3 راه موثر برای افزایش کلاژن پوست

0
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کلاژن یکی از مهم‌ترین پروتئین‌هایی است که بدن برای زیبا و جوان شدن پوست به آن نیاز دارد اما با بالا رفتن سن روند تولید کلاژن در بدن کاهش پیدا می‌کند.
افزایش کلاژن پوست

افزایش کلاژن پوست با استفاده از مواد و روش‌های مختلف امکان‌پذیر است. کاهش تولید کلاژن در بدن به شل شدن پوست، ایجاد چین و چروک، از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و سفتی مفاصل منجر می‌شود. در این مطلب از دلتامگ همراه ما باشید تا با هم ببینیم چه کارهایی باعث افزایش کلاژن در پوست می‌شود.

افزایش کلاژن پوست

کلاژن سازی پوست انواع مختلفی دارد. شما برای افزایش کلاژن می‌توانید کارهای بسیار ساده‌ای مانند رعایت رژیم غذایی، استفاده از ماسک‌های طبیعی، خوردن مکمل‌های غذایی و خوردن قرص‌های کلاژن‌ساز انجام دهید. در ادامه به راه‌ها و روش‌های دیگری برای افزایش کلاژن می‌پردازیم.

استفاده از ویتامین A و C، کلاژن ساز قوی

آبرسان‌هایی که دارای ویتامین A هستنید، به تولید کلاژن کمک می‌کنند. همچنین محصولاتی که رتینول و رتینوئیک اسید دارند نیز نقش بسیار موثری در حفظ و همچنین تحریک سلول‌ها به منظور کلاژن‌سازی دارند.

توجه داشته باشید که در مصرف محصولاتی که رتینول دارند، هرگز زیاده‌روی نکنید. زیرا این ترکیبات در مواردی باعث التهابات پوست می‌شوند. بنابراین هنگام استفاده فقط میزان کمی از آن را روی صورت خودتان بمالید.

یکی دیگر از ویتامین‌هایی که نقش مهمی در ساخت کلاژن دارد، ویتامین  C است. ‌باتوجه‌به اینکه بدن به‌‌طور طبیعی قادر به تولید ویتامین C نیست، این ویتامین را باید از طریق مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات برای بدن تامین کنید.

همچنین مصرف قرص ویتامین C علاوه‌بر حفظ کلاژن موجود، به افزایش تولید آن نیز کمک می‌کند. معمولا کرم‌ها و محصولات مراقبت از پوست نیز حاوی ویتامین C هستند. با مصرف مواد‌غذایی متنوع همچون کلم‌بروکلی، توت‌فرنگی، پاپایا، انواع مرکبات، اسفناج و آناناس می‌توانید به تامین ویتامین C کمک کنید.

استفاده از ویتامین A و C، کلاژن ساز قوی

استفاده از کرم ضد آفتاب، جلوگیری از کاهش کلاژن سازی

یکی از موارد مهمی که باید بدانید آن است که قرار گرفتن در معرض آفتاب و آلودگی‌ها به پوست آسیب می‌رساند. پرتوهای فرابنفش خورشید باعث فعال شدن آنزیم‌های کاهش دهنده کلاژن می‌شوند. بنابراین افرادی که در طول روز بیشتر از 2 ساعت در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، به پوستشان آسیب می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  آموزش رنگ کردن مو با حنا و قهوه و دارچین

استفاده منظم از یک کرم ضدآفتاب باکیفیت هم پوست شما را از اشعه‌های آفتاب نجات می‌دهد و هم جلوی کاهش کلاژن سازی را می‌گیرد. بهتر است برای نتیجه‌گیری بهتر کرم ضدآفتاب با 30 SPF یا بیشتر تهیه کنید. همچنین استفاده منظم کرم ضد آفتاب به‌عنوان یکی از اصول مراقبت پوست در پاییز و زمستان را جدی بگیرید.

 استفاده از ماسک و ژل آلوئه‌ورا؛ افزایش کلاژن پوست با مواد طبیعی

آلوئه‌ورا از آن موادی است که سال‌های زیادی برای مراقبت از پوست می‌توانید از آن استفاده کنید. اغلب افراد از ماسک و ژل آلوئه‌ورا برای کاهش التهابات پوستی و هم چنین آفتاب‌سوختگی استفاده می‌کنند.

این گیاه فوق‌العاده نقش بسیار مهمی در جوان‌سازی و کلاژن‌سازی پوستتان دارد. محصولات حاوی آلوئه‌ورا در قالب ماسک، ژل و پماد در بازار موجود هستند. برای تهیه ماسک آلوئه‌ورا با یک چاقو، تکه‌ای از برگ این گیاه را جدا کنید.

 استفاده از ماسک و ژل آلوئه‌ورا؛ افزایش کلاژن پوست با مواد طبیعی

سپس ژل وسط برگ را به کمک چاقو بیرون بیاورید و در یک ظرف بریزید. با چنگال آن را به‌طور‌کامل له کنید و با استفاده از یک پد تمیز به صورت خود بمالید. بعد از 20 دقیقه می‌توانید صورتتان را بشویید. برای دریافت نتیجه مطلوب و افزایش کلاژن پوست بهتر است این کار را بین دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

تعداد کلمات مطلب: 532

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…