طرز تهیه رب انار خانگی + ویدئو

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به رب انار علاقه دارید، با این ترفند به راحتی در خانه خودتان رب انار درست کنید.

رب انار جزو یکی از چاشنی‌هایی است که می‌تواند طعم و مزه غذا را بسیار لذیذتر کند؛ از طرفی با توجه به اینکه قیمت رب انار بازاری تقریبا بالا است، به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با شروع فصل پاییز خودشان در خانه رب انار خانگی تهیه کنند؛ طرز تهیه رب انار بسیار ساده است و نیاز به انجام کار خاصی ندارد؛ تنها کافی فیلم طرز تهیه رب انار را در این مطلب از دلتامگ ببینید.

مواد لازم برای تهیه رب انار

درست کردن رب انار در شهرهای مختلف روش‌های متفاوتی دارد که معروف‌ترین آن‌ها متعلق به شهر ساوه است؛ اما این روش تهیه بسیار ساده است و نیاز به 4/5 کیلو انار، سه لیوان آب و مقدار کمی نمک نیاز دارید؛ توجه داشته باشید که مقدار آبه به میزان انار شما بستگی دارد و باید از حجم انار کمتر باشد.

طرز تهیه رب انار

طرز تهیه رب انار خانگی ملس

همانطور که گفتیم طرز تهیه رب انار خانگی بسیار ساده است و نیاز به کمی صبر دارد؛ اگر بار اولی است که قصد دارید در خانه رب انار آماده کنید، تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول

در ابتدا انارها را مانند ویدئو یا به هر روش دیگری که راحت‌تر هستید پاک کنید؛ سپس آن را در ظرف ریخته و سه مرتبه بشویید تا پوسته‌های سفید به طور کامل از آن خارج شود؛ توجه داشته باشید در صورتی که پوسته‌ها از انار جدا نشود ممکن است رب انار شما تلخ شود

مرحله دوم طرز تهیه رب انار خانگی

بعد از شستشو انارها، آن‌ها را در قابلمه‌ای ریخته و سه لیوان آب به آن اضافه کنید سپس روی شعله گاز قرار دهید، توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید رنگ رب انار شما تیره شود، باید شعله گاز بسیار کم باشد.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه نان پنیر و سیب زمینی بدون مخمر

طرز تهیه رب انار

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه رب انار خانگی، درب قابلمه را به مدت 1 ساعت بگذارید و در این فاصله آن هر چند دقیقه یکبار آن را هم بزنید تا تمام قسمت‌های انار به خوبی پخته شود.

مرحله چهارم

بعد از گذشت این مدت زمان، انارها را تست کنید در صورت نرم شدن گوشت، انار آماده است و باید آن را از آبکش رد کنید؛ در این مرحله انارها را با دست به خوبی فشار دهید تا گوشت از هسته به خوب جدا شود.

مرحله پایانی طرز تهیه رب انار ملس خانگی

مجدد انار را از آبکش رد کنید تا هسته انار داخل آن نباشد؛ سپس قابلمه را روی شعله گاز بگذارید و حرارت را زیاد کنید تا به جوش آید و بعد حرارت را کم کنید تا رب انار شما غلیظ شود و رنگ آن تیره شود؛ در طول پخت کناره‌های قابلمه را تمیز کنید تا رب نسوزد و هر چند دقیقه آن را هم بزنید تا ته نگیرد؛ در نهایت بعد از پنج ساعت رب‌انار شما آماده است . می‌توانید در ظرف نگهداری کنید.

تعداد کلمات مطلب: 479

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …