از بین بردن برق اتو روی لباس با 5 روش ساده

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر بعد از اتوکشی، لباسی را که دوست دارید سوخته بود، جای نگرانی با چند راهکار ساده به راحتی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.
از بین بردن برق اتو روی لباس

یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما هنگام اتوکشی لباس با آن مواجه هستیم، سوختگی و برق افتادگی روی لباس است؛ در صورتی که سوختگی لباس به حدی نباشد که باعث جمع شدن الیافت پارچه شود، شما به راحتی می‌توانید با چند راهکار ساده سوختگی لباس را از روی لباس از بین ببرید؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم راه‌های از بین بردن برق اتو روی لباس را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

علت برق انداختن اتو روی لباس چیست؟

  • اتوها برای تولید حرارت از اصول ترموستاتیک استفاده می‌کنند؛ اما گاهی ممکن است به دلایل مختلفی این روند دچار مشکل شود؛ یکی از این مشکلات می‌تواند ترموستات و کنترل حرارت اتو باشد؛ در نتیجه باعث می‌شود که اتو بیش از اندازه گرم کند و روی لباس برق بیفتد.
  • یکی دیگر از مشکلات برق انداختن اتو می‌تواند کثیفی و تجمع رسوب در اتو باشد؛ در نهایت این کثیفی‌ها باعث اختلال در روند انتقال حرارت می‌شود و سوختگی لباس را به همراه دارد.

 از بین بردن برق اتو روی لباس

چگونه برق لباس را از بین ببریم؟

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که دیگر نمی‌شود جای سوختگی اتو از روی لباس را پاک کرد؛ اما در صورتی که سوختگی به حدی نباشد که باعث افتادگی و یا جمع شدن پارچه شود، به راحتی می‌توان با چند مواد در دسترس خانگی آن را از بین برد؛ در ادامه به راهکارهای خانگی برای از بین بردن برق اتو روی لباس، اشاره خواهیم کرد.

از بین بردن جای اتو روی لباس با سرکه

برای استفاده از این روش به سرکه سفید نیاز دارید؛ هنگام استفاده از این روش به یاد داشته باشید که سرکه ممنکن است رنگ لباس را تا حدودی تغییر دهد بنابراین بهتر است قبل از استفاده آن را گوشه‌ای از لباس تست کنید.

در این روش کافی است سرکه را با نسبت یک به دو ترکیب کنید؛ سپس لباس را به مدت 30 دقیقه در مخلوط سرکه و آب قرار دهید و بعد از گذشت این مدت زمان، لباس را آبکشی نمایید؛ چنانچه بعد از شستشو بازهم جای اتو روی لباس از بین نرفت، می‌توانید مراحل را مجدد تکرار کنید.

مطلب پیشنهادی:  تقویت اراده با 5 راهکار علمی

استفاده از بخار اتو

اگر زمان کمی برای از بین بردن جای اتو روی لباس مشکی دارید، تنها کافی است لباس را آویز کرده و اتو را با افصله روی آن قرار داده سپس دکمه بخار اتو را بزنید؛ توجه داشته باشید در این روش اتو نباید با لباس برخوردای داشته باشد؛ مزیت استفاده از این روش این است که بخار اتتو باعث شل شدن بافت پارچه می‌شود و ازحالت فشردگی خارج می‌شود.

از بین بردن برق اتو روی لباس

خیس کردن لباس برای از بین بردن جای اتو روی لباس مشکی

در صورتیکه قسمتی از  لباس شما با استفاده از اتو برق افتاد، آسان‌ترین راه این است که لباس را به مدت 24 ساعت درون آب خیس کرده و بعد آبکشی کنید؛ استفاده از این روش باعث می‌شود که الیافت پارچه نرم شده و از آن حالت خارج شود.

 استفاده از برس

یکی دیگر از روش‌های ساده و خانگی برای از بین بردن برق اتو روی لباس، استفاده از یک برس است؛ در این روش برس کمک کرده تا الیافت‌های پارچه مجدد حالت طبیعی به خود بگیرد؛ در این روش توجه داشته باشید که برای پارچه‌های ضخیم بهتر است از یک برس سفت استفاده کرده و کمی با فشار آن را روی لباس بکشید تا ایافت‌های بهم چسبیده آن از هم جدا شوند.

 استفاده از پراکسید هیدروژن برای از بین بردن برق اتو روی لباس

در این روش به پراکسید هیدروژن 3 درصد و یک پارچه سفید نیاز دارید؛ در این روش تنها کافی است پارچه سفید را روی لباس پهن کرده و شروع به اتوکشی کنید؛ بعد از اتمام اتو پارچه را بردارید اگر برق لباس از بین نرفت، این روند را مجدد تکرار کنید.

تعداد کلمات مطلب: 618

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    18 آبان 1402 در 8:56 ق.ظ

    عالیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

با نوشیدن آب سرد کالری بسوزانید و لاغر شوید

هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن نوشیدن آب سرد برای سلامتی وجود ندارد. هم آب سرد و هم آب هم‌دمای…