در چه کشورهایی ربات‌ها جایگزین انسان شده‌اند؟

3
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آمریکا با تمام پیشرفت‌های خود، در جایگزینی صنعت رباتیک مقام هفتم را دارد. این کشور به‌ازای هر ده‌هزار کارگر، تنها ۲۷۴ ربات را جایگزین انسان کرده است و ازاین‌حیث، کره جنوبی پیشتاز این رقابت تنگاتنگ میان کشورها است.
در کدام کشورها ربات‌ها جایگزین انسان خواهند شد؟

کشورهای پیشرفته دنیا هر روز بیشتر از قبل ربات‌ها را جایگزین انسان می‌کنند. از نگاه عده‌ای، این آمار از میزان رشد و رونق اقتصادی هر کشور حکایت دارد. آمار به‌کارگیری ربات‌ها، می‌تواند با میزان مقبولیت و پذیرش این صنعت جدید متفاوت باشد. در ادامه، به برترین کشورها در این زمینه پرداخته و سردمداران توسعه ربات‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. با دلتامگ تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آمار ربات‌های جایگزین انسان در کشورهای جهان

اطلاعات مربوط به استفاده از ربات‌ها در این مقاله را، IFR یا فدراسیون جهانی رباتیک در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است. برطبق آمار ارائه‌شده، کشور کره جنوبی اولین کشوری است که حداکثر استفاده از ربات‌ها را در جهان از آن خود دارد.

این کشور به‌ازای هر ده‌هزار شخص کارگر، هزار ربات را جایگزین انسان کرده است. کشور دوم در این زمینه سنگاپور است که در ازای همان ده‌هزار کارگر، از ۶۷۰ ربات بهره گرفته است. چین در رتبه سوم این آمار قرار دارد و برای ده‌هزار کارگر، از ۳۲۲ ربات کارگر استفاده کرده است.

بخش جالب این آمار مربوط به کشور آمریکا است که برای هر ده‌هزار نفر، تنها از ۲۷۴ ربات را به کار برده و در جایگاه هفتم دنیا قرار دارد.

کشورهای آسیایی پیشگامان ساخت ربات‌های جایگزین انسان هستند.

کره جنوبی پیشتاز استفاده از ربات‌ها

اکثر ربات‌های تولیدشده در کشور کره، ‌بیشتر جنبه صنعتی دارد و در صنایعی برای تولید وسایل الکترونیکی، خودروها و ماشین‌آلات مختلف به کار برده می‌شوند. شرکت‌های مهم در صنعت رباتیک کره جنوبی، کمپانی‌هایی مانند دوسان روبوتیکس، ال‌اس ام‌ترون (LS Mtron) و هیوندا هستند. این نوع شرکت‌ها به‌منظور بهبود عملکرد تولیدی خود، انواع ربات‌ها را همچون شبکه‌های اتوماسیونی و بازوهای الکترونیکی می‌سازند.

در مطلب اولین ربات خلبان انسان‌نما، به یکی دیگر از جدیدترین اختراعات کره‌ای‌ها در این صنعت پرداختیم که در صورت می‌توانید آن را مطالعه نمایید. کره در ساخت ربات‌های خاصی به نام Cobot ‌ نیز پیشتاز میدان است. این نوع ربات‌ها، بدون خطر همگام با انسان‌ها فعالیت خواهند کرد. دو شرکت تکمن روبوت و روبوتیکس در حال ساخت این مدل ربات هستند.

مطلب پیشنهادی:  سایت مای مدیو | جدید ترین آموزش کار با my.medu.ir

چرا کره جنوبی تا این حد در این صنعت رشد یافته است؟

دلیل اول، توسعه ربات‌های جایگزین انسان در کره، تشویق‌ها و حمایت‌های دولت آن است. در این کشور، انواع کمک‌های نقدی، برای ساخت و پژوهش در این زمینه وجود دارد که علاوه بر ایجاد یک جو مناسب برای رقابت با یکدیگر، به شکوفایی این صنعت کمک زیادی کرده است.

دلیل دوم، وجود مراکز پژوهشی فراوان و دانشگاه‌های فعال در این زمینه است. این نوع مراکز سرعت رشد تکنولوژی‌های رباتیک را افزایش داده‌اند. مؤسساتت تجاری مختلف نیز، هنگام ضرورت برای ارتقای صنعت رباتیک خود، به این نوع پژوهشگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

نرخ پذیرش ربات‌های جایگزین انسان در چین بیشتر از کره جنوبی است.

آیا کره همواره سردمدار باقی می‌ماند؟

باتوجه‌به گسترش همه‌جانبه ساخت ربات‌های جایگزین انسان، ثابت ماندن یک کشور در جایگاه اول چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و در طول زمان امکان عوض‌شدن وجود دارد.

جالب است بدانید که نرخ پذیرفتن صنعت رباتیک در هر کشور با رقم به‌کارگیری آنها ممکن است متفاوت باشد. طبق آمار IFR، هم‌اکنون چین، از نرخ پذیرش بیشتری نسبت به کره جنوبی برخوردار است. این مقدار در این کشور، ۸۵۰ درصد اعلام شده که تقریباً دوبرابر کره جنوبی با ۴۵۰ درصد است.

این‌طور که پیداست، کشور چین در حال حمایت‌رسانی شدید به بخش‌های تولیدی خود، برای رشد و توسعه صنعت ساخت ربات‌ها است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ رشد ده‌برابری را در انواع صنایع رباتیک خود تجربه کند.

سخن آخر

روند توسعه صنعت ربات‌های جایگزین انسان در کشورهای مختلف، به طور کامل برحسب انتظار ما جلو نمی‌رود. از این منظر، کره جنوبی مقام اول و آمریکا مقام هفتم را دارد. این در حالی است که نرخ پذیرش این موضوع، در کشور کره جنوبی از کشور چین کمتر بوده و احتمال صدرنشینی چینیان در این زمینه بسیار زیاد است.

تعداد کلمات مطلب: 610

اپلیکیشن مجله دلتا

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    26 شهریور 1402 در 10:20 ق.ظ

    مفید بود ممنون

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      27 شهریور 1402 در 1:37 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    26 شهریور 1402 در 2:26 ب.ظ

    کم کم این موضوع با توجه به کاهش جمعیت جهان به همه کشورها سایت خواهد گرد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

جلوگیری از رنگ پس دادن لباس های رنگی در لباسشویی

شستن لباس‌ها در ماشین لباسشویی به‌ویژه لباس‌های رنگی، می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد، ما…