زرشک پلو با مرغ ریش ریش، طعمی متفاوت که باید امتحان کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید برای مهمانی‌های خود زرشک پلو را با طعم و ظاهری متفاوت درست کنید، این مطلب را از دست ندهید.
طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ جزو آن دسته از غذاهایی به شمار می‌آید که می‌توان آن را به روش‌های مختلفی طبخ کرد؛ این غذای خوشمزه و سنتی ایرانی که طعم بسیار خوبی دارد برای مراسمات نیز استفاده می‌شود؛ امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم روش متفاوتی از طرز پخت زرشک پلو با مرغ را به شما آموزش دهیم که طعم و ظاهر بسیار خوبی دارد.

مواد لازم برای تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش

  • گوشت مرغ                       800 گرم
  • برنج                                 4 پیمانه
  • زرشک                             1 پیمانه
  • زعفران دم کرده                 ½ فنجان
  • رب گوجه فرنگی                2 قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش                    2 قاشق غذاخوری
  • شکر                               2 قاشق غذاخوری
  • پیاز                                 2 عدد
  • نمک و فلفل سیاه              به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن                به مقدار کافی

طرز تهیه زرشک پلو

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش

در این روش از پخت زرشک پلو مجلسی، مرغ را ریش ریش کرده و روی برنج ریخته بعد سرو می‌کنیم؛ در این روش پخت می‌توانید از آب مرغ نیز در کنار غذا استفاده کنید.

مرحله اول

برای تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش، ابتدا مرغ‌ها را شسته و کنار می‌گذارید؛ سپس در یک تابه پیاز را نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند..

مرحله دوم

بعد از طلایی شدن پیازها، ادویه‌ها که شامل زردچوبه و فلفل سیاه است را به پیاز اضافه می‌کنیم؛ وقتی که بوی ادویه‌ها آزاد شد، مرغ را درون قابلمه ریخته و تفت دهید تا مواد به خرد مرغ رود و بوی زهم آن گرفته شود.

مطلب پیشنهادی:  با تهیه این شیرینی مخصوص عید، مهمان‌ها را شگفت‌زده کنید

مرحله سوم

در این حین که مرغ‌ها پخته شود، به سراغ آماده کردن برنج می‌رویم؛ قابلمه‌ای را روی گاز بگذارید و بعد از آنکه آب به جوش آمد مقداری نمک درون آن ریخته و برنج را به آب اضافه کنید؛ بعد از آماده شدن برنج آن را آبکش کرده و با ته‌دیگ دلخواه، در قابلمه دم کنید.

طرز تهی زرشک پلو
مرحله چهارم

بعد از پخت مرغ‌ها آن را از قابلمه خارج کنید تا سرد شود و بعد مرغ‌ها را ریش ریش کنید؛ سپس یک عدد پیاز را خرد کرده و درون تابه نگینی کرده و به همراه روغن تفت دهید تا سبک شود؛ در مرحله بعد ادویه‌ها را به پیاز اضافه کنید.

مرحله پنجم

بعد از آزاد شدن عطر ادویه، مرغ را ریش ریش کنید و به پیاز اضافه کنید؛ در این مرحله رب گوجه را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید رنگ رب پس داده شود؛ بعد از سرخ شدن رب، زرشک را به مواد اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله هفتم

در آخرین مرحله از آماده شدن مرغ، زعفران دم کرده، آبلیمو و شکر اضافه کنید و مواد را با یکدیگر ترکیب کنید؛ در نهایت یک لیوان از آب مرغ را درون ماهی تابه ریخته و درب ظرف را بگذارید تا مواد طعم‌دار شود.

مرحله پایانی

بعد از آنکه مواد به مدت 20 دقیقه روی شعله ملایم گاز پخت و آب آن ته کشید، برنج را در ظرف مناسبی ریخته و از مایه مرغ بردارید روی برنج را با آن تزیین کنید؛ برای زیبایی بیشتر زرشک پلو، می‌توانید از خلال پسته نیز استفاده کنید؛ این روش پخت مرغ بسیار لذیذ است و نحوه سرو آن نیز راحت است؛ اگر دوست دارید با طرز تهیه سالادهای متنوع آشنا شوید، مطلب سالاد اندونزی را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 636

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …