خواص کندر و تاثیرات شگفت انگیز آن در لاغری

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مقاله با برخی از خواص کندر که باعث محبوبیت آن در بین افراد مختلف و در طب سنتی شده است آشنا می‌شویم. فواید آن شامل خواص ضد التهابی و ضد سرطانی، بهبود اضطراب و خلق و خو و سیستم ایمنی قوی تر است.

شاید نام کندر این گیاه دارویی خارق العاده و شفابخش را شنیده باشید و برایتان جالب باشد که در مورد آن بیشتر بدانید. چرا کندر یکی از مفیدترین گیاهان دارویی است و چرا اینقدر محبوب است؟ چه خواصی دارد؟ این گیاه در کجا رشد می کند؟ کندر گیاهی یا میوه ای خوراکی است؟ بخور دادن آن چه فوایدی دارد؟ در این مقاله از دلتا مگ به این سوالات پاسخ خواهد داد.

خواص کندر

اثرات این گیاه دارویی، کندر، آنقدر گسترده است که می توان یک کتاب کامل را به آن اختصاص داد. کندر به دلیل خواص درمانی متعدد و متعددی که دارد برای کاهش علائم بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. کندر به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قوی و همچنین اثرات مثبت آن بر سیستم ایمنی و عصبی بدن شناخته شده است. در زیر به برخی از برجسته ترین خواص بخور اشاره می شود:

خواص ضد التهابی کندر

کندر حاوی ترکیبات ضد التهابی مانند ترپنوئیدها است. این ترپنوئیدها می توانند به کاهش التهاب در بدن مانند سردرد، روماتیسم و ​​آرتریت، التهاب پوست و گوش و بیماری های روده مانند اسهال، کولیت و سرطان روده بزرگ و درمان دیابت نوع 2 کمک کنند. بخور آن برای بهبودی بیماری هایی مانند آسم و برونشیت ناشی از التهاب مجاری تنفسی مفید است.

خواص کندر

خواص ضد سرطان کندر

کندر خاصیت ضد سرطانی دارد زیرا حاوی اسید بوزولیک است و از گسترش سلول های سرطانی جلوگیری می کند. به عنوان مثال، روغن کندر یا اسانس آن را می توان برای درمان سرطان پروستات، سرطان لوزه، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ استفاده کرد. با توجه به فواید کندر، می توان از آن برای بهبود عوارض شیمی درمانی در بیماران سرطانی نیز استفاده کرد.

محصولات تسکین دهنده بخور

برخی از ترکیبات معطر مانند فیتواستروئیدها و ترپنوئیدها می توانند به عنوان آرام بخش طبیعی برای کاهش اضطراب و تنش عصبی استفاده شوند. این ترکیبات بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد و به آرامش ذهن کمک می کند. به همین دلیل می توان از بخور به عنوان پادزهر استفاده کرد. رایحه کندر و ترکیبات آن به کاهش استرس، اضطراب و سلامت روان کمک می کند.

مطلب پیشنهادی:  هواگیری شوفاژ در کمترین زمان ممکن

زردچوبه به دلیل ترکیباتش به عنوان یک مسکن طبیعی برای درمان انواع درد نیز استفاده می شود. همچنین مصرف خوراکی کندر برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید است زیرا می تواند فشار خون را تنظیم کند.

فواید کندر در تقویت سیستم ایمنی بدن

ترکیبات فعال موجود در کندر خوراکی می تواند به بهبود و تنظیم عملکرد سیستم ایمنی کمک کند و بدن را در برابر بیماری ها و عفونت های باکتریایی و ویروسی مقاوم کند. این خاصیت می تواند در بهبود سرعت ریکاوری بدن نیز موثر باشد. همچنین استفاده از کندر برای حفظ سلامت دهان و دندان به دلیل خاصیت ضد میکروبی آن توصیه می شود.

خواص کندر

کندر شما را لاغرتر می کند!

یکی دیگر از ویژگی های بخور، خاصیت رقیق کنندگی آن است. کندر حاوی ماده ای به نام گوگلسترون است. که عملکرد غده تیروئید را کنترل می کند و کبد و بدن را از سموم پاک می کند به علاوه مصرف خوراکی کندر باعث کاهش سطح کلسترول خون و افزایش متابولیسم بدن می شود و باعث چربی سوزی بیشتر می شود.

کندر علاوه بر تمامی موارد فوق دارای خواص درمانی و دارویی بسیار دیگری نیز هست.

سخن آخر

کندر نوعی درخت صمغ و گیاه دارویی است که از دیرباز مورد علاقه اقوام مختلف بوده است. این گیاه در اشکال مختلف مانند روغن، پودر، اسانس و کپسول استفاده می شود. در این مقاله با برخی از خواص کندر و فواید آن که باعث محبوبیت آن در بین افراد مختلف و در طب سنتی شده است آشنا شده ایم.

 

تعداد کلمات مطلب: 602

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…