انتخاب پارکت لمینت برای خانه‌های آپارتمانی با ۶ راهکار

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای اینکه بخواهید یک خانه دلباز داشته باشید، باید به تمام اجزا دقت کنید. در این مطلب نکاتی برای انتخاب پارکت لمینت مناسب خانه‌های آپارتمانی ارائه شده است.
پارکت لمینت مناسب خانه‌های آپارتمانی

ترفندهای بسیاری برای بزرگ نشان دادن فضاها وجود دارد. برای مثال می‌توان به استفاده از پنجره‌های قدی بزرگ، استفاده از رنگ‌های روشن در دیوارها و سقف، نصب کاغذ دیواری با الگوهای ساده و همچنین استفاده از آینه روی دیوارها اشاره کرد. اما در این میان انتخاب کفپوش یا پارکت لمینت مناسب نیز نقش بسیار مهمی در بزرگ نشان دادن فضای شما دارد.

با انتخاب کفپوش مناسب می‌توانیم فضاهای دلبازتری برای زندگی ایجاد کنیم. در ادامه‌ی این مطلب از دلتامگ توضیحات بیشتری در این مورد ارائه شده است.

چطور با استفاده از پارکت لمینت خانه‌ای دلباز داشته باشیم؟

داشتن خانه‌ای دلباز با فضای وسیع، اولویت تمام افرادی است که به فکر تغییر دکوراسیون منزل می‌افتند. در اینجا تمام اجزای خانه نقش دارند و با انتخاب درست آن‌ها می‌توانیم فضا را بزرگتر از اندازه واقعی خود نشان دهیم.

رنگ، الگو و نوع قرار دادن پارکت‌ها در کوچک یا بزرگ نشان دادن خانه نقش دارند. در ادامه نکاتی را برای انتخاب کفپوش در خانه‌های آپارتمانی ارائه داده‌ایم که حتماً می‌تواند برای شما مفید باشد.

تضاد رنگ دیوار با کف

معمولا شنیده‌ایم که رنگ روشن فضا را بزرگتر جلوه می‌دهد. این امر تا حدی درست است، چرا که رنگ‌های روشن نور را بیشتر بازتاب می‌دهند و فضاهای روشن، بزرگتر و دلبازتر دیده می‌شوند. رنگ‌های روشن پارکت لمینت مانند سفید، کرم یا بژ برای این منظور انتخاب خوبی هستند.

رعایت تضاد رنگی بین پارکت و دیوار

با این حال، باید به این نکته توجه کنیم که رنگ خاصی که فضا را دلبازتر نشان می‌دهد، کاملا به طراحی و پالت رنگی غالب فضا بستگی دارد. اگر رنگ دیوارها روشن است، کفپوش با رنگ روشن نمی‌تواند کنتراست خوبی با دیوارها ایجاد کند. به همین دلیل تاثیر زیادی در بزرگتر نشان دادن اتاق نخواهد داشت.

در این موارد، انتخاب پارکت لمینت با رنگ تیره‌تر از دیوار مانند رنگ‌های گردویی، بلوطی تیره و فندقی، جلوه‌ی لوکسی به فضا بخشیده و با تضاد زیبایی که ایجاد شده، فضا را بزرگتر از اندازه‌ی واقعی خود نشان می‌دهد.

اهمیت پترن یا الگوی پارکت

یکی دیگر از روش‌های بزرگتر نشان دادن فضا، انتخاب پترن یا الگوی مناسب پارکت لمینت است. برخی از الگوها فضا را تنگ و شلوغ نشان می‌دهند و برخی دیگر برای خانه‌های آپارتمانی بهترین انتخاب هستند. در ادامه چند الگوی مناسب برای فضاهای کوچک را معرفی خواهیم کرد.

مطلب پیشنهادی:  انواع دیوار پوش شیک و زیبا برای خانه‌های مدرن

پترن مورب

این الگو ذهن را فریب می‌دهد تا فضا را متفاوت ببینید. در این پترن، ورقه‌های پارکت با زاویه ۴۵ درجه نسبت به دیوار قرار می‌گیرند و وقتی شما وارد فضا می‌شوید، بخش وسیعی از الگو جلو چشم شما است. در این حالت خطوط مستقیم شکسته می‌شوند و باعث می‌شود که فضا را بزرگتر از اندازه‌ی واقعی خود مشاهده کنید.

انتخاب الگوی مناسب پارکت لمینت

پترن ساده

پترن ساده بهترین انتخاب برای خانه‌های آپارتمانی و کوچک است. چرا که فضا را بزرگتر نشان می‌دهد. قرار دادن پارکت‌ها در جهت طولی باعث می‌شود که خانه شما بزرگتر نشان داده شود. بنابرین اگر فضای پذیرایی شما کوچک است، پارکت‌ها را در جهت طولی نصب کنید.

پترن پلانک پهن

انتخاب تخته‌های کفپوش لمینت با عرض بیشتر، با ایجاد ظاهری یک‌دست، فضا را بزرگتر نشان می‌دهد. فقط اطمینان حاصل کنید که رنگ و ضخامت پارکت برای فضای شما مناسب باشد.

برای تمام فضاها از یک مدل پارکت لمینت استفاده کنید.

استفاده از الگو و نوع یکسان کفپوش برای تمام فضاها، ظاهری یک‌دست ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که اتاق‌ها بزرگتر از اندازه‌ی واقعی خود دیده شوند. حتی در بسیاری از موارد پیشنهاد می‌شود که الگوی پارکت آشپزخانه و نشیمن یکسان باشد تا فضایی یکدست و وسیع ایجاد شود.

سخن پایانی

روش‌های بسیاری برای بزرگتر نشان دادن فضا با استفاده از کفپوش و سایر عناصر طراحی وجود دارد. با انتخاب پارکت لمینت مناسب از نظر رنگ، الگو و طراحی، می‌توانید به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید و فضایی دلباز و زیبا ایجاد کنید. دکوراسیون به سبک مدرن و مینیمال، بهترین انتخاب برای خانه‌های آپارتمانی با متراژ پایین است.

 

تعداد کلمات مطلب: 630

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …