اکبر جوجه اصل گلوگاه را با این روش در خانه آماده کنید

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای خوردن یک اکبرجوجه اصل نیازی نیست تا مازندران بروید، خودتان در خانه این غذای اصیل ایرانی را آماده کرده و از طعم آن لذت ببرید.
طرز تهیه اکبر جوجه

اکبر جوجه جزو یکی از غذاهای اصیل و پرطرفدار شهرستان گلوگاه در استان مازندران است که از عطر و طعم فوق‌العاده‌ای برخوردار است و همین طعم متفاوت آن باعث شده تا این غذا در سایر شهرهای کشور نیز آن را طبخ کنند؛ اکبر جوجه اصل را اولین بار شخصی به نام اکبر کلبادی در استان گلوگاه طبخ کرد؛ این غذا از مرغ‌هایی با وزن کم تهیه می‌شود و بافت بسیاری نرم و لطفی دارد؛ طرز تهیه اکبر جوجه بسیار راحت است و شما با رعایت چند نکته به راحتی می‌توانید این غذای اصیل مازندرانی را با هزینه کمتری در خانه آماده کنید؛ برای آشنایی با نحوه طبخ این غذا، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه اکبرجوجه

  • مرغ کوچک                            ۱ عدد
  • زعفران دم کرده                       یک چهارم فنجان
  • کره                                      ۱۰۰ گرم
  • پیاز                                      ۱ عدد
  • سیر                                    ۴ حبه
  • آبلیمو                                   نصف لیوان
  • رب انار                                  نصف لیوان
  • نمک و فلفل سیاه                  به اندازه کافی
  • روغن مایع                             ۱ لیوان

اکبرجوجه

طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار

طرز پخت اکبرجوجه بسیار راحت است و تنها کافی است مرغ‌های بسیار کوچکی را تهیه کنید؛ راز خوشمزگی اکبر جوجه سرخ کردن آن در روغن شناور و آماده کردن سس اکبرجوجه رستورانی است؛ لازم به ذکر است با وجود اینکه اینکه این غذا در کره فراوان سرخ می‌شود، اما کالری کمی دارد.

مرحله اول

برای آماده کردن این غذای خوشمزه اصل، ابتدا لازم است مرغ‌ها را طعم‌دار کنید؛ برای این منظور مرغ‌ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و در ظرف مناسب قرار دهید؛ توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید پوست روی مرغ‌ها را جدا کنید.

مطلب پیشنهادی:  تهیه پیتزا با نان لواش در ماهیتابه

مرحله دوم

در این مرحله پیازها و سیر را خرد کرده و به مرغ اضافه کنید؛ سپس آبلیمو، زعفران و نمک و فلفل را به مرغ‌ها زده و با دست به خوبی ورز دهید تا مواد به خرد مرغ‌ها برود؛ در نهایت روی کاسه را سلفون بکشید و اجازه دهید مرغ به مدت 12 ساعت در یخچال بماند.

طرز تهیه اکبرجوجه اصل

مرحله سوم

برای تهیه اکبر جوجه اصل باید مواد به مدت یک شب در یخچال بماند؛ بنابراین بهتر است مرغ‌ها را از شب قبل آماده کنید؛ سپس مرغ را درون قابلمه مناسب قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه کنید؛ قابلمه را روی شعله گاز با حرارت کم قرار دهید تا گوشت مرغ به خوبی پخته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه اکبر جوجه، بعد از آنکه دو طرف مرغ در روغن سرخ و مغز پخت شد، در یک ظرف مناسب کره ریخته و مرغ‌ها را به مدت 5 دقیقه با کره تفت دهید؛ لازم به ذکر است که حجم کره باید به گونه‌ای باشد که مرغ‌ها در آن غوطه‌ور شوند؛ مرغ‌ها نباید بیشتر از این مدت در کره تفت داده شوند چرا که گوشت مرغ سفت می‌شود.

مرحله پایانی تهیه اکبر چوجه

در نهایت نیز مجدد به مرغ‌ها که در کره درحال سرخ شدن است مقداری نمک و فلفل بزنید و بعد آن‌ را در طوری قرار دهید تا روغن اضافه خارج شود؛ سپس اکبرجوجه را در ظرف سرو قرار داده و به همراه کته نوش‌جان کنید؛ در این مرحله برای طعم بهتر می‌توانید مقداری رب انار به مرغ‌ها اضافه کنید. اگر به غذاهای محلی علاقه دارید، می‌توانید طرز تهیه قلیه ماهی را در این مطلب مشاهده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 666

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …