یک راهکار ساده برای کاهش وزن پس از ۴۰ سالگی

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
افزودن تمرینات قدرتی و رژیم غذایی سالم به ما این امکان را می دهد که ظاهر خوبی داشته باشیم و خطر بیماری قلبی و سندرم متابولیک را در بدن خود کاهش دهیم.

۴۰ سالگی سن خوبی است. زیرا در سنی هستید که اعتماد به نفس و قدرت کافی برای کار و زندگی خود به دست آورده اید. اما رسیدن به این سن به این معنی است که برخی از موضوعات از این به بعد تبدیل به چالش خواهند شد. اولین و مهمترین موضوع مبارزه با وزن اضافی است که ناخواسته در بدن میانسال ما جمع می شود. افزایش وزن در میانسالی به این معنا نیست که دیگر نمی توانیم اندام زیبای قبلی را داشته باشیم، بلکه این پیام را می دهد که برای رسیدن به آن باید بیشتر تلاش کنیم.

پس اگر شما هم در میانسالی اضافه وزن دارید و به دنبال راهکاری برای کاهش وزن هستید، این مقاله دلتا مگ را تا انتها بخوانید.

دلیل اصلی افزایش وزن در میانسالی

دلیل اصلی افزایش وزن در میانسالی که از 40 سالگی شروع می شود این است که متابولیسم بدن هر سال کند می شود و سوزاندن کالری روز به روز دشوارتر می شود. علاوه بر این، با افزایش سن، احتمال از دست دادن توده عضلانی افزایش می یابد، در نتیجه عضله سریعتر از چربی کالری می سوزد.

کاهش سطح استروژن در دوران پیش از یائسگی، که پس از 40 سالگی شروع می شود، می تواند حساسیت به انسولین را افزایش دهد و کنترل قند خون را برای بدن دشوار کند. Cederquist، جراح و بنیانگذار سرویس تحویل غذا BistroMD، می گوید: “اگر سطح قند خون شما به طور مداوم بالا و پایین شود، می تواند تمایل شما را به خوردن میان وعده های ناسالم افزایش دهد.”
پس جای تعجب نیست که بسیاری از زنان بالای 40 سال برای کاهش وزن تلاش می کنند. اما نگران نباشید، در این مقاله دو راهکار را به شما معرفی می کنیم که با انجام آنها می توانید متابولیسم بدن خود را افزایش دهید و برای همیشه وزن کم کنید.

افزایش وزن در میانسالی

فهرستی از دلایل کاهش وزن خود تهیه کنید

افرادی که دلیل کاهش وزن را می دانند می توانند بعد از ۴۰ سالگی وزن کم کنند. شاید اضافه وزن دارید و آماده اید که عادت های بد خود را کنار بگذارید یا پزشک به شما هشدار داده است که وزن کم کنید. با این حال، برای کاهش وزن و دستیابی به سلامت کلی، ابتدا باید آمادگی ذهنی و هوشیاری داشته باشید و سپس به ایجاد تغییرات فیزیکی ادامه دهید. اگر ذهن شما برای این تغییر آماده نیست. شما هرگز وزن کم نخواهید کرد.

بشقاب غذای خود را تنظیم کنید

ارزیابی تغذیه اولین قدم برای شروع این سفر است. دکتر Cederquist می گوید: «کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی، یا حتی حذف آنها، می تواند بر مقاومت به انسولین مرتبط با افزایش سن تأثیر بگذارد و سطح قند خون را تثبیت کند». خوردن پروتئین بیشتر باعث احساس سیری می شود و وسوسه خوردن غذاهای ناسالم را از بین می برد. پروتئین نه تنها از ماهیچه ها در برابر اثرات پیری محافظت می کند، بلکه در حفظ متابولیسم نیز موثر است زیرا بدن برای هضم آن بیشتر از هضم شیرینی ها کار می کند.

مطلب پیشنهادی:  فرار از آلودگی هوا با سفر به تمیزترین شهرهای ایران

افزایش وزن در میانسالی

خوردن تمام مواد مغذی در هر وعده غذایی یکی از نکات مهم یک رژیم غذایی متعادل است. در هر وعده غذایی و میان وعده باید غذاهای زیر را مصرف کنید:

  • سبزیجات : نیمی از بشقاب شما باید با سبزیجات پر شود. این غذاهای کم کالری سرشار از فیبر و آب هستند و به شما کمک می کنند مدت بیشتری سیر بمانید. همچنین آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در سبزیجات احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد.
  • پروتئین کامل : هر وعده غذایی باید حاوی یک پروتئین (به اندازه یک کف دست) باشد. ماست یونانی، تخم مرغ، مرغ و ماهی پروتئین های بدون چربی عالی هستند. کینوا و شاهدانه نیز غنی ترین منابع پروتئین در بین گیاهان هستند. البته طریقه مصرف کینوا برای لاغری را نیز باید بدانید.
  • کربوهیدرات های پیچیده: کربوهیدرات های پیچیده در رژیم کاهش وزن بسیار مهم هستند. این دسته از غذاها لذت بخش هستند و نباید برای مدت طولانی از رژیم غذایی حذف شوند. لوبیا، غلات کامل، میوه های تازه و سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی بهترین منابع کربوهیدرات های پیچیده هستند.
  • چربی های سالم: روغن زیتون فوق بکر، آووکادو، آجیل، دانه ها و ماهی های چرب چربی های سالمی هستند. خوردن این چربی ها به سلامت قلب، قدرت ذهنی و سلامت پوست کمک می کند. به یاد داشته باشید که این غذاها کالری بالایی دارند، بنابراین باید مراقب مصرف روزانه خود باشید. میزان چربی سالم در هر وعده غذایی باید حدود 7 تا 10 گرم باشد. می توانید این مقدار را با هر وعده غذایی با یک قاشق چای خوری روغن زیتون، یک چهارم آووکادو یا دو قاشق غذاخوری آجیل و دانه های مختلف دریافت کنید‌.

سخن آخر

در این مطلب از دلتا مگ دو راهکار برای کاهش وزن بعد از ۴۰ سالگی را گفتیم. آیا شما هم راهکار دیگری می‌شناسید؟

تعداد کلمات مطلب: 801

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…