آشنایی با تفاوت کرم روز و شب برای همه افراد لازم است

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پوست صورت یکی از قسمت‌های بدن است که احتیاج به رسیدگی و مراقبت بسیار زیادی دار؛ اما متأسفانه بسیاری از افراد این موضوع را جدی نگرفته و با بالارفتن سن دچار مشکل می‌شوند.
آشنایی با تفاوت کرم روز و شب

آشنایی با تفاوت کرم روز و شب به شما کمک می‌کند تا در استفاده از این محصولات کوتاهی نکرده و به پوست خود رسیدگی کنید. داشتن یک روتین پوستی مناسب شما را از بیماری‌های پوستی، چین‌وچروک و … نجات می‌دهد. همراه دلتامگ باشید.

آشنایی با تفاوت کرم روز و شب

کرم‌های مراقبت پوستی معمولاً به دودسته اصلی تقسیم می‌شوند: کرم روز و کرم شب. این دودسته از نظر ترکیبات، عملکرد و مصرف در طول روز یا شب تفاوت‌هایی دارند که آشنایی با تفاوت کرم روز و شب برای همه افراد لازم است.

کرم روز

  • حفاظت در برابر آفتاب: کرم‌های روز معمولاً دارای عوامل محافظتی در برابر اشعه‌های مضر آفتاب هستند که پوست را در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کنند.
  • آرایش پوست: کرم‌های روز به‌عنوان پایه آرایش عمل می‌کنند و اغلب باعث ثابت ماندن آرایش بر روی پوست می‌شوند.
  • مرطوب کردن و آبرسانی پوست: این کرم‌ها پوست را مرطوب کرده و از آن در مقابل خشکی محافظت می‌کنند.
  • حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها: بسیاری از کرم‌های روز حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که در مقابل آسیب‌های آزاد رادیکالی محافظت می‌کنند.
  • مرطوب‌سازی و تغذیه: کرم‌های روز معمولاً دارای ترکیباتی هستند که پوست را مرطوب کرده و تغذیه می‌دهند. این ترکیبات می‌توانند از خشکی و کاهش تراوش آب از پوست جلوگیری کنند.

کرم روز

کرم شب

  • تغذیه عمیق: کرم‌های شب بیشتر برای تغذیه عمیق پوست و بازسازی در طول شب طراحی شده‌اند. در این زمان، پوست بهبودیافته و بازسازی می‌شود.
  • حاوی مواد فعال: معمولاً حاوی مواد فعالی هستند که در بازسازی سلول‌های پوستی و بهبود بافت کمک می‌کنند، مانند پپتیدها، رتینول، و آنتی‌اکسیدان‌ها.
  • کاهش علائم پیری: ترکیبات موجود در کرم‌های شب می‌توانند به کاهش چین‌وچروک‌ها و همچنین افزایش کلاژن و الاستین کمک کنند.
  • ترمیم و بازسازی پوست: کرم‌های شب معمولاً دارای ترکیباتی هستند که در طول شب، پوست را ترمیم کرده و بازسازی می‌دهند. این ترکیبات معمولاً پر از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.

باتوجه‌به آشنایی با تفاوت کرم روز و شب استفاده از کرم‌های روز و شب به‌صورت متعادل و مناسب با نیازهای پوست، می‌تواند به بهبود و حفظ سلامت و زیبایی پوست شما کمک کند.

مطلب پیشنهادی:  با لباس های نامناسب بارداری خداحافظی کنید

مهم‌ترین نکاتی که بعد از آشنایی با تفاوت کرم روز و شب باید در نظر گرفته شوند عبارت‌اند از:

  • نوع پوست و نیازهای آن: پوست هر فرد ممکن است نیازهای متفاوتی داشته باشد، بنابراین انتخاب کرم‌های متناسب با نوع پوست (خشک، چرب، مختلط، حساس و…) و نیازهای آن بسیاری مهم است.
  • ترکیبات موجود در محصولات: بررسی ترکیبات محصولات، اطمینان از عدم وجود مواد آلرژی‌زا یا مضر برای پوست و اطمینان از حضور ترکیبات مفید برای پوست (مانند ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و…) بسیار مهم است.
  • فعالیت‌های مورد انجام: اگر برنامه‌های خاصی دارید که نیازمند محصولات خاصی هستند (مثلاً محصولات ضدچروک یا ضدآفتاب)، باید از محصولاتی استفاده کنید که به این فعالیت‌ها پاسخگو باشند.
  • توصیه‌ها و نقد‌ها: خوب است نقد‌ها و توصیه‌های دیگران را در مورد محصولات موردنظر بررسی کنید. تجربه‌های دیگران می‌تواند به شما در انتخاب محصولات مناسب کمک کند.
  • قیمت و برند محصول: هزینه محصولات نیز مهم است و باید به اقتصادی‌بودن محصولات توجه داشته باشید. همچنین، برند معتبری انتخاب کنید که به‌عنوان تولیدکننده معتبر و باکیفیت شناخته شده باشد.
  • آزمایش قبلی: اگر محصولاتی را قبلاً تست کرده‌اید و به یکی از آنها راضی بوده‌اید، می‌توانید از آن‌ها برای ادامه مسیر و روتین پوستیتان استفاده کنید.

ترکیب محصولات مختلف باتوجه‌به نیازهای خاص و تنوع پوست شما، می‌تواند به بهترین نتیجه و مراقبت از پوست کمک کند. همچنین، مشاورهٔ تخصصی پوست و زیبایی می‌تواند در انتخاب محصولات مناسب به شما کمک کند.

کرم شب

سخن آخر

آشنایی با تفاوت کرم روز و شب برای همه افراد لازم و ضروری است زیرا اگر این تفاوت‌ها را ندانند فکر می‌کنند استفاده از یکی از این محصولات برای روتین پوستی‌شان کافی است. در حالی که استفاده از هر دوی این محصولات لازم و ضورری است.

تعداد کلمات مطلب: 614

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

مواد لازم برای دکلره کردن مو در خانه

یکی از سوالات مهم از ما آن است که مواد لازم برای دکلره کردن مو چیست؟ ما در این مطلب آموزش …