۵ مدل اپن آشپزخانه شیک و کاربردی

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اپن آشپزخانه یک المان طراحی زیبا و جذاب در دکوراسیون منزل است و طراحی آن اهمیت بسیاری دارد. در این مطلب با ۵ مدل اپن برای آشپزخانه‌های شیک و امروزی آشنا می‌شوید.
مدل اپن آشپزخانه شیک

آشپزخانه‌های امروزی به عنوان یک نقطه کانونی در فضای منزل عمل می‌کنند و از این نظر زیبایی آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. اپن آشپزخانه یکی از عناصری است که طراحان به آن توجه نشان می‌دهند. در این مطلب از دلتامگ با چند مدل زیبا برای اپن یا کانتر آشپزخانه آشنا می‌شوید.

انواع مدل‌های اپن آشپزخانه

اپن یا کانتر آشپزخانه در مدل‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شود. شما بر اساس سبک دلخواه، میزان نورگیری و متراژ آشپزخانه خود باید تصمیم بگیرید که کدام مدل اپن برای آشپزخانه شما مناسب‌تر است. در ادامه با ۵ مدل اپن برای آشپزخانه‌های امروزی آشنا می‌شوید.

اپن کاملاً باز، مناسب برای خانه‌های کوچک

این مدل اپن آشپزخانه، بیشتر برای خانه‌های کوچک و با متراژ پایین کاربرد دارد. همچنین در خانه‌هایی که پذیرایی و نشیمن آن‌ها پنجره ندارد، انتخاب بسیار خوبی است. خانه با پلان باز در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از طراحان قرار گرفته است.

این مدل اپن، خانه شما را بسیار دلباز و بزرگ نشان می‌دهد. تنها عیب آن در معرض دید قرار گرفتن تمام لوازم آشپزخانه است. اگر این مدل اپن را برای آشپزخانه خود می‌پسندید، باید در حفظ نظم و تمیزی آن دقت کنید.

اپن آشپزخانه باز

مدل اپن نیمه باز، برای حفظ حریم خصوصی بیشتر

در این مدل اپن آشپزخانه، دو یا سه طرف آشپزخانه با دیوار یا کابینت پوشیده می‌شود و فقط یک طرف اپن به سمت پذیرایی و نشیمن دید دارد. اپن نیمه باز به حفظ حریم خصوصی شما هنگام آشپزی کمک می‌کند و از این نظر طرفداران بیشتری دارد.

اگر می‌خواهید که آشپزخانه شما به بیرون دید کامل نداشته باشد، از این مدل استفاده کنید.

مدل اپن با قابلیت بسته شدن، برای آشپزخانه مدرن

این مدل اپن، امکان داشتن یک آشپزخانه کاملاً باز یا کاملاً بسته را برای شما فراهم می‌کند. بر این اساس در مواقع نیاز می‌توانید با درب کشویی یا پرده، آشپزخانه‌ای بسته ایجاد کنید و با کنار زدن آن به فضای بیرون دید داشته باشید.

به این مدل اپن، اپن دو منظوره هم گفته می‌شود و برای طراحی آن ایده‌های زیادی مطرح شده که از میان آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از درهای کشویی یا آکاردئونی
  • استفاده از شیشه‌های مات یا شفاف
  • استفاده از انواع پرده آشپزخانه یا کرکره جدید
  • استفاده از میز یا قفسه‌های تاشو
مطلب پیشنهادی:  6 ترفند برای این که همیشه آشپزخانه مرتب باشد + ویدئو

مدل اپن آشپزخانه جزیره‌ای، مناسب خانه‌های بزرگ و لوکس

در آشپزخانه‌های بزرگ که می‌خواهیم بسیار باز و پرنور به نظر برسند، می‌توانیم از جزیره آشپزخانه استفاده کنیم. این مدل اپن برای آشپزخانه‌های مدرن و بسیار لوکس کاربرد دارد.

جزیره آشپزخانه در مدل‌های متنوعی بسته به سبک دکوراسیون داخلی شما اجرا می‌شود. همچنین از آن می‌توانید به عنوان فضایی برای پخت و پز یا صرف غذا استفاده کنید.

اپن آشپزخانه جزیره‌ای

مدل اپن کلاسیک، مناسب آشپزخانه‌های کلاسیک یا نئوکلاسیک

این مدل اپن دارای جزئیات جذابی است که آن را بسیار خاص نشان می‌دهد. کابینت نئوکلاسیک یا کلاسیک در کنار این مدل اپن بسیار زیبا به نظر می‌رسد. می‌توانید از انواع مدل‌های کابینت چوبی با رنگ‌های جذاب در آشپزخانه خود استفاده کنید و ظاهری لوکس و جذاب به آن ببخشید.

انواع مدل‌های اپن یا کانتر آشپزخانه از نظر متریال

اپن آشپزخانه جدید و امروزی از متریال‌های متنوعی ساخته می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • گچ و تزئینات گچ‌بری
  • رزین اپوکسی
  • کناف

تمام این متریال‌ها بسته به نیاز و سبک دکوراسیون داخلی شما قابل استفاده هستند. همچنین می‌توانید از انواع سنگ مصنوعی برای ایجاد یک آشپزخانه به سبک روستایی استفاده کنید.

انواع مدل‌های صفحه اپن یا کانتر آشپزخانه

انواع سنگ در ساخت صفحه رویی اپن (کانترتاپ) کاربرد دارند که از میان آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • انواع سنگ گرانیت
  • انواع سنگ مرمر
  • انواع سنگ مصنوعی

اپن آشپزخانه سنگی

همچنین متریال‌های دیگری برای ساخت کانترتاپ کاربرد دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • تخته‌های چوبی ضخیم با لبه‌های تیز (بلوک قصابی)
  • صفحات فایبرگلاس
  • صفحات شیشه‌ای، که ظاهری لوکس و زیبا به آشپزخانه می‌بخشند.

سخن پایانی

اپن آشپزخانه می‌تواند یک نقطه کانونی در دکوراسیون منزل شما باشد. به همین دلیل طراحی آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر علاقه‌مند به سبک دکوراسیون مدرن هستید، مدل اپن باز یا جزیره‌ای برای شما بهترین انتخاب است. اما پیش از هر چیز باید به متراژ آشپزخانه و میزان نورگیری آن توجه داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 682

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

معماری خانه طباطبایی‌ها، شاهکاری از معماری سنتی ایرانی

خانه طباطبایی‌ها، یکی از زیباترین و کامل‌ترین نمونه‌های معماری سنتی ایرانی است که در شهر ک…