۷ مدل نور مخفی سقف برای خانه مدرن

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب از دلتامگ با انواع مدل‌های نور مخفی سقف آشنا خواهید شد.
۷ مدل نور مخفی سقف برای خانه مدرن

نورپردازی خانه یکی از مهم‌ترین مراحل بازسازی و دکوراسیون داخلی است. انواع روش‌ها و لوازم روشنایی مثل لوستر، چراغ دیواری و سقفی برای نورپردازی سقف وجود دارد. اولین کار برای ایجاد نور مخفی این است که از چراغ سقفی توکار استفاده کنید، چراغ‌هایی که داخل دیوار یا سقف نصب می‌شوند و به جز هاله نور، هیچ چیزی از آنها قابل مشاهده نیست. در این مطلب از دلتامگ با انواع مدل‌های خلاقانه برای نور مخفی سقف آشنا می‌شوید که فضای خانه شما را متحول می‌کنند.

انواع مدل‌های اجرای نورپردازی سقف

سقف‌های کاذب و کناف امروزی، امکانات ویژه‌ای را برای نورپردازی فراهم می‌کنند. با انواع روش‌ها و راهکارهای خلاقانه می‌توانیم سقف فضاهای مختلف خانه را به زیبایی نورپردازی کنیم. نورپردازی نقش تکمیل‌کننده را در دکوراسیون داخلی منزل دارد. در ادامه با مدل‌های جذاب نور مخفی سقف خانه آشنا می‌شوید.

۱ـ نور مخفی دور تا دور سقف، ایده‌آل برای پذیرایی و نشیمن

برای خانه‌هایی که پذیرایی و نشیمن مستطیلی دارند، نور مخفی سقف به صورت دور تا دور کار می‌شود. این مدل نورپردازی برای آشپزخانه هم انتخاب خوبی است. مهم‌ترین مزیت نور مخفی دور تا دور سقف این است که نوری یکنواخت در فضا ایجاد می‌کند و سایه نمی‌اندازد. همچنین از خستگی و خیرگی چشم جلوگیری می‌کند.

نور مخفی دور تا دور سقف

۲ـ نور مخفی خطی، ایده‌آل برای تعیین مسیر در راهروها

این مدل نور مخفی بیشتر برای اتاق‌های خواب و راهروها کاربرد دارد. نور خطی در راهروها مسیر تعیین می‌کند و از این جهت بسیار کاربردی است. انتخاب رنگ سفید برای این مدل نور مخفی بسیار هوشمندانه است. سایر رنگ‌ها باعث خستگی چشم می‌شوند و فضا را شلوغ جلوه می‌دهند.

۳ـ نور مخفی با ایجاد اشکال هندسی روی سقف

این مدل نور مخفی سقف برای وقتی است که می‌خواهیم سقف را به بخش‌های مختلف تفسیم کنیم. برای مثال با این راهکار می‌توانیم فضای پذیرایی را از نشیمن جدا کنیم. برای این سبک نور مخفی از نوارهای ال‌ای‌دی تخت روی سقف کناف استفاده می‌شود. اگر به رنگ مهتابی علاقه‌مند نیستید، می‌توانید با رنگ نور زرد، فضایی گرم و دلخواه برای خودتان ایجاد کنید. امکان ترکیب نور زرد و سفید هم در این روش نورپردازی وجود دارد.

۴ـ ترکیب نور مخفی و هالوژن برای فضاهای بزرگ

نورپردازی ترکیبی در سالن‌های پذیرایی بزرگ خانه‌های لوکس کاربرد دارد. نور نقطه‌ای هالوژن در کنار نور مخفی، نقش تکمیل‌کننده دارد و زیبایی خاصی در فضا ایجاد می‌‌کند. می‌توانید از رنگ‌های ترکیبی آفتابی و مهتابی برای هالوژن‌ها و ریسه‌های ال‌ای‌دی استفاده کنید تا نوری متعادل و ایده‌آل ایجاد شود.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین ایده‌ها برای تزیین دیوار تلویزیون

۵ـ نورپردازی خطی یکپارچه سقف و دیوار

اگرچه این سبک نور مخفی بیشتر در اماکن عمومی و تجاری کاربرد دارد؛ در خانه‌های مدرن و امروزی هم شاهد این مدل نورپردازی هستیم. این مدل نورپردازی اشکال جالب و متنوعی را در فضا ایجاد می‌کند. می‌توانید با شکستن خطوط نور بین سقف و دیوار، طرح‌های متنوعی هماهنگ با دکوراسیون منزل به وجود بیاورید.

۶ـ نورپردازی نقطه‌ای با چراغ‌های توکار

با کار گذاشتن چراغ‌های هالوژن توکار در داخل سقف کاذب یا کناف، می‌توانیم نورپردازی نقطه‌ای در فضا ایجاد کنیم. این مدل نور مخفی بیشتر نقش تکمیلی دارد و در کنار نور خطی یا چراغ‌های آویز، روشنایی خانه را تامین می‌کند. برای تمام فضاهای خانه مثل نشیمن، پذیرایی و آشپزخانه می‌توانید از این مدل نور مخفی سقف استفاده کنید.

نور مخفی نقطه‌ای با چراغ‌های توکار

۷ـ نور مخفی سقف یکپارچه

در این روش از نورپردازی یک قسمت از سقف به صورت کامل روشن می‌شود. این مدل نور مخفی بیشتر برای سقف آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی کاربرد دارد. این مدل نور مخفی با تایل‌های آسمان مجازی قابل اجرا است و این روزها طرفداران بسیاری دارد.

برای ایجاد نور مخفی از چه تجهیزاتی استفاده می‌شود؟

نورپردازی سقف بسته به نوع اجرا و سقف کاذب با تجهیزات مختلفی اجرا می‌شود. از جمله تجهیزات نور مخفی سقف می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • چراغ‌های توکار دایره‌ای، مربعی و مستطیلی
  • انواع پنل نوری
  • ریسه‌ها یا انوار نوارهای ال‌ای‌‌دی پهن و باریک
  • لامپ‌های توکار نقطه‌ای
  • انواع فیبرهای نوری
  • تایل‌های نوری

سخن پایانی

نور فضا نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد روحیه مثبت یا منفی ساکنین دارد. همه ما در فضاهای کم‌نور و دلگیر دچار رخوت و خواب‌آلودگی می‌شویم. در عین حال روشنایی بیش از حد فضا هم چشم را آزار می‌دهد. از این رو رعایت تعادل در نورپردازی اهمیت بسیاری دارد. نور مخفی سقف یکی از راهکارهای عالی برای نورپردازی متعادل است. با رعایت اصول نورپردازی و انتخاب رنگ مناسب می‌توانید فضایی ایده‌آل برای زندگی خودتان ایجاد کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 718

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …