بهترین زمان سفر به جاهای دیدنی قشم

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
حتما تابه‌حال از زیبایی‌ها و جذابیت‌های بی‌نظیر جزیره قشم شنیده‌اید. وقتی صحبت از جاهای دیدنی ایران می‌شود، جاهای دیدنی قشم چون ستاره شروع به درخشیدن می‌کنند. قشم دارای اعجاب‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی در دنیاست.
جاهای دیدنی قشم

جنوب ایران پر از شگفتی و جاذبه‌های طبیعی عجیب و غریب است. یکی از عجیب‌ترین جزایر ایران که جاذبه‌های توریستی آن هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند، قشم است. جاهای دیدنی قشم از دره تندیس‌ها تا جنگل حرای قشم دیدنی‌ترین و عجیب‌ترین جاذبه‌های ایران هستند که حتی در فهرست یونسکو نیز به ثبت رسیده‌اند. جزیره قشم خود به‌تنهایی در صدر لیست جاهای دیدنی هرمزگان قرار دارد. همراه دلتامگ با جاذبه‌های این جزیره زیبا  خاص جنوب کشور بیشتر آشنا شوید.

دره تندیس‌ها از جاهای دیدنی قشم در زمستان

دره تندیس‌ها یکی از عجیب‌ترین نقاط ایران است که درست در مرکز جزیره قشم واقع شده است. سراسر قشم مملو از جاذبه‌های شگفت‌انگیز است. بخش وسیعی از عجایب این جزیره به‌عنوان سایت ژئوپارک ایران و خاورمیانه در یونسکو ثبت شده است. یکی از این سایت‌های عجیب دره تندیس‌هاست.

دره تندیس‌های قشم که شباهت بسیاری به دره ستارگان این جزیره است مملو از پدیده‌های زمین‌شناسی حیرت‌انگیز است. نکته جالب درباره این دره آن است که زمانی دره تندیس‌ها بخشی از دریای عمان بوده و آب دریا اینجا را دربرگرفته بوده و موجودات زیادی اینجا زندگی می‌کرده‌اند. میلیون‌ها سال طول کشیده که این دشت خشک و ترک‌خورده به شکل امروزی‌اش دربیاید و به یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های زمین‌شناسی تبدیل شود.

دره تندیس های قشم

جاهای دیدنی قشم و مراکز خرید

درگهان یکی از جاهایی دیدنی قشم است که بازار آن شهرت زیادی دارد. در واقع شاید بتوان گفت محبوب‌ترین جاهای دیدنی درگهان قشم بازار آن است. فاصله درگهان از قشم تنها بیست کیلومتر است و در غرب این شهر واقع شده است.

در این منطقه علاوه بر بازار سنتی که در آنجا می‌توانید سوغاتی و انواع وسایل سنتی و بومی جزیره را تهیه کنید، پاساژهای مدرن بسیاری با اجناسی عالی وجود دارد. قیمت اجناس این بازار بسیار کمتر از جاهای دیگر است درحالی‌که تمامی اجناس آن مرغوب باکیفیت عالی هستند.

جنگل حرا از جاهای دیدنی قشم در بهار

یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های ایران و جلوه‌های بی‌نظیر طبیعت جنگل حرا در قشم است. جنگل حرا با ویژگی خاص و منحصربه‌فرد خود شهرت جهانی دارد. دیدن این جنگل شما را یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازد. جنگلی دریایی که با بالا آمدن آب دریا به طور کامل در زیر آب فرومی‌رود و با پایین‌رفتن آب دریا، جنگلی بی‌نظیر و حیرت‌انگیز از اعماق دریا سر برمی‌آورد.

برای رسیدن به این جنگل شگفت‌انگیز با درختانی که گاهی ارتفاع آن‌ها به شش متر هم می‌رسد باید با قایق به دل آب‌های شور خلیج‌فارس بزنید. درست است که این جنگل زیبا در تمام فصول سال سبز و تماشایی است؛ اما در فصل بهار و در خردادماه شاخ و برگ‌های سبز آن پوشیده از گل‌های زردرنگ زیبا می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  جاهای دیدنی مشهد که تا حالا نرفته‌اید + ویدیو

جنگل حرا قشم

غار خربس از جاهای دیدنی قشم در روز

بهترین زمان برای دیدن غار خربس که در پانزده‌کیلومتری قشم واقع شده در طول روز است تا بتوانید با نور کافی و به‌راحتی در دالان‌های این غار پر رمز و راز قدم بزنید. برخی معتقدند که این غار منحصربه‌فرد زمانی پرستشگاه الهه مهر و میترا از خدایان باستان بوده است.

مکانی برای نگهداری استخوان مردگان در دین زرتشت یا استودان و پناهگاهی برای مردم بی‌دفاع در برابر دزدان دریایی از دیگر کاربردهایی است که باستان‌شناسان و محققان معتقدند این غار مشهور داشته است.

بهترین زمان سفر به قشم

از آنجایی که قشم یکی از شهرهای جنوبی کشور است، معمولا در فصل تابستان آب‌وهوایی بسیار گرم و شرجی دارد. زیبایی‌های این جزیره در فصل پاییز و زمستان بیشتر به چشم می‌آید؛ چراکه در این فصل‌ها از گرم و مرطوب بودن هوا کاسته شده و هوا روبه‌ خنکی و تعادل می‌رود. از آنجایی که هجوم مسافران در این دو فصل خنک سال به این جزیره بسیار زیاد است، اگر قصد سفر به جاهای دیدنی قشم را دارید، در فصل پاییز برنامه سفر خود را بچینید و اقامتگاه خود را رزرو کنید.

غار خربس در قشم

سخن آخر

ساحل نقره‌ای هنگام یکی از زیباترین سواحل ایران و یکی از اعجاب‌انگیزترین جاهای دیدنی قشم در هنگام شب چنان درخششی پیدا می‌کند که هر بیننده‌ای را مدهوش خواهد کرد. قشم در تمام فصول سال زیبایی و جذابیت خاصی دارد و فرقی ندارد که در شب به گردش در این جزیره بپردازید یا در روز، درهرحال یک جاذبه‌ استثنایی برای دیدن پیدا خواهید کرد. تنها به‌خاطر داشته باشید که در هر فصل و در هر ساعتی که به این جزیره و سایت‌های دیدنی آن رفتید، تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری این جاذبه‌ها به خرج دهید. اسامی بیشتر این جاذبه‌ها در فهرست یونسکو به ثبت رسیده و این جاذبه‌ها نه‌تنها میراثی از ما برای آیندگان هستند؛ بلکه برای کل جهان است.

تعداد کلمات مطلب: 741

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خانه اپرای سیدنی با معماری شگفت‌انگیز

خانه اپرای سیدنی، سازه شگفت‌انگیزی است که در سال ۱۹۷۳ ساخته شده و معماری بسیار بی‌ظیری دار…