نقش ویتامین ها در افزایش وزن

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا مصرف مولتی ویتامین ها باعث چاقی می شود؟ کدام ویتامین‌ها درافزایش وزن نقش دارند؟

همانطور که چاقی می تواند برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد، برای شما نیز می تواند یک کابوس باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که وزن اضافه می کنند، باید بدانید که این افزایش وزن تا حدی می تواند مطلوب باشد که منجر به اضافه وزن نشود و در واقع تناسب اندام شما را بهبود بخشد. افزایش وزن و چاقی می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا با بسیاری از بیماری ها مانند دیابت و فشار خون مرتبط است.

آیا ویتامین ها باعث افزایش وزن می شوند؟

شکی نیست که ویتامین ها نقش حیاتی در حفظ سلامت بدن دارند. برای افزایش وزن، استفاده از ویتامین ها گزینه مناسبی نیست، زیرا ویتامین ها حاوی کالری نیستند که منجر به افزایش وزن شود. برای افزایش وزن، تعداد کالری مصرفی در طول روز باید بیشتر از کالری سوزانده شده در فعالیت های مختلف باشد. اما باید به این نکته توجه کنید که ویتامین ها با افزایش سنتز چربی، ایجاد مقاومت به انسولین و تنظیم متابولیسم می توانند در کاهش یا افزایش وزن موثر باشند. بنابراین، اگرچه ویتامین ها نمی توانند به طور مستقیم به عنوان قرص های چاقی برای افزایش وزن عمل کنند، اما می توانند با تأثیر بر متابولیسم، به طور غیرمستقیم در چاقی و لاغری مؤثر باشند.

از سوی دیگر، اگر به تجربه مصرف کننده نگاه کنیم، بسیاری از افراد می گویند که وقتی ویتامین ها را به صورت مکمل مصرف می کنند، اشتهای خود را افزایش داده و وزن اضافه می کنند. اما کدام ویتامین موثرتر است؟

افزایش وزن

چند نوع ویتامین وجود دارد؟

ابتدا خوب است شما را را با ویتامین های مختلف آشنا کنیم.

ویتامین ها به دو گروه محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می شوند. به طور کلی ویتامین های محلول در آب به راحتی از بدن دفع می شوند، اما ویتامین های محلول در چربی در اندام هایی مانند کبد ذخیره می شوند و به راحتی جذب و دفع نمی شوند. رشد، نمو و ترمیم انواع بافت ها، اندام ها و سلول های بدن و همچنین تنظیم متابولیسم و ​​کمک به عملکرد صحیح اندام های بدن به مصرف تمام ویتامین های محلول در آب و چربی ها بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی:  بهترین بادی اسپلش ویکتوریا سکرت برای تابستان

برای ادامه این بحث، به بررسی برخی از ویتامین ها و مواد معدنی موثر در چاقی می پردازیم:

در میان انواع مختلف ویتامین ها، ویتامین های گروه B ممکن است در کاهش اشتها و وزن موثرتر از سایرین باشد. ویتامین های گروه B که شامل ویتامین های B1، B2، B3، B5، B6، B7، B9 و B12 می شود، تاثیر زیادی بر متابولیسم بدن دارند. زمانی که ذخیره ویتامین های B در بدن کاهش می یابد، فرد دچار بی اشتهایی می شود. در این صورت با استفاده از این ویتامین ها فرد اشتهای خوبی خواهد داشت و با خوردن بیشتر وزن اضافه می کند. در عین حال نقش ویتامین B12 بیش از سایرین اهمیت دارد.

افزایش وزن

آیا قرص های زینک شما را چاق می کنند؟

اکثر افراد پس از مصرف قرص زینک یا قرص زینک پلاس افزایش اشتها را تجربه می کنند. در بین مواد معدنی، روی را می توان موثرترین عنصر برای بهبود اشتها و افزایش وزن دانست.

سخن آخر

در پاسخ به این سوال که کدام ویتامین شما را چاق می کند، می توان گفت که ویتامین ها شما را چاق نمی کنند، زیرا کالری ندارند. چاقی زمانی اتفاق می افتد که فرد کالری کمتری نسبت به مصرف خود بسوزاند. اما برخی از ویتامین ها و مواد معدنی به طور غیرمستقیم بر افزایش تاثیر می گذارند. به خصوص اگر کمبود این ریز عناصر در بدن انسان وجود داشته باشد.

تعداد کلمات مطلب: 584

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    30 آبان 1402 در 5:52 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

افراد موفق، بعد از ساعات کاری چه می‌کنند؟

آنچه که افراد موفق در ساعات خارج از کار انجام می‌دهند، به طرز قابل توجهی بر موفقیت آن‌ها د…