خوشبو کردن آشپزخانه، با این 4 ایده آشپزخانه‌ای خوشبو داشته باشید

2
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خوشبو کردن آشپزخانه برای هر خانه‌ای لازم و ضروری است؛ زیرا هیچ‌کس از بوی نامطبوع بعد از پخت و پز خوشش نمی‌آید و حتی برخی از بوها باعث ایجاد سردرد برای اهالی خانه می‌شوند. در ادامه همراه ما باشید تا راهکارهایی برای داشتن یک آشپزخانه خوشبو به شما بدهیم.
آشپزخانه خوشبو

آیا شما هم از بوی برخی از مواد غذایی و پخت و پزی که در آشپزخانه می‌پیچد بیزارید؟ آیا شما هم به دنبال راهکاری برای خوشبو کردن آشپزخانه هستید؟ به جای درستی آمده‌اید! در این مقاله از دلتا مگ، قرار است برای داشتن یک آشپزخانه خوشبو به شما ۴ راهکار عملی و کاربردی ارائه کنیم، با ما همراه باشید.

پیچیدن بوی نامطبوع در آشپزخانه یکی از معضلاتی است که بعد از پخت و پز به وجود می‌آید؛ اما خبر خوش این است که شما می‌توانید با این راهکارهای بدون هزینه آشپزخانه خود را خوشبو کنید.

راهکارهای خوشبو کردن آشپزخانه

اگر بانویی نتواند آشپزخانه را بعد از یک روز طاقت فرسا و آشپزی خوشبو کند، یکی از آزاردهنده ترین احساس‌ها را خواهد داشت. این روزها آشپزخانه جزیی از نشیمن خانه هم شده و بوی آشپزخانه داخل کل خانه هم پراکنده می‌شود. از طرفی استشمام بوی نامطبوع ماندگی، زباله و غیره اصلا برای افراد خانه خوش‌آیند نیست و از طرف دیگر برخی مواد شیمیایی ممکن است برای برخی افراد ایجاد آلرژی کنند. بنابراین بهتر است برای خوشبو کردن آشپزخانه از روش‌های طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی استفاده کرد. این راهکارها علاوه بر بوی بد ناشی از ته مانده مواد غذایی و پخت و پز بوی سیگار و حتی رنگ را هم از بین خواهند برد.

از فر کمک بگیرید!

بوی کیک سیب و دارچین یا بوی کلوچه‌های تازه که در فر پخته‌ شده‌اند را تصور کنید، بوی خوشایند و لذت بخشی است مگر نه؟ البته نمیخواهیم پیشنهاد دهیم که دست به کار شوید و کلوچه بپزید. می‌توانید با دستور زیر آشپزخانه‌ای خوشبو داشته باشید:
دو قاشق دارچین، مقداری میخک و یا کمی پودر هل را روی یک ورق روغنی بریزید و آن را برا نیم ساعت در فر قرار دهید. بهتر است دمای فر را روی ۲۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید و درب آن را باز کنید. خواهید دید که خانه با بوی خواستنی شما پر می‌شود.
استشمام بوی گرم هل یا دارچین سردی مغز را هم کم می‌کند و برای افزایش حافظه مفید است.

خوشبو کردن آشپزخانه

از اجاق گاز استفاده کنید!

کافی است مقداری آب در ظرفی بریزید و چند عدد پوست لیمو، پرتقال یا حتی چند شاخه اکالیپتوس در آن بریزید و آن را روی گاز بگذارید. صبر کنید که آب ظرف برای نیم ساعت تا یک ساعت بجوشد و هوای مطبوعی ایجاد شود.
در ظرف آب هر رایحه‌ای که دوست داشته باشید را می‌توانید بریزید، میخک، دارچین، هل و حتی یک شاخه گل خوشبو هم انتخاب مناسبی است.

مطلب پیشنهادی:  بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک با 6 راهکار کم هزینه

برای خوشبو کردن آشپزخانه از عصاره وانیل استفاده کنید!

برای استفاده از عصاره وانیل می‌توانید از دو روش اقدام کنید.
روش اول این است که چند قطره عصاره وانیل را روی لامپ آشپزخانه بریزید با این کار وقتب لامپ را روشن می‌کنید لامپ با گرم شدن عصاره وانیل را در کل خانه پخش می‌کند و بویی شبیه به کلوچه‌های تازه آشپزخانه را پر خواهد کرد.
روش دوم این است که مقداری عصاره وانیل را در یک قابلمه خالی بریزید و آن را روی حرارت خیلی خیلی کم قرار دهید، حتی می‌توانید از شمع‌های وارمر هم کمک بگیرید. قابلمه بعد از گرم شدن عطر وانیل را در فضای آشپزخانه پراکنده می‌کند.

خوشبو کردن آشپزخانه

خوشبو کردن آشپزخانه را با جاروبرقی امتحان کنید!

می‌توانید یک پنبه را بردارید و آن را با مواد خوشبوی مورد علاقه خود مثل گلاب، عرق هل، عصاره وانیل و حتی عطر خیس کنید. حالا پنبه را درون کیسه جاروبرقی بگذارید، با این کار هر سری که می‌خواهید خانه و آشپزخانه را تمیز کنید بوی دلخواه شما در فضا پخش می‌شود. با این روش با یک تیر دو نشان زده‌اید، هم فضا عطرآگین شده و هم خانه تمیز شده‌است. اگر حس می‌کنید قدرت مکش جاروبرقی شما کم شده است، مقاله افزایش قدرت مکش جاروبرقی را بخوانید.

خوشبو کردن آشپزخانه و از بین بردن بوی سیگار

تمامی راهکارهایی که در بخش قبلی به شما گفتیم می‌تواند بوی سیگار را هم بپوشاند؛ اما اگر می‌خواهید این بو به طور کامل از بین می برود می‌توانید از سرکه کمک بگیرید. در یک سوم یک کاسه سرکه بریزید و آن را در گوشه‌ای از آشپزخانه قرار دهید، سرکه بوی سیگار را به طور کلی خنثی می‌کند. حتی می‌توانید سرکه را روی لباس خود اسپری کنید تا دیگر بوی سیگار از آن استشمام نشود.

سخن آخر

ایجاد بوی نامطبوع بعد از هر بار غذا پختن اجتناب ناپذیر است و متاسفانه این بو در آشپزخانه احساس ناخوشایندی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل در این نوشتار ۴ راهکار برای رها شدن از بوهای نامطبوع و خوشبو کردن آشپزخانه به شما گفتیم.
آیا شما هم ایده‌ای دارید و یا راهکاری را می‌شناسید؟

تعداد کلمات مطلب: 753

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    18 شهریور 1402 در 0:35 ق.ظ

    عالی👌👌👌

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      18 شهریور 1402 در 11:11 ق.ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی، فضایی شیک برای آرامش

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی به هنر آراستن و چیدن وسایل در فضایی گفته می‌شود که برای پذیرایی…