاهش استرس ارائه داده‌ایم که در کمترین زمان، بهترین اثربخشی را دارند. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

راهکارهای کاهش استرس در کمترین زمان ممکن

استرس و اضطراب دو چالش جدانشدنی از زندگی مدرن هستند. اما چطور می‌توانیم این احساسات را در درون خود کاهش دهیم؟ در این مطلب راهکارهایی را ارائه داده‌ایم که حتماً می‌تواند برای شما مفید باشد.

کاهش استرس با ۵ راهکار ساده

تکنیک کاهش استرس ژاپنی

با پیروی از این تکنیک، می‌توانید در ۵ دقیقه استرس خود را کاهش دهید. در این روش باید از انگشت‌های دست خود کمک بگیرید. به این ترتیب که هر انگشت به یک احساس خاص اشاره دارد:

  • انگشت شست: نگرانی
  • انگشت اشاره: ترس
  • انگشت میانی: عصبانیت
  • انگشت حلقه: ناراحتی
  • انگشت کوچک: اعتماد به نفس

لازم است تک تک انگشت‌ها را با دست دیگری بگیرید و برای هر کدام ۱ تا دو دقیقه مکث کنید. نبض انگشت باید زیر پوست شما احساس شود. سپس روی کف دست خود را با انگشت دست دیگر به آرامی فشار دهید و به مدت ۱ دقیقه نگه دارید. این تمرین را هر روز برای رسیدن به آرامش و تعادل انجام دهید.

تکنیک ژاپنی برای کاهش استرس

تکنیک ریلکسیشن عضلانی

این تکنیک بسیار ساده است و در کمترین زمان اثربخشی فوق‌العاده‌ای دارد. به این صورت که شما باید بعد از چند نفس عمیق، عضلات خود را مرحله به مرحله منبسط و منقبض کنید. می‌توانید این کار را از پیشانی شروع کرده و تا انگشتان پا ادامه بدهید. این کار به رفع گرفتگی عضلات کمک کرده و تنش‌های روزمره را از شما دور می‌کند.

مدیتیشن

مدیتیشن یکی از راهکارهای سریع و موثر برای کاهش استرس در سریع‌ترین زمان ممکن است. این کار به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. نکته اصلی در انجام مدیتیشن این است که در لحظه بتوانید روی تمام حواس ۵گانه خود تمرکز داشته باشید. به این ترتیب تمرکز شما روی لحظه حال و اکنون است و عوامل استرس‌زا از شما دور می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  این شال‌ها ترند امسال هستند

کاهش استرس با مدیتیشن

در آغوش گرفتن افراد

بغل کردن و در آغوش گرفتن افراد نزدیک، نقش بسیار مهمی در کاهش استرس و کنترل افکار منفی دارد. در واقع تماس جسمانی باعث می‌شود که هورمون عشق در بدن شما ترشح شده و سطح شادی و نشاط در بدن شما افزایش پیدا کند. اکسیتوسین فشار خون را کاهش می‌دهد و این خود نقش تعیین کننده در کاهش تنش و استرس دارد.

بنابراین در شرایط بغرنج و استرس‌زا، افراد نزدیک خود را در آغوش بگیرید و نوازش دریافت کنید. در کمترین زمان ممکن، متوجه تاثیر معجزه‌آسای این کار ساده خواهید بود.

تنفس آگاهانه

تنفس آگاهانه یکی از موثرترین روش‌های کاهش استرس در کمترین زمان ممکن است. این تنفس به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از موثرترین آن‌ها تنفس شکمی است. به این روش که در هنگام دم شکم خود را از هوا پر می‌کنید و در بازدم، آن را به آرامی از هوا خالی می‌کنید. در حین انجام این کار باید آگاهی کاملی نسبت به این عمل ارادی داشته باشید. تنفس آگاهانه باعث می‌شود که در لحظه بمانید و عوامل استرس‌زا را از خود دور کنید.

کاهش استرس با تنفس آگاهانه

سخن پایانی

هرچند بهتر است تا حد امکان از عوامل استرس زا دور بمانیم؛ اما قرار گرفتن در موقعیت‌های بحرانی در زندگی‌های امروزی اجتناب‌ناپذیر است. از این رو باید به فکر راهکارهایی برای کاهش استرس و اضطراب در زندگی روزمره خود باشیم. داشتن سبک تغذیه سالم، ورزش روزمره و توجه به سلامت روان از جمله کارهایی است که باید در برنامه زندگی خود داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 611

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

با نوشیدن آب سرد کالری بسوزانید و لاغر شوید

هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن نوشیدن آب سرد برای سلامتی وجود ندارد. هم آب سرد و هم آب هم‌دمای…